Het is nu vr dec 14, 2018 8:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 11:50 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14337
Berichten: Intopic
Agamemnon schreef:
Biertje schreef:
Agamemnon schreef:

Je kunt het zo veilig en betrouwbaar maken als je wilt door eenvoudig redundancy op redundancy te stapelen. Hoe je dat moet doen laat de luchtvaart, maar ook de zeevaart met z'n DP-schepen zien. En autootje delen? Omdat het nu niet "kan", wil niet zeggen dat het later niet zou kunnen. Dat is gewoon nieuwe regelgeving toesnijden op nieuwe ontwikkelingen. Koud kunstje.
Dat autootje privé delen gaat niet vanwege juridische obstakels. Als ik mijn auto zou delen, jij rijdt in mijn auto, vervolgens wordt je aangehouden bij een verkeerscontrole en dan blijkt dat jij nog een grote belastingschuld hebt staan, en jij dat ter plekke niet kan voldoen. Raad eens wat er met mijn auto gebeurt?

En als je geen van beide eigenaar bent?
Edit: lijkt me sowieso sterk dat jouw auto in beslag wordt genomen, omdat je hem te goeder trouw uitleent aan iemand met een belastingschuld.
Daar is een uitspraak over geweest van de rechter.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 4&t=133257


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 12:09 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17857
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Agamemnon schreef:
Biertje schreef:
Dat autootje privé delen gaat niet vanwege juridische obstakels. Als ik mijn auto zou delen, jij rijdt in mijn auto, vervolgens wordt je aangehouden bij een verkeerscontrole en dan blijkt dat jij nog een grote belastingschuld hebt staan, en jij dat ter plekke niet kan voldoen. Raad eens wat er met mijn auto gebeurt?

En als je geen van beide eigenaar bent?
Edit: lijkt me sowieso sterk dat jouw auto in beslag wordt genomen, omdat je hem te goeder trouw uitleent aan iemand met een belastingschuld.
Daar is een uitspraak over geweest van de rechter.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 4&t=133257

Ik lees in die link geen informatie over een uitspraak van een rechter, maar over iemand die zijn auto uitleent aan een crimineel en door een ingelukkige samenloop van omstandigheden (lees, een crimineel die doet voorkomen dat dit zijn auto is) zijn auto kwijt raakt. Zeker geen standaard gang van zaken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 7:41 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 47294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Agamemnon schreef:
Biertje schreef:
Dat autootje privé delen gaat niet vanwege juridische obstakels. Als ik mijn auto zou delen, jij rijdt in mijn auto, vervolgens wordt je aangehouden bij een verkeerscontrole en dan blijkt dat jij nog een grote belastingschuld hebt staan, en jij dat ter plekke niet kan voldoen. Raad eens wat er met mijn auto gebeurt?

En als je geen van beide eigenaar bent?
Edit: lijkt me sowieso sterk dat jouw auto in beslag wordt genomen, omdat je hem te goeder trouw uitleent aan iemand met een belastingschuld.
Daar is een uitspraak over geweest van de rechter.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 4&t=133257


Slecht voorbeeld. Hier is ongetwijfeld veel meer aan de hand geweest.
Er gaat namelijk nogal wat tijd overheen eer een inbeslag genomen auto wordt verkocht of gesloopt. En al die tijd zou de eigenaar niet gemerkt hebben of gehoord dat er iets met zijn auto aan de hand was? Niet erg geloofwaardig. Denk eerder dat het in het voorbeeld om een katvanger ging.

