Het is nu di jul 16, 2019 2:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 222 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#181  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 8:03 pm 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:

Wel, als jij diensten van de overheid wil afnemen mag de overheid wat mij betreft bepalen wat hun voorwaarden daarvoor zijn. Als jij bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering wil en de overheid draagt bij aan de premie die jij daarvoor moet betalen vind ik het redelijk dat de overheid voorwaarden daarvoor stelt. Als jij die voorwaarden vervolgens onredelijk vindt ben je natuurlijk vrij om elders een verzekering af te sluiten. Wat dat betreft zal de overheid je nooit dicteren hoe jij wilt leven en jij je verantwoordelijkheid daar voor neemt.

Ik neem geen diensten af van de overheid waar het mijn ziektekostenverzekering betreft. Sinds de enorme privatiseringsgolf ben ik klant van een particuliere zorgverzekeraar. Wat die zorgverzekeraar vervolgens met de overheid regelt, is mijn zaak niet. Ik ben geen klant bij de overheid maar bij ONVZ, of bij CZ, of bij Zilveren Kruis, of noem ze maar op.

En wat is nu het probleem waar je precies mee zit?
Misschien is dit het probleem wat al jaren aan de gang is: onnodige behandelingen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... zorg-onzin

Profiel  

Bericht nummer:#182  BerichtGeplaatst: di apr 16, 2019 10:58 pm 
lid

Biertje schreef:
Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Ik neem geen diensten af van de overheid waar het mijn ziektekostenverzekering betreft. Sinds de enorme privatiseringsgolf ben ik klant van een particuliere zorgverzekeraar. Wat die zorgverzekeraar vervolgens met de overheid regelt, is mijn zaak niet. Ik ben geen klant bij de overheid maar bij ONVZ, of bij CZ, of bij Zilveren Kruis, of noem ze maar op.

Misschien is dit het probleem wat al jaren aan de gang is: onnodige behandelingen

Onnodige behandelingen worden niet door de overheid geinitieerd maar door degenen die hun geliefde niet willen verliezen, of van mensen die nog niet dood willen. Ik vind het ietwat onaardig klinken om dat als een probleem te benoemen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#183  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 12:05 am 
lid

Afbeelding

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#184  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 8:20 am 
lid

Bij bijna alles zien we dezelfde problemen en actieplan na actieplan wordt opgesteld.

Gans verdringt weidevogels in Ottershagen
https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2019/ ... ttershagen

Diverse partijen in Noordoost-Twente hebben een actieplan opgesteld om weidevogels in het gebied te houden. Er worden verschillende maatregelen uitgevoerd, zoals het aanpassen van plasdrasgebieden.

(...)
Gebiedscollectief Noordoost-Twente gaat daarnaast aan de slag met het omvormen van houtsingels met opgaande bomen naar hakhoutsingels. Hierdoor wordt het gebied meer open en wordt de biotoop voor weidevogels verbeterd. Roofvogels maken namelijk van de bomen gebruik als 'uitkijkpost' om de nesten van weidevogels op te sporen en leeg te roven.

Ganzen verdringen de weidevogels en vreten de weilanden kaal
https://www.groot-waterland.nl/2019/04/ ... nden-kaal/

,,Het is te ingewikkeld voor woorden. Juridisch gemierenneuk’’

Profiel  

Bericht nummer:#185  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 9:55 am 
lid

Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:

Onnodige behandelingen worden niet door de overheid geinitieerd maar door degenen die hun geliefde niet willen verliezen, of van mensen die nog niet dood willen. Ik vind het ietwat onaardig klinken om dat als een probleem te benoemen.
Het is de overheid die dat faciliteert.

Profiel  

Bericht nummer:#186  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 10:07 am 
lid

Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:

Overbodige behandelingen worden door het systeem geinitieerd. Of ze nu wel of niet worden uitgevoerd, het 'schrijven met dubbel krijt' komt in hoge mate voor in het declaratiesysteem door ziekenhuizen. Omdat een DBOC niet passend is, of omdat er verlies op wordt geleden, wordt er een extra, lucratiever behandeling op papier bij geschreven, al dan niet uitgevoerd. Om quitte te spelen of om winst te maken.
Het systeem is verrot.

Profiel  

Bericht nummer:#187  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 11:02 am 
lid

Uit het artikel van Biertje is dit het probleem:

"Wetenschap en praktijk lijken soms gescheiden werelden", stelt de onderzoeker. Dat moet volgens hem veranderen om onnodige ingrepen aan te pakken.

Wetenschap en praktijk...….bij veel onderwerpen op dit forum te gebruiken.

Profiel  

Bericht nummer:#188  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 1:48 pm 
lid

Lies schreef:
Bij bijna alles zien we dezelfde problemen en actieplan na actieplan wordt opgesteld.

Diverse partijen in Noordoost-Twente hebben een actieplan opgesteld om weidevogels in het gebied te houden. Er worden verschillende maatregelen uitgevoerd, zoals het aanpassen van plasdrasgebieden.

(...)
Gebiedscollectief Noordoost-Twente gaat daarnaast aan de slag met het omvormen van houtsingels met opgaande bomen naar hakhoutsingels. Hierdoor wordt het gebied meer open en wordt de biotoop voor weidevogels verbeterd. Roofvogels maken namelijk van de bomen gebruik als 'uitkijkpost' om de nesten van weidevogels op te sporen en leeg te roven.

Natuurorganisaties, zelfs zij, worden de opmars van de vos beu. https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Nu is ook de vraag of het nieuwe een-sterrenlabel voor melk wel tot meer vogels leidt, als allerlei goedbedoelde maatregelen eerder vossen en roofvogels helpen, dan de bedreigde zangvogels of weidevogels?

Profiel  

Bericht nummer:#189  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 6:54 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:

Overbodige behandelingen worden door het systeem geinitieerd. Of ze nu wel of niet worden uitgevoerd, het 'schrijven met dubbel krijt' komt in hoge mate voor in het declaratiesysteem door ziekenhuizen. Omdat een DBOC niet passend is, of omdat er verlies op wordt geleden, wordt er een extra, lucratiever behandeling op papier bij geschreven, al dan niet uitgevoerd. Om quitte te spelen of om winst te maken.
Het systeem is verrot.

Een paar jaar geleden (2013/2014) ben ik intensief onder behandeling geweest voor kanker. En gelukkig bleek de behandeling succesvol, zoals het er nu nog steeds uitziet. Over de behandeling destijds geen kwaad woord. Maar ik ga nog elk half jaar op controle. Bloed prikken, bepaalde scans maken, enz. En twee weken daarna het consult met de arts voor de uitslag. Kost me elke keer een halve dag vrij, eerst voor de onderzoeken, daarna voor het bezoek aan de arts om de uitslag te vernemen. Heb ik er op zich ook graag voor over, maar... de laatste keren dat ik bij de arts was voor die uitslag, stond ik binnen 5 minuten weer buiten. Voor de vorm werd dan gevraagd of ik me goed voelde, en dan werden even in 5 minuten tijd de uitslagen van de bloedproeven en scans genoemd (die gelukkig tot nu toe altijd goed waren), en tja, dan kon je weer gaan. Dus ik zei op een gegeven moment: kan ik die uitslagen niet telefonisch krijgen? Tuurlijk, als er iets aan het licht komt waar verder naar gekeken moet worden, dan ben ik graag bereid naar het ziekenhuis te komen, uiteraard, maar een consult à 120 euro voor 10 minuten om alleen maar te horen dat de uitslagen OK zijn, dan kan toch net zo goed de assistente me bellen om dat door te geven?

Profiel  

Bericht nummer:#190  BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2019 7:37 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Het systeem is verrot.

Een paar jaar geleden (2013/2014) ben ik intensief onder behandeling geweest voor kanker. En gelukkig bleek de behandeling succesvol, zoals het er nu nog steeds uitziet. Over de behandeling destijds geen kwaad woord. Maar ik ga nog elk half jaar op controle. Bloed prikken, bepaalde scans maken, enz. En twee weken daarna het consult met de arts voor de uitslag. Kost me elke keer een halve dag vrij, eerst voor de onderzoeken, daarna voor het bezoek aan de arts om de uitslag te vernemen. Heb ik er op zich ook graag voor over, maar... de laatste keren dat ik bij de arts was voor die uitslag, stond ik binnen 5 minuten weer buiten. Voor de vorm werd dan gevraagd of ik me goed voelde, en dan werden even in 5 minuten tijd de uitslagen van de bloedproeven en scans genoemd (die gelukkig tot nu toe altijd goed waren), en tja, dan kon je weer gaan. Dus ik zei op een gegeven moment: kan ik die uitslagen niet telefonisch krijgen? Tuurlijk, als er iets aan het licht komt waar verder naar gekeken moet worden, dan ben ik graag bereid naar het ziekenhuis te komen, uiteraard, maar een consult à 120 euro voor 10 minuten om alleen maar te horen dat de uitslagen OK zijn, dan kan toch net zo goed de assistente me bellen om dat door te geven?

