Het is nu ma jan 25, 2021 1:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: za aug 29, 2020 6:21 pm 
lid

Ik ben gewoon gestopt me daar allemaal druk over te maken. Ik accepteer gewoon dat het leven eindig is en voor de één komt dat einde vroeger dan voor de ander. In 2013 kreeg ik zware kanker, en na maanden en maanden en maanden van zware behandeling kwam ik er zowaar bovenop. Aan de ene kant blij mee, aan de andere kant maak ik me geen illusies. Overlijden boezemt me geen enkele angst in. En de tijd dié me rest tot aan die dag, wil ik leven zoals het leven me prettig lijkt. Verkort ik daarmee mijn verblijf op de aarde wellicht? Prima mogelijk. Maar ik weet dan in elk geval zeker dat mijn verblijf hier verdomd fijn is geweest. En liever dát, dan dat ik nog 40 jaar leef in angst voor alles en nog wat en krampachtig levend.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: di nov 03, 2020 10:18 am 
lid

Zou het beste medicijn zijn, voorkom de drukte. Maar de strijd om de zetels gaat gewoon door. Zonder over de gevolgen van een verbod na te denken volgt men tegenwoordig een ideologie.

Een meerderheid van de Kamer wil wel, minister Schouten niet: waarom bestrijdingsmiddel glyfosaat nog niet verboden is
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... fosaat-no/

Een dag strijden tegen chemische bestrijdingsmiddelen noemen politici dit, maar moet men niet meer kijken naar de dosis i.p.v een verbod?

Voor je er erg in hebt kamp je met hetzelfde probleem als de meesjes, gebroken pootjes, of nog erger door onkunde.

Helikopter gaat dinsdag pas vliegen om miljoen kilo kalk over de Ginkel uit te storten
https://www.gelderlander.nl/ede/helikop ... ~aeda9803/

Dit ingrijpen in de natuur is noodzakelijk omdat de grond van De Ginkel te veel is verzuurd. Dat heeft slechte gevolgen voor de natuur. Door kalk te strooien, herstelt de bodem zich en de natuur vervolgens hopelijk ook.

'Meer medicijnresten in Nederlands oppervlaktewater dan eerder geschat'
https://www.nu.nl/binnenland/6083281/me ... schat.html

In Nederlandse sloten, rivieren, plassen en meren komt per jaar naar schatting 190 ton aan medicijnresten terecht, blijkt maandag uit een rapport van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en onderzoeksinstituut Deltares, ingezien door Trouw.

Dat is een flink grotere hoeveelheid dan uit eerder onderzoek bleek: in 2016 werden de hoeveelheid medicijnresten in het Nederlandse oppervlaktewater geschat op 140 ton per jaar in een rapport van het RIVM (pdf).

Het bovenstaande valt ook onder bestrijdingsmiddelen, wanneer gaat een meerderheid in de Tweede Kamer dit verbieden?

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: di nov 03, 2020 5:57 pm 
lid

Hier is wat een tuinder mij vertelde na een lang en gelukkig leven waarin hij de meest gevaarlijke producten had gebruikt: glyfosaat is relatief onschuldig.

Ja hij overleed een paar maanden later aan een ziekte die wel eens met die oude producten te maken kon hebben gehad, die nog in de jaren zestig en zeventig waren toegelaten.

De hetze tegen glyfosaat moet je zien vanuit het perspectief van de milieu-maffia. Boeren en tuinders moeten weg, de burger moet terug in zijn hok en kan ook overleven op een veel lagere levensstandaard. Goed voor de planeet en gewenst door multimiljardairs die hun geld in milieu-activisme stoppen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]