Ik heb andere ervaringen, met de verhuur van geluidsapparatuur. Bij een beslaglegging vallen goederen welke niet van de persoon zijn waar beslag wordt gelegd, buiten de beslaglegging. Dit moet dan wel aangetoond worden, bijvoorbeeld met een verhuurcontract, aankoopbewijs o.i.d.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 11:38 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3431
Berichten: Intopic
Frankly schreef:
kwaaisteniet schreef:
Allerlei bedrijven en personen hemelen de zaak huizenhoog op, de toekomst: zelf rijdende auto's. Je zou geen ongelukken meer krijgen op een enkele uitzondering na dan, je hoeft je nergens meer om te bekommeren, alles gaat automatisch goed.
Ik neem aan dat je een postcode en huisnummer intoetst, zoals je dat met het navigatiesysteem doet en dan komt de auto na een reis zelf op het beoogde adres aan, waarbij je dus alleen nog maar in en uit hoeft te stappen.
Maar het vervelende is dat je wel geacht wordt achter het stuur plaats te nemen en het hele instrumentarium tot je beschikking te houden en zo nodig te bedienen.
Dit is geen menselijke optie.
Als je achter het stuur zit wil je ook rijden, sturen, de pedalen en andere instrumenten bedienen, etc. Als je je daar een beetje zit te niksen, te vervelen, val je eenvoudig in slaap. In slaap op het cruciale moment als je geacht wordt wel in te grijpen.
Dat gaat helemaal tegen de natuur in. Daarom zie ik er ook niets in, ondanks alle verheven en opgeblazen verhalen over deze nieuwe techniek.
Waar ik wel wat in zie is als je als bestuurder ondersteund zou worden bij het rijden, bijvoorbeeld als je een stuur- of remfout maakt, of als je te dicht op je medeweggebruiker komt te rijden, of als je een verkeersbord over het hoofd ziet, e.d., dat je dan gewaarschuwd wordt door een systeem. Dat zou mooi zijn.
Anderzijds zie ik ook wel wat in een geheel automatisch systeem, waar je dus niet achter het stuur hoeft te kruipen, maar waar je lekker ontspannen kunt lezen, televisie of naar het voorbijvliegende landschap kunt kijken, of waarin je kunt lezen of studeren, of gezellig kletsen met je medereizigers etc. Dat zou ik wel een goed systeem vinden.
Maar dat halfbakken gedoe vind ik gewoon helemaal niks.

bron: mijzelf


Als de veiligheid/betrouwbaarheid en ons vertrouwen daarin op orde is; dan bieden zelfrijdende auto's enorme kansen. Het kan ons hele straatbeeld en mobiliteit gaan veranderen en het aantal auto's enorm doen afnemen. Over een paar decennia zal men wellicht schuddebuikend lachen om het huidige OV met bus- tramhaltes, taxistandplaatsen e.d. en dat iedereen zijn eigen auto had en die vervolgens 90% van de tijd ongebruikt voor de deur stond.
Met zelfrijdende auto's zou je het aantal auto's enorm kunnen verminderen, mogelijkheden als spotgoedkope, want onbestuurde ov-busjes/taxis die je voor de deur ophalen; en letterlijk "carpoolen" in de zin dat een groep mensen in dezelfde wijk samen een aantal zelfrijdende auto's delen...er is er altijd wel eentje vrij die je kunt oproepen en voor komt rijden....op termijn, dat zal wel een nieuwe generatie vereisen, kan het stuur verdwijnen of een noodstuurtje....zit je lekker krantje te lezen en bakkie te doen of wat te werken.
Laat je ze ook nog op waterstof rijden...

bron : mijzelf
Is waterstof veiliger, want een accu gaf mij gisteravond het gevoel niet:

Hannover: Explodierter Fahrrad-Akku löst Brand aus

http://www.ndr.de/nachrichten/niedersac ... 11642.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 2:13 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14337
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Agamemnon schreef:

En als je geen van beide eigenaar bent?
Edit: lijkt me sowieso sterk dat jouw auto in beslag wordt genomen, omdat je hem te goeder trouw uitleent aan iemand met een belastingschuld.
Daar is een uitspraak over geweest van de rechter.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 4&t=133257


Slecht voorbeeld. Hier is ongetwijfeld veel meer aan de hand geweest.
Er gaat namelijk nogal wat tijd overheen eer een inbeslag genomen auto wordt verkocht of gesloopt. En al die tijd zou de eigenaar niet gemerkt hebben of gehoord dat er iets met zijn auto aan de hand was? Niet erg geloofwaardig. Denk eerder dat het in het voorbeeld om een katvanger ging.