Dat is inderdaad 1 van de perverse prikkels in dit systeem. Zelf kreeg ik het wel voor elkaar om uitslagen door te laten bellen. Afhankelijk van de uitslag kan dan alsnog snel een afspraak worden gemaakt.
We moeten gewoon van het huidige, perverse systeem af. Maar dat willen de zorgcowboys en neoliberale politici niet. Die zitten er voor de winst en hopen dat spoedig ook die miljarden bij de zorgverzekeraars, gereserveerd als winst, mogen worden uitgekeerd.

Profiel  

Bericht nummer:#191  BerichtGeplaatst: do apr 18, 2019 8:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:

(...)

Natuurorganisaties, zelfs zij, worden de opmars van de vos beu. https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Nu is ook de vraag of het nieuwe een-sterrenlabel voor melk wel tot meer vogels leidt, als allerlei goedbedoelde maatregelen eerder vossen en roofvogels helpen, dan de bedreigde zangvogels of weidevogels?
De Dierenbescherming is ook zo'n succesvolle organisatie in de agro-sector, die geen jaarverslag vertoont van de binnengeharkte miljoenen van die sterren. Degene die het werk doen en de kosten hebben leggen ze de strop om, de zangvogels en de weidevogels achterna.

Profiel  

Bericht nummer:#192  BerichtGeplaatst: do apr 18, 2019 8:16 pm 
lid

dubbel

Profiel  

Bericht nummer:#193  BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2019 6:34 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:
Lies schreef:

(...)

De Dierenbescherming is ook zo'n succesvolle organisatie in de agro-sector, die geen jaarverslag vertoont van de binnengeharkte miljoenen van die sterren. Degene die het werk doen en de kosten hebben leggen ze de strop om, de zangvogels en de weidevogels achterna.

Ik vind het werkelijk bizar dat steeds meer bedrijven veel en veel te laat de jaarrekening inleveren of helemaal niet en dat dit niet bestraft wordt. En dan zeiken over de Dierenbescherming, terwijl er veel meer ANBI's zich daar aan schuldig maken

Profiel  

Bericht nummer:#194  BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2019 8:42 pm 
lid

Faunabescherming is Partij voor de Dieren.

Maanden geleden had ik dat gevoel al. Mijn buurman, boer en jager, die wel ieder jaar zijn jaarrekening durft en moet laten zien, had ganzenschade op een perceel tarwe naast de woning. Schade ingediend, expert erbij om te schatten en regelmatig zijn honden ingeschakeld om de ganzen te verjagen. Geen gans meer gezien.

Weken later kreeg hij te horen van Faunabescherming dat de schade was afgewezen, omdat hij had verzuimd om een gans af te schieten. Na bezwaar te hebben gemaakt over deze gang van zaken en een reis naar Utrecht voor een hoorzitting bleven ze bij dit besluit. Met begrip voor het handelen van mijn buurman......dat wel.

Faunabescherming: De vos klakkeloos de schuld geven is twijfelachtig
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146534 ... jfelachtig

Niet afschieten

Faunabescherming wenst een andere, meer bevredigende oplossing, dan afschot van vossen. De boeren zouden kunnen investeren in een hek van 1.20 hoog, aangevuld met gaas en schrikdraad. Dat zou effectiever zijn om de vos bij de kippen weg te houden.

(….)

De bestuursrechter doet binnen zes weken uitspraak.

Iedere boer krijgt de strop om de nek gelegd door dit soort organisaties.

Profiel  

Bericht nummer:#195  BerichtGeplaatst: za apr 20, 2019 8:26 am 
lid

Klopt, Lies: de Faunabescherming, vroeger bekend als Stichting Kritisch Faunabeheer, ik dacht opgericht door Koffeman die inderdaad later toch senator was voor PvdD.

Profiel  

Bericht nummer:#196  BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2019 8:00 am 
lid

Lies schreef:
Faunabescherming is Partij voor de Dieren.

Maanden geleden had ik dat gevoel al. Mijn buurman, boer en jager, die wel ieder jaar zijn jaarrekening durft en moet laten zien, had ganzenschade op een perceel tarwe naast de woning. Schade ingediend, expert erbij om te schatten en regelmatig zijn honden ingeschakeld om de ganzen te verjagen. Geen gans meer gezien.

Weken later kreeg hij te horen van Faunabescherming dat de schade was afgewezen, omdat hij had verzuimd om een gans af te schieten. Na bezwaar te hebben gemaakt over deze gang van zaken en een reis naar Utrecht voor een hoorzitting bleven ze bij dit besluit. Met begrip voor het handelen van mijn buurman......dat wel.

Faunabescherming: De vos klakkeloos de schuld geven is twijfelachtig
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146534 ... jfelachtig

Niet afschieten

Faunabescherming wenst een andere, meer bevredigende oplossing, dan afschot van vossen. De boeren zouden kunnen investeren in een hek van 1.20 hoog, aangevuld met gaas en schrikdraad. Dat zou effectiever zijn om de vos bij de kippen weg te houden.

(….)

De bestuursrechter doet binnen zes weken uitspraak.

Iedere boer krijgt de strop om de nek gelegd door dit soort organisaties.
De strop om de nek van de boeren wordt gelegd door het kapitalistische systeem: waarde scheppen wordt niet langer meer beloond. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nadelige gevolgen als je zo'n groot exporterend agrarische sector hebt. Als het nog ging om duizenden vossen is het natuurlijk anders maar er gaan veel meer dieren dood door de mens dan door de vos en de wolf.

https://www.youtube.com/watch?v=CLycLDSGVpQ

Profiel  

Bericht nummer:#197  BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2019 4:39 pm 
lid

De weidevogels hebben heel wat te verduren, Kraaien, roofvogels, eksters, vossen, ganzen, uitgestrooide vergiften, grootschalige machinale landbewerking, zonder oog voor weidevogels, etc, etc. Er is niet één oorzaak voor de teloorgang van de weidevogels, maar het is een combinatie van vele oorzaken. En dit is dan alleen nog in Nederland.
Onderweg zijn er ook allerlei hindernissen zoals het neerschieten van die beestjes in diverse doortreklanden.

Profiel  

Bericht nummer:#198  BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2019 10:45 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De weidevogels hebben heel wat te verduren, Kraaien, roofvogels, eksters, vossen, ganzen, uitgestrooide vergiften, grootschalige machinale landbewerking, zonder oog voor weidevogels, etc, etc. Er is niet één oorzaak voor de teloorgang van de weidevogels, maar het is een combinatie van vele oorzaken. En dit is dan alleen nog in Nederland.
Onderweg zijn er ook allerlei hindernissen zoals het neerschieten van die beestjes in diverse doortreklanden.

Wat dacht je over de razendsnelle teloorgang van hun leefgebied de afgelopen pakweg 30 jaar? Ik weet nog goed, als ik van Dordrecht naar Den Haag ging met de trein, dan kwam je uiteraard eerst vlak over de brug door Zwijndrecht, maar daarna een heel gebied groen boerenland tot aan Barendrecht, in de verte zag je dan onderweg nog Heerjansdam liggen, na Barendrecht weer een heel stuk groen en dan rolde je Rotterdam binnen. Na Rotterdam en Vlaardingen weer een heel stuk groen, met onderweg het gehucht Kethel, en dan Delft, en zelfs na Delft weer een flink stuk groen alvorens je Rijswijk en daaraan grenzend Den Haag bereikte.

Onlangs maakte ik dezelfde treinreis weer. Vrijwel al dat groen is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor Vinexwijken, bedrijventerreinen, wegen, enz. De paar verdwaalde graslandjes die er nog tussen liggen, zullen ongetwijfeld binnen nu en 5 jaar ook verdwenen zijn, bebouwd met weer nieuwe appartementencomplexen en kantoorgebouwen...

Profiel  

Bericht nummer:#199  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 8:32 pm 
lid

Hieronder webcambeelden van een vos die een kraanvogelnest aanvalt. Krijgen we een beetje zicht op de gevoelens van de weidevogels in ons land, waar we miljoenen uitgeven om ze te verdedigen.

Żuraw TV /www.zurawwlesie.pl
https://www.youtube.com/watch?v=HtvyRFKnq-k

Nu weet ik ook wat zich er heeft afgespeeld toen ik met iemand van de werkgroep grauwe kiekendief naar een leeg nest stond te staren.

Profiel  

Bericht nummer:#200  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 8:37 pm 
lid

Lies schreef:
Hieronder webcambeelden van een vos die een kraanvogelnest aanvalt. Krijgen we een beetje zicht op de gevoelens van de weidevogels in ons land, waar we miljoenen uitgeven om ze te verdedigen.

Żuraw TV /www.zurawwlesie.pl
https://www.youtube.com/watch?v=HtvyRFKnq-k

Nu weet ik ook wat zich er heeft afgespeeld toen ik met iemand van de werkgroep grauwe kiekendief naar een leeg nest stond te staren.

Tsjaa, Moeder Natuur is hard maar heeft zo haar eigen orde.... :((

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 222 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]