baedeker schreef:
die titel kwam jou altijd al toe. Gefeliciteerd ermee.
Jij wijst mensen inderdaad titels toe baedeker.. maar je zou je in jouw eenzaamheid in je hoge debat-toren eens af moeten vragen: trekken die personen die jij titels toewijst, zich daar iets van aan ? Anders is het een vrij nutteloze bezigheid, om mensen titels toe te wijzen.
Citaat:
Welke is het nou Einstein? Is de homohaat nou zo wijd verbreid in het voetbalwereldje als jij beweert, of valt het allemaal reuze mee omdat Derksen daar na decennia voetbal en voetbaljournalistiek geen gedegen mening over kan hebben.
Warrige zin, verklaar je nader.
Citaat:
En gaan we meningen monopoliseren bij ervaringsdeskundigen, wat dan te denken van minister Van Engelshoven die vol duikt op een uitspraak van Derksen waar niks mis mee is?
Ik had het over degene die de uitspraken heeft gedaan. Johan Derksen zelf is geen ervaringsdeskundige en dat lijkt me relevanter, in dit verband. We hebben het over zijn uitspraken. Overigens hebben er wel degelijk homo's geklaagd over deze laatste denigrerende uitlatingen van meneer Derksen. Dit is niet de eerste keer dat meneer Derksen zich denigrerend uitlaat over homo's, zoals je hopelijk weet.
Citaat:
Voetbalpubliek kijkt naar Derksen. Hij heeft het hart op de juiste plaats ("Je hebt als ouder maar een doel: dat is een gelukkig kind. Beter een gelukkig homokind, dan een ongelukkig kind dat iets verzwijgt. In mijn gezin zou het nooit een item zijn geweest.") en de stoere praat waarmee hij het voetbalpubliek kan beïnvloeden. Gebruik die man. Wat doen de Einsteins? Die branden de man af op een uitspraak waar niks mis mee is, en denken dat de voetballertjes iets gaan leren van klaagverhalen. Dat gaat niet werken. Dat doet me denken dat je liever de slachtoffercultuur in stand houdt dan er iets aan te doen.
Die slachtoffercultuur is
niet vrijwillig, niet voor de Einsteins en zeker niet voor degenen die het betreft. Derksen doet net alsof homo's zelf kiezen voor een slachtoffercultuur. Jij doet alsof Einstein naar believen slachtoffers uit de hoge hoed trekt. Dat is niet zo. Wanneer een homo is weggepest van een voetbalclub waar hij al 7 jaar lid van is, omdat hij een vriend heeft.. wie is dan het slachtoffer ? Ik fabuleer dit niet, dit is een concreet geval wat ik zelf heb meegemaakt. Er is
wel degelijk een probleem met voetbal en homosexualiteit. Jij kunt dit om politiek-opportunistische redenen weigeren in te zien, maar daarmee is het nog niet uit de wereld.
Citaat:
Einstein schreef:
En wat betreft die slachtoffer-cultuur, naar mijn mening is het harteloos, om steeds heel hard te roepen, dat ANDEREN niet mogen klagen wanneer ANDEREN het ergens moeilijk mee hebben. Ik kan ook best gaan roepen, dat jullie eens moeten stoppen met jullie plaatsvervangend GEMAUW en would be slachtofferschap - t.o.v. moslims de hele dag, waar je zogenaamd zo'n last van hebt (dwz hoog en droog achter je schrijftafel). Wanneer dat heugelijke moment aanbreekt, zullen "de einsteinen" van deze wereld jullie - en meneer Derksen - misschien ook minder lastig hoeven vallen met het ECHTE leed van andere mensen.
Sorry hoor, maar ik zie de Einsteins van deze wereld als de oorzaak, niet als de oplossing van wat dan ook. Waarom? Onze ervaringsdeskundige, de onovertroffen meneer van Mil, verwoordt dat glashelder:
Maar het grootste probleem is geweld tegen homo’s, niet woorden. En de belangrijkste oorzaak van die agressie is de gebrekkige integratie in de multiculturele samenleving. Maar dat durven die critici niet te benoemen. Derksen is voor hen de ideale bliksemafleider. Via hem kunnen ze tóch iets zeggen over agressie tegen homo’s.En wie is hier de kampioen pleitbezorger multiculti? Juist, onze eigen Einstein. En maar miepen over Derksen.

Surrealistisch beeld... De samenzwering van de Einsteins tegen het lelieblanke (??) volk der homo's, vertegenwoordigd door google-deskundige baedeker en twee stoere excuushomo's, die luid roepen dat ze alleen last hebben van kutmarokkanen en
niet van Johan Derksen. We houden stug vol, de lichtgetinten zijn het echte probleem.. discriminatie op voetbalclubs bestaan nauwelijks, er is alleen maar geklaag van sneeuwvlokjes.. Derksen is een prima kerel.. en iedereen die iets anders van mening is, beschermt de marokkanen en gebruikt Derksen als bliksemafleider. Voor de Einsteins is Derksen alleen media-strategie. Grappige omkering, maar wel heel doorzichtig.
Waar het op uitkomt:
elke discussie over
elk onderwerp die je bespreekt met een baedeker komt uit op de Lichtgetinte Kwestie.. eigenlijk nauwelijks nog interessant om te lezen.