Ik heb andere ervaringen, met de verhuur van geluidsapparatuur. Bij een beslaglegging vallen goederen welke niet van de persoon zijn waar beslag wordt gelegd, buiten de beslaglegging. Dit moet dan wel aangetoond worden, bijvoorbeeld met een verhuurcontract, aankoopbewijs o.i.d.
Wanneer jij je auto uitleent tegen niets is er geen sprake van commerciële verhuur.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 2:27 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 47294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Daar is een uitspraak over geweest van de rechter.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 4&t=133257


Slecht voorbeeld. Hier is ongetwijfeld veel meer aan de hand geweest.
Er gaat namelijk nogal wat tijd overheen eer een inbeslag genomen auto wordt verkocht of gesloopt. En al die tijd zou de eigenaar niet gemerkt hebben of gehoord dat er iets met zijn auto aan de hand was? Niet erg geloofwaardig. Denk eerder dat het in het voorbeeld om een katvanger ging.

Ik heb andere ervaringen, met de verhuur van geluidsapparatuur. Bij een beslaglegging vallen goederen welke niet van de persoon zijn waar beslag wordt gelegd, buiten de beslaglegging. Dit moet dan wel aangetoond worden, bijvoorbeeld met een verhuurcontract, aankoopbewijs o.i.d.
Wanneer jij je auto uitleent tegen niets is er geen sprake van commerciële verhuur.


Het gaat niet om de verhuur zelf. Het gaat om het eigendomsrecht. Of dat nu bij een verhuurder, buurman of zelfs huisgenoot ligt.
Heb het aan den lijve meegemaakt dat beslag bij een huisgenoot werd gelegd. Van mijn spullen, alles wat ik aanwees als zijnde van mij, mocht geen beslag worden gelegd.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di maart 21, 2017 10:29 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6489
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:


Slecht voorbeeld. Hier is ongetwijfeld veel meer aan de hand geweest.
Er gaat namelijk nogal wat tijd overheen eer een inbeslag genomen auto wordt verkocht of gesloopt. En al die tijd zou de eigenaar niet gemerkt hebben of gehoord dat er iets met zijn auto aan de hand was? Niet erg geloofwaardig. Denk eerder dat het in het voorbeeld om een katvanger ging.

Ik heb andere ervaringen, met de verhuur van geluidsapparatuur. Bij een beslaglegging vallen goederen welke niet van de persoon zijn waar beslag wordt gelegd, buiten de beslaglegging. Dit moet dan wel aangetoond worden, bijvoorbeeld met een verhuurcontract, aankoopbewijs o.i.d.
Wanneer jij je auto uitleent tegen niets is er geen sprake van commerciële verhuur.


Het gaat niet om de verhuur zelf. Het gaat om het eigendomsrecht. Of dat nu bij een verhuurder, buurman of zelfs huisgenoot ligt.
Heb het aan den lijve meegemaakt dat beslag bij een huisgenoot werd gelegd. Van mijn spullen, alles wat ik aanwees als zijnde van mij, mocht geen beslag worden gelegd.


Waarschijnlijk zijn lease auto's op termijn nog het meest aantrekkelijk.
Hiermee bedoel ik niet alleen permanente lease de auto voor de deur ,
maar vooral ook tijdelijke lease ,op alle stations te huren en op alle stations weer in te leveren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: do aug 16, 2018 12:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3431
Berichten: Intopic
't Is dat we het geld er niet voor hebben, omdat ze ons dan al helemaal uitgeklopt hebben, maar dit lijkt mij wel wat. En we struikelen weer over de ruimte in Nederland en hoe omzeilen we de vele windmolens en andere obstakels.

