Raya schreef:
De oorlog in Oekraine kan jaren gaan duren en heeft zeer grote invloed op onze voedselprijzen, o.a. door een tekort aan voedsel, omdat veel (veel te veel) uit Oekraine en Rusland afkomstig is of was.
De EU had zijn nut kunnen bewijzen door inmiddels een plan te hebben gepresenteerd om vanaf eigen gronden te tekorten weg te werken. Het wordt tenslotte weer zaaitijd voor veel dingen. Had er vanaf medio volgend jaar geen tekort meer geweest.
Maar nee, dat de burgers honger gaan lijden, doet er voor Brussel niet toe. Erger nog: de boeren in Nederland moeten zelfs stoppen. Maar het vliegverkeer, verantwoordelijk voor 8% (alleen Nederlandse vliegtuigen?) mag gewoon doorgaan. Wordt niet eens meegeteld in de stikstofkaart.
Waar zijn de korenvelden in Nederland gebleven? Ik kan me als kind nog herinneren dat er eindeloze korenvelden waren, we wandelden er langs en mijn vader plukte dan een halm, en liet ons zien hoe je die tussen je handen kon wrijven en dan kwamen de korrels eruit, en die aten we dan op, maar waar in Nederland zijn er nog korenvelden? We plukten er ook bloemen voor een veldboeket, margrieten, kamille, fluitenkruid, korenbloemen, klaprozen, dovenetels, enz. maar die zie ik ook nog maar zelden.