P-G schreef:
Had jij de bouwplannen van de Kyivse Muur al klaarliggen? Die muur is noodzakelijk voor de implementatie van jouw plan om de helft van de Oekraïense burgers te laten leven onder het juk van hun ontvoerders, mishandelaars en moordenaars.
Ik begrijp dat het moeilijk is, maar hebben wij vanuit ons slavernijverleden nou niet juist onlangs geleerd dat wij mensen hun eigen leven moeten laten leiden, in plaats van dat wij dat voor hen gaan doen?
Of Oekraïne zich geheel of gedeeltelijk wil aansluiten bij Rusland, is een zaak voor de Oekraïners, en de Oekraïners alleen. Dat is niet onze zaak. De EU had zich daar dan ook niet mee mogen bemoeien en geen oorlogshitsers mogen sturen.
Het is dat Putin Oekraïne is binnengevallen, anders zou ik ook faliekant tegen de wapensteun aan Oekraïne zijn. Maar gezien de rol die de EU, (maar ook Nederland zelf met Pechtold en Kees Verhoeven van D66), hebben gespeeld met olie op het vuur gooien, heb ik er wel moeite mee, dat deze lieden er ongestraft mee wegkomen. Zij zijn inmiddels medeschuldig aan minstens tienduizenden doden.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Twee onbelangrijke leden van allesbehalve de grootste fractie in het Europees Parlement hebben de oorlog in Oekraïne ontketend. Gaat het wel goed met je? Maar ik begrijp dat hen geen vrijheid van meningsuiting toekomt, althans niet in Oekraïne.