Je kunt 'm nu kopen: de vliegende auto
https://www.metronieuws.nl/xl/2017/02/j ... gende-auto

Het Nederlandse bedrijf Pal-V verkoopt vanaf maandag de ‘gyrocopter’, een driewieler met een rotor. Er zijn twee modellen: de goedkoopste kost rond de 300.000 euro, de duurste een half miljoen.




Vliegende auto klaar voor Nederlandse wegen
https://www.nu.nl/240753/video/vliegend ... wegen.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: do aug 16, 2018 2:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:51 pm
Berichten: 3881
Berichten: Intopic
Lies schreef:
't Is dat we het geld er niet voor hebben, omdat ze ons dan al helemaal uitgeklopt hebben, maar dit lijkt mij wel wat. En we struikelen weer over de ruimte in Nederland en hoe omzeilen we de vele windmolens en andere obstakels.

Je kunt 'm nu kopen: de vliegende auto
https://www.metronieuws.nl/xl/2017/02/j ... gende-auto

Het Nederlandse bedrijf Pal-V verkoopt vanaf maandag de ‘gyrocopter’, een driewieler met een rotor. Er zijn twee modellen: de goedkoopste kost rond de 300.000 euro, de duurste een half miljoen.




Vliegende auto klaar voor Nederlandse wegen
https://www.nu.nl/240753/video/vliegend ... wegen.html


Ah de vliegauto....die worden al zo'n 100 jaar gemaakt, het ene ontwerp nog kanslozer dan het andere.
Peperduur, ze vliegen waardeloos en een ramp om in te rijden. Deze "topper" bijvoorbeeld
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegende ... rocar3.jpg

Hetzelfde mensen die blijven denken dat een vliegauto een goed idee is, zullen ook wel denken dat achterhaalde windenergie een toekomst heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: za nov 10, 2018 3:51 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3431
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Allerlei bedrijven en personen hemelen de zaak huizenhoog op, de toekomst: zelf rijdende auto's. Je zou geen ongelukken meer krijgen op een enkele uitzondering na dan, je hoeft je nergens meer om te bekommeren, alles gaat automatisch goed.
Ik neem aan dat je een postcode en huisnummer intoetst, zoals je dat met het navigatiesysteem doet en dan komt de auto na een reis zelf op het beoogde adres aan, waarbij je dus alleen nog maar in en uit hoeft te stappen.
Maar het vervelende is dat je wel geacht wordt achter het stuur plaats te nemen en het hele instrumentarium tot je beschikking te houden en zo nodig te bedienen.
Dit is geen menselijke optie.
Als je achter het stuur zit wil je ook rijden, sturen, de pedalen en andere instrumenten bedienen, etc. Als je je daar een beetje zit te niksen, te vervelen, val je eenvoudig in slaap. In slaap op het cruciale moment als je geacht wordt wel in te grijpen.
Dat gaat helemaal tegen de natuur in. Daarom zie ik er ook niets in, ondanks alle verheven en opgeblazen verhalen over deze nieuwe techniek.
Waar ik wel wat in zie is als je als bestuurder ondersteund zou worden bij het rijden, bijvoorbeeld als je een stuur- of remfout maakt, of als je te dicht op je medeweggebruiker komt te rijden, of als je een verkeersbord over het hoofd ziet, e.d., dat je dan gewaarschuwd wordt door een systeem. Dat zou mooi zijn.
Anderzijds zie ik ook wel wat in een geheel automatisch systeem, waar je dus niet achter het stuur hoeft te kruipen, maar waar je lekker ontspannen kunt lezen, televisie of naar het voorbijvliegende landschap kunt kijken, of waarin je kunt lezen of studeren, of gezellig kletsen met je medereizigers etc. Dat zou ik wel een goed systeem vinden.
Maar dat halfbakken gedoe vind ik gewoon helemaal niks.

bron: mijzelf
Onderstaand filmpje komt wel een beetje in de buurt met bovengenoemde beschrijving, want in de landbouw is het er al :)

Auto Steer
https://www.youtube.com/watch?v=Qg4Ju1l75mc



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: za nov 10, 2018 10:03 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1913
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dat gaat helemaal tegen de natuur in. Daarom zie ik er ook niets in, ondanks alle verheven en opgeblazen verhalen over deze nieuwe techniek.
Waar ik wel wat in zie is als je als bestuurder ondersteund zou worden bij het rijden, bijvoorbeeld als je een stuur- of remfout maakt, of als je te dicht op je medeweggebruiker komt te rijden, of als je een verkeersbord over het hoofd ziet, e.d., dat je dan gewaarschuwd wordt door een systeem. Dat zou mooi zijn.

Ik vraag me af hoe men in de luchtvaart er mee om gaat. Veel in de cockpit lijkt geautomatiseerd maar toch spelen mensen er nog steeds de hoofdrol. Veiligheid in de luchtvaart is immers al gauw een publieke discussie en anders geregeld dan in de consumentenmarkt van automobielen.


Mooie vraag! Techniek begint (qua vervoer) bij ruimtevaart. Je kunt je toch niet indenken dat een piloot een raket naar Mars gaat besturen met een stuur, knuppel of wiel. In de luchtvaart gebeurt inmiddels bijna alles automatisch. Een piloot is meer een computerdeskundige aan het worden dan dat hij/zij bestuurder is van een hele grote bus in de lucht. Wanneer de computer het begeeft, zal hij/zij laten blijken een goed piloot te zijn omdat het neerkomt op werkelijke besturingstechniek. Deze techniek rolt nu uit naar de auto-industrie. Systemen die voorkomen dat vliegtuigen ergens ver weg in de lucht op elkaar knallen, voorkomen dit effectief.

En hier ligt ook mijn dilemma. Er wordt gepraat over fietsen met helm. Leer fietsen, de verkeersregels en zie het gevaar, denk ik. Ja, en de mogelijkheden! De vrijheid die je hebt op de fiets om van A naar B te gaan. Heerlijk toch, en ondertussen goed oppassen op overig verkeer wanneer je vrijheid van je ouders krijgt.

De kern van dit alles in mijn ogen is, dat alles maar makkelijk moet gaan. Het is wat technologie kan. Dan hoeven we niet meer na te denken over waarom het ooit zo moeilijk was. Armoede.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di nov 13, 2018 9:50 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6489
Berichten: Intopic
Lies schreef:
't Is dat we het geld er niet voor hebben, omdat ze ons dan al helemaal uitgeklopt hebben, maar dit lijkt mij wel wat. En we struikelen weer over de ruimte in Nederland en hoe omzeilen we de vele windmolens en andere obstakels.

Je kunt 'm nu kopen: de vliegende auto
https://www.metronieuws.nl/xl/2017/02/j ... gende-auto

Het Nederlandse bedrijf Pal-V verkoopt vanaf maandag de ‘gyrocopter’, een driewieler met een rotor. Er zijn twee modellen: de goedkoopste kost rond de 300.000 euro, de duurste een half miljoen.




Vliegende auto klaar voor Nederlandse wegen
https://www.nu.nl/240753/video/vliegend ... wegen.html


De lucht is al overvol.
Eerst al het lawaai uit de lucht halen en dan de auto's elektrisch laten rijden op de grond.

Delegatieleider Matt Poelmans bevestigt die mislukking.
„Gematigde groei blijft groei. Dat wil niemand meer. De huidige 500.000 starts en landingen zijn al te veel. De meeste bewoners zijn voor krimp, omdat geluidsoverlast dag en nacht de spuigaten uit loopt. Schiphol heeft zich afgelopen jaren niet aan de gemaakte afspraken van hinderbeperking gehouden. Ook wordt er voortdurend gesjoemeld met cijfers. Daarom is het voor ons nu genoeg geweest.”
Poelmans en vertegenwoordigers in Omgevingsraad Schiphol pleiten voor een opgespoten IJvlakte, analoog aan de Maasvlakte bij Rotterdam.
„Daar kunnen twee herriebanen, zoals Aalsmeer en Buitenveldert, naartoe worden verplaatst. Dat scheelt veel lawaai. De bestaande terminal kan blijven, met een snelle railverbinding naar de IJvlakte”, meent hij.
Ook Benschop kijkt ’met een open blik’ naar ideeën voor een luchthaven in zee. „Het is een goed initiatief van de minister dat de haalbaarheid opnieuw onderzocht wordt”, vindt hij.
Op 5 december debatteert de Tweede Kamer over de mogelijkheden van zeebanen, inclusief kosten en veiligheid. De laatste 25 jaar is Schiphol verdrievoudigd tot ruim 70 miljoen vertrekkende, aankomende en overstappende reizigers.



https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... i-schiphol


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di nov 13, 2018 10:08 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8648
Berichten: Intopic
Waarom zouden we in vredesnaam een eiland, een luchthaven op en verbindingen van zee aan proberen te leggen, tegen megalomane kosten,
als er zoveel ruimte is in NL buiten de eeuwige Randstad ? Go East !

Rare jongens, die Hollanders....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di nov 13, 2018 3:50 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2014 4:47 am
Berichten: 3551
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Waarom zouden we in vredesnaam een eiland, een luchthaven op en verbindingen van zee aan proberen te leggen, tegen megalomane kosten,
als er zoveel ruimte is in NL buiten de eeuwige Randstad ? Go East !

Rare jongens, die Hollanders....


Denk je in het rustige deel van Nederland te wonen,
krijg je van HVR ineens een vliegveld in je achtertuin
en bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo nov 14, 2018 9:38 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14337
Berichten: Intopic
Wisp schreef:
HvR schreef:
Waarom zouden we in vredesnaam een eiland, een luchthaven op en verbindingen van zee aan proberen te leggen, tegen megalomane kosten,
als er zoveel ruimte is in NL buiten de eeuwige Randstad ? Go East !

Rare jongens, die Hollanders....


Denk je in het rustige deel van Nederland te wonen,
krijg je van HVR ineens een vliegveld in je achtertuin
en bedankt!
Of een nucleaire afvalplaats. De VS wil graag kerncentrales maar er is nog steeds discussie in welke staat het afval definitief wordt opgeslagen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: do dec 06, 2018 1:31 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6489
Berichten: Intopic
max schreef:
Ik heb ook vertrouwen in de toekomst met zelf rijdende auto's en ga nog een stap verder.....kan ik in de toekomst beschonken in zo'n auto stappen en mij naar huis laten rijden of moet je altijd nuchter blijven om evt in te kunnen grijpen...


Inderdaad , geen BOB meer nodig en bovendien een oplossing om het personeeltekort op de te lossen.

Bij de nieuwe dienst, Waymo One genaamd, downloaden de passagiers een app waarmee ze de taxi kunnen oproepen, een systeem dat vergelijkbaar is met dat van bijvoorbeeld Uber. De betaling verloopt via een creditcard. Ritprijzen zijn vooralsnog vergelijkbaar met die van normale taxiritten.

Nog niet iedereen kan een robottaxi aanhouden: het bedrijf test de service onder een geselecteerde groep gebruikers. Waymo begon tien jaar geleden als een geheim project binnen de techgigant Google. Het bedrijf opereert sinds twee jaar als een zelfstandige onderneming.
Dat er, hoewel nog zeer beperkt, geld wordt verdiend met robotauto’s is een mijlpaal: talloze tech- en autoconcerns in de wereld ontwikkelen autonoom rijdende auto’s die als taxi ingezet kunnen worden. Het idee: als er geen chauffeur nodig is kunnen de kosten van taxivervoer sterk dalen. De computer heeft geen last van rijtijdenbesluiten of plaspauzes en kan 24 uur per dag aan het werk.

Waymo is het verst gevorderd met de technologie. De auto’s van Waymo hebben in totaal meer dan 16 miljoen kilometer zelfstandig afgelegd op de openbare weg. Ook General Motors werkt aan robottaxi’s.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5ebe9ef/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: do dec 06, 2018 5:30 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14337
Berichten: Intopic
Max schreef:
Ik heb ook vertrouwen in de toekomst met zelf rijdende auto's en ga nog een stap verder.....kan ik in de toekomst beschonken in zo'n auto stappen en mij naar huis laten rijden of moet je altijd nuchter blijven om evt in te kunnen grijpen...
Daar is al uitspraak gedaan door een rechter in een vergelijkbare zaak.

https://nos.nl/artikel/2260365-rechter- ... uiken.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: do dec 06, 2018 5:42 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14337
Berichten: Intopic
wortel schreef:
Rightnow schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dat gaat helemaal tegen de natuur in. Daarom zie ik er ook niets in, ondanks alle verheven en opgeblazen verhalen over deze nieuwe techniek.
Waar ik wel wat in zie is als je als bestuurder ondersteund zou worden bij het rijden, bijvoorbeeld als je een stuur- of remfout maakt, of als je te dicht op je medeweggebruiker komt te rijden, of als je een verkeersbord over het hoofd ziet, e.d., dat je dan gewaarschuwd wordt door een systeem. Dat zou mooi zijn.

Ik vraag me af hoe men in de luchtvaart er mee om gaat. Veel in de cockpit lijkt geautomatiseerd maar toch spelen mensen er nog steeds de hoofdrol. Veiligheid in de luchtvaart is immers al gauw een publieke discussie en anders geregeld dan in de consumentenmarkt van automobielen.


Mooie vraag! Techniek begint (qua vervoer) bij ruimtevaart. Je kunt je toch niet indenken dat een piloot een raket naar Mars gaat besturen met een stuur, knuppel of wiel. In de luchtvaart gebeurt inmiddels bijna alles automatisch. Een piloot is meer een computerdeskundige aan het worden dan dat hij/zij bestuurder is van een hele grote bus in de lucht. Wanneer de computer het begeeft, zal hij/zij laten blijken een goed piloot te zijn omdat het neerkomt op werkelijke besturingstechniek. Deze techniek rolt nu uit naar de auto-industrie. Systemen die voorkomen dat vliegtuigen ergens ver weg in de lucht op elkaar knallen, voorkomen dit effectief.

En hier ligt ook mijn dilemma. Er wordt gepraat over fietsen met helm. Leer fietsen, de verkeersregels en zie het gevaar, denk ik. Ja, en de mogelijkheden! De vrijheid die je hebt op de fiets om van A naar B te gaan. Heerlijk toch, en ondertussen goed oppassen op overig verkeer wanneer je vrijheid van je ouders krijgt.

De kern van dit alles in mijn ogen is, dat alles maar makkelijk moet gaan. Het is wat technologie kan. Dan hoeven we niet meer na te denken over waarom het ooit zo moeilijk was. Armoede.
Een piloot is geen computerdeskundige en dat is ook niet gewenst. Een piloot moet vliegen en moet bij uitval van instrumenten of voorzieningen zoals ILS toch op de hand kunnen vliegen en landen middels DME, een instrument dat minder nauwkeurig is dan ILS. Twee rampen laten zien dat in het ene gevak de piloot over uitstekende vliegvaardigheden beschikte en het de ander juist niet: CACTUS 1549 , resp. flight 214 Air Asiana. De een kreeg ganzen in de motoren en kon niet anders dan landen in de Hudson en iedereen overleefde zonde en de ander kon niet handmatig vliegen DME gebruiken om te landen, want dat leerden ze niet bij Air Asiana. Daarnaast negeerden ze de signalen die het zogenaamde PAPI-light liet zien, dat ze veel en veel te laag zaten: 4 rode lichten

https://aviation.stackexchange.com/ques ... ights-work


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Exabot [Bot], kwaaisteniet, Marcel en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling