Het is nu vr jun 22, 2018 10:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 9:53 am 
Teminste daar lijkt het mij op.
Want de KLM die opgeslokt is door deze maatschappij doet het redelijk tot goed in de markt, terwijl hun baas geteisterd wordt door een bulk van personeelsleden waarvan niemand eigenlijk weet wat ze aan het bedrijfsresultaat bijdragen, zodat er een grote verliespost is ontstand van naar ik meen dik 700.000 euro.
Gevolg: een ontslaggolf waarschijnlijk met name in frankrijk zelf, hoewel niet wordt uitgesloten dat dat ook gaat gebeuren bij de KLM.

Maar ja, goed dat is nog wel te overzien.
Maar wat dat niet is lijken de kostenreductie's te zijn die 2 miljard moeten opbrengen tot het jaar 2015.
Want wat wil het geval? De veel grotere Air-France zelf waar vermoedelijk de grootste klappen gaan vallen draagt van die 2 miljard zelf maar 0.9 miljard bij terwijl KLM die veel kleiner maar veel succesvoller is verantwoordelijk wordt voor een bijdrage van 1.1 miljard.
En dat lijkt mij nou typisch zo'n voorbeeld van een een ESM-etje. Maar dan in het bedrijfsleven.
Met andere woorden KLM draait dus op voor een inefficiënte zwaar op de kosten drukkende personeelsbeleid in een ander land.
Dus ergens is er m.i. wel een vergelijking te maken met het hele eu gedrocht die eigenlijk precies hetzelfde wil doen. Namelijk het innen van andermands geld omdat er landen zijn die zo'n beroerde financiële huishouding hebben gevoerd dat financieel gezonde landen daar voor moeten opdraaien.

De manier waarop KLM die 1.1 miljard moet terughalen is dmv van het verhoging van vliegtickets die een bepaalde extra service geven.
Dus de klanten worden uiteindelijk de kind van de rekening.
Dat daarbij het risico aanwezig is dat KLM zich hiernee uit de markt prijst maakt de fransen totaal niet uit.

En dat is nou zo'n vorm van "eendrachtige samenwerking" die typerend lijkt te zijn voor de hele eu markt waar slecht presterenden worden beloond voor hun wanbeleid.

Dus de stelling is dat het tijd wordt dat KLM zich maar weer afsplitst om te voorkomen dat zij uiteindelijk het loodje gaan liggen vanwege het wanbeleid van Air-France. En vinden jullie mijn mening over dit ESM-etje valide? Of is iemand een andere mening toegedaan en dan hoor ik dat graag..

Bron: RTL 7


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 10:02 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:21 pm
Berichten: 637
Berichten: Intopic
Ik vind het wel een valide vergelijking.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 10:18 am 
Daar ga ik in mee.


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 10:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 4:51 pm
Berichten: 189
Berichten: Intopic
Ik vind het ook een aannemelijke vergelijking. Maar toch is er iets raars aan de hand.
Als je een vlucht boekt van bijvoorbeeld Toulouse - Amsterdam via Air France, vlieg je met de KLM.
Een retour bij Air France kost minder dan een retour bij de KLM, die aanmerkelijk duurder is. En toch doet de KLM het beter? Ik denk dat als de KLM zich afsplitst van Air France, zij de prijzen flink zal moeten verlagen om concurrerend te kunnen werken, wat misschien ook weer een reorganisatie tot gevolg heeft. Een en ander zal wel dichtgetