Het is nu do okt 17, 2019 7:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 282 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 3:58 pm 
lid

Rightnow schreef:
Windmolens blijven dure dingen die draaien op subsidie. Daar willen de milieuclubs nog niet aan maar je kunt ze alleen vergelijken met de goedkoopste bron en dat is zonne-energie van ongesubsidieerde zonnepanelen. De ontwikkelingen op het gebied van zonnepanelen zijn nog niet gestopt voor zover ik weet. https://www.stoel.com/industries/energy ... ble-energy

Wind-energie is goedkoop als je de molens aan de kust zet maar daar wonen rijke mensen en pensionado's die tijd hebben om te procederen voor een blijvend mooi uitzicht zonder molens.

Windenergie zou stopgezet moeten worden en alle aandacht (wat betreft alternatieve energie) zou naar zonne-energie moeten gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 4:26 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Windmolens blijven dure dingen die draaien op subsidie. Daar willen de milieuclubs nog niet aan maar je kunt ze alleen vergelijken met de goedkoopste bron en dat is zonne-energie van ongesubsidieerde zonnepanelen. De ontwikkelingen op het gebied van zonnepanelen zijn nog niet gestopt voor zover ik weet. https://www.stoel.com/industries/energy ... ble-energy

Wind-energie is goedkoop als je de molens aan de kust zet maar daar wonen rijke mensen en pensionado's die tijd hebben om te procederen voor een blijvend mooi uitzicht zonder molens.

Windenergie zou stopgezet moeten worden en alle aandacht (wat betreft alternatieve energie) zou naar zonne-energie moeten gaan.

We hebben hier nou eenmaal meer wind dan zon. Ik kan maar niet begrijpen waarom er zo'n weerstand is tegen windturbines. Zij lijken het anti-symbool te worden van de strijd van 'klimaatontkenners' want veelal hebben zij geen windturbines in hun nabijheid of zijn daar plannen voor. Overigens lijkt het erop dat de overheid vooral gaat inzetten op warmtepompen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 6:28 pm 
lid

We zijn wel geschrokken van de windlobby die nog pas weer onverschrokken om een paar honderd milJARD vroeg aan subsidies. Ik weet niet waar jij van leeft Portman, maar iedereen heeft een of meer bronnen van inkomen, hetzij uitkeringen hetzij verdiensten hetzij voorzieningen als spaargeld en pensioenen; overal kan de Overheid beslissen er meer van af te romen zoals Mario Draghi nu al doet voor pensioenen en spaargeld.

Maar op de goede plek geplaatst, ook op de Razende Bol en op Vlieland, en ook rond onze duinstreek en het vlakke Hollandse,Zeeuwse en Friese polderland, valt de kostprijs van windenergie mee als je rekent dat je 's winters en in de nacht van zonnecellen geen energie kunt winnen.

Moet je energie opslaan dan wordt het een duur verhaal. Batterijen en opslag is een dure bottleneck en windenergie omzeilt dit, net als trouwens kolencentrales waar je de CO2 afvangt. Die CO2 sla je weer op in lege gasvelden die dan wel snel leeg gemaakt moeten worden.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 6:31 pm 
lid

portman schreef:
Overigens lijkt het erop dat de overheid vooral gaat inzetten op warmtepompen.

Vind ik technisch heel boeiend. Heb je er een link voor die er betrekking op heeft?

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 6:42 pm 
lid

Rightnow schreef:
We zijn wel geschrokken van de windlobby die nog pas weer onverschrokken om een paar honderd milJARD vroeg aan subsidies. Maar op de goede plek geplaatst, ook op de Razende Bol en op Vlieland, en ook rond onze duinstreek en het vlakke Hollandse,Zeeuwse en Friese polderland, valt het mee als je rekent dat je 's winters en in de nacht van zonnecellen geen energie kunt winnen.

Moet je energie opslaan dan wordt het een duur verhaal. Batterijen en opslag is een dure bottleneck en windenergie omzeilt dit, net als trouwens kolencentrales waar je de CO2 afvangt. Die CO2 sla je weer op in lege gasvelden die dan wel snel leeg gemaakt moeten worden.

Voorlopig is er geen sprake van CO2 opslag in lege gasvelden. De overheid stimuleert wel experimenten voor opslag va CO2 onder de Noordzee.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... co2-opslag

En natuurlijk is het niet zo slim om een windmolenpark neer te zetten binnen het zicht van bewoners. Als je ze 20 km. uit de kust zou zetten zie je er misschien 2 dagen per 10 jaar wat van als de atmosfeer abnormaal helder is.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 7:02 pm 
lid

Ik speculeer nu of je een mooie bungalow hebt met uitzicht op de Hollandse polder en de duinenrij. Die 180 miljard is maar 10.000 euro de man en als je het over de bezittende klasse uitsmeert hoogstens een paar ton waardoor je straks net zo gelijk bent als iedereen hier, Portman, als ik je goed inschat en ik kan het mis hebben.

Maar de bewoners hebben recht op de waarheid over hoe het klimaat werkt. Daarom zou ook skepticisme http://theclimatescepticsparty.blogspot ... egate.html met feiten moeten worden ontkracht. Als iemand die feiten heeft want anders krijgen skeptici straks toch nog gelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 7:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik speculeer nu of je een mooie bungalow hebt met uitzicht op de Hollandse polder en de duinenrij. Die 180 miljard is maar 10.000 euro de man en als je het over de bezittende klasse uitsmeert hoogstens een paar ton waardoor je straks net zo gelijk bent als iedereen hier, Portman, als ik je goed inschat en ik kan het mis hebben.

Maar de bewoners hebben recht op de waarheid over hoe het klimaat werkt. Daarom zou ook skepticisme http://theclimatescepticsparty.blogspot ... egate.html met feiten moeten worden ontkracht. Als iemand die feiten heeft want anders krijgen skeptici straks toch nog gelijk.

De waarheid ligt altijd in het midden, zegt 'men'. Feit is dat de atmosfeer in rap tempo opwarmt en dat er maatregelen genomen moeten worden, die niet voor iedereen altijd even prettig zullen zijn, willen we niet binnen 100 jaar 'Amersfoort aan zee' hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 8:50 pm 
lid

Ja, geld groeit aan de bomen, helaas niet in mijn tuin.

http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/27-11 ... ON_1257590

Uiteindelijk blijft er een verrotte grond over waar niets meer te verbouwen valt. En het ergste is dat ik en jullie hier niets tegen kunnen doen. De macht van de EU!
Zooi op met dit soort gasten die het ook niet weten omdat economie nu eenmaal geen wetenschap is! Het is net zoiets als handlezen. Pff.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za dec 03, 2016 12:06 pm 
lid

Nee als je op je persoonlijke pensioenplaatje kijkt, groeit het inderdaad niet aan de bomen. We krijgen als we geen vermogen overerven een karige oude dag en elke dag wordt onze toekomstige AOW, ons toekomstig pensioentje, verder ondergraven door Draghi en Rutte.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: za dec 03, 2016 12:11 pm 
lid

portman schreef:
De waarheid ligt altijd in het midden, zegt 'men'. Feit is dat de atmosfeer in rap tempo opwarmt en dat er maatregelen genomen moeten worden, die niet voor iedereen altijd even prettig zullen zijn, willen we niet binnen 100 jaar 'Amersfoort aan zee' hebben.

Er is grote onzekerheid; wat zeker is is dat klimaatwetenschap zijn eigen geloofwaardigheid heeft ondergraven zodat we alleen nog met het aanzienlijke en niet weg te redeneren risico te maken hebben dat we de dijken heel ver moeten ophogen; om over de andere gevolgen nog maar te zwijgen.

Zelfs vandaag nog zie je dat naast onze medische stand, "wetenschappers" een soort aureool hebben van geloofwaardigheid. Maar ook daaraan wordt geknaagd en laten we maar beginnen eens te gaan kijken naar de foutieve impact van

- culturele afbrokkeling van oude waarden en normen die eerlijkheid destijds bevorderden
- de funding, rol van derde geldstroom, en de rol van bezuinigingen en reorganisaties op het wetenschappelijk onderzoek

Klimaatwetenschap volgens de uitkomsten IPCC is een van de dingen waarmee je je hoofd als wetenschapper boven water kunt houden. We missen de culturele en de politieke kracht om onafhankelijkheid nog duurzaam te kunnen ondersteunen. Ik stel dat ook medisch onderzoek steeds moeilijker in onafhankelijkheid kan worden verricht.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: za dec 03, 2016 10:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Nou, dit denk ik ook al heel lang. Puur realistisch, wat kost een windmolen en wat levert dit op (ZONDER subsidies) en wat levert zonne-energie op ten opzichte van het banen-scheppende karakter van windmolens? De politiek is dom. Ze zien de essentie niet. Werkgelegenheid is inzet om windmolens te explioteren. Duurzaamheid is wel een issue maar waar ze totaal aan voorbij gaan om dit te koppelen aan werkgelegenheid.
Soort van Melkert baan. Ga toch weg met met het economisch denken. Een totaal onzinnige "wetenschap" gebaseerd op vertrouwen en dus ook op wantrouwen. Hoe meet men dit?

Kijk liever naar wat we nodig hebben in NL. Kost veel minder dan dat men denkt. Geen lobbyisten meer, geen regulerende ambtenaren, we doen het zelf. De overheid faciliteert en en dicteert niet meer. Dat is mijn toekomstvisie!

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2016 12:23 am 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:

Er is grote onzekerheid; wat zeker is is dat klimaatwetenschap zijn eigen geloofwaardigheid heeft ondergraven zodat we alleen nog met het aanzienlijke en niet weg te redeneren risico te maken hebben dat we de dijken heel ver moeten ophogen; om over de andere gevolgen nog maar te zwijgen.

Zelfs vandaag nog zie je dat naast onze medische stand, "wetenschappers" een soort aureool hebben van geloofwaardigheid. Maar ook daaraan wordt geknaagd en laten we maar beginnen eens te gaan kijken naar de foutieve impact van

- culturele afbrokkeling van oude waarden en normen die eerlijkheid destijds bevorderden
- de funding, rol van derde geldstroom, en de rol van bezuinigingen en reorganisaties op het wetenschappelijk onderzoek

Klimaatwetenschap volgens de uitkomsten IPCC is een van de dingen waarmee je je hoofd als wetenschapper boven water kunt houden. We missen de culturele en de politieke kracht om onafhankelijkheid nog duurzaam te kunnen ondersteunen. Ik stel dat ook medisch onderzoek steeds moeilijker in onafhankelijkheid kan worden verricht.

Toe maar.....
De feiten liegen niet en de statistieken over snelle opwarming van de atmosfeer ook niet. Geen reden om met de armen over elkaar achterover te leunen.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2016 1:27 am 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:
portman schreef:

Toe maar.....
De feiten liegen niet en de statistieken over snelle opwarming van de atmosfeer ook niet. Geen reden om met de armen over elkaar achterover te leunen.

Heel goed Portie! Wat hier aan de hand is, is ontkenning van de opwarming van de aarde. Wellicht vanuit een soort van niet de oorzaak kunnen vinden van dit probleem, dus maar negeren omdat er geen reden is aan te wijzen. Mensen zijn niet dom, je kunt ze hooguit betichten van dom gedrag. Ja, Rightnow jij bent het die ik hier op de korrel neem, net als Portman

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 8:56 pm 
lid

Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde...

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 10:54 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde...

Oeps, sorry! :buigen:

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 11:27 pm 
lid

Het geld groeit niet meer aan de bomen wanneer we de bankensector eindelijk eens hun ballen afhakken. Hiermee bedoel ik, zich niet meer met gewone mensen en vooral met regeringen in te laten. Laat ze bloeden voor de leningen die ze zijn aangegaan al 100 jaar lang met landen. Weg met die schuld, gewoon afschrijven. Geld hebben ze zat en elke bevolking in de EU is het zat om te bloeden die onwetende politici en het verleden zijn aangegaan. Het is nu of nooit. Een mooi signaal voor politici om echt te tonen dat ze er voor "ons" zijn. Raar? Nee, echt niet, het levert weer inkomensgelijkheid op. Iets dat "de economie" al decennia lang ondergraaft.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2016 3:37 pm 
lid

Prima pleidooi, Wortel! Bovendien doen we dan allemaal meer wat we hebben afgesproken, en nemen we (in de bancaire wereld) ons verlies.

Uiteindelijk zullen landen zoals Griekenland wellicht nooit alles kunnen terugbetalen en als we nu schoon schip maken dan leren we ook de les: leen geen geld aan wie onwaarschijnlijk kan terugbetalen; bankier sober en voorzichtig zoals in vroeger tijden heel gewoon was. Grieken krijgen dan dus ook straks minder gauw leningen, vooral niet collectief, maar voor de gewone bevolking die geen hoogopgeleide ambtenarenstatus geniet, is het perspectief op termijn zoveel positiever.

Ook daar zie ik weer dat gewone mensen die het niet breed hebben, over de hele wereld solidair met elkaar kunnen wezen.

Blijft de rekening over die door alle Europeanen wordt afbetaald via belastingheffing, in plaats van via langdurige afwezigheid van economische groei. De banken aanpakken is beter voor de gezondheid van heel Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2016 4:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
Nee als je op je persoonlijke pensioenplaatje kijkt, groeit het inderdaad niet aan de bomen. We krijgen als we geen vermogen overerven een karige oude dag en elke dag wordt onze toekomstige AOW, ons toekomstig pensioentje, verder ondergraven door Draghi en Rutte.

Tijd om zelf maatregelen te nemen, als je nog jong genoeg bent.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: za dec 10, 2016 7:21 am 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:

Deelname aan het pensioenfonds is verplicht.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: za dec 10, 2016 11:43 am 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Rightnow schreef:

Deelname aan het pensioenfonds is verplicht.

Ja. En dan is het nog niet verboden zelf voor een beter pensioen te zorgen. Heb ik zelf destijds ook gedaan n.b. op aanraden van m'n vader.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 282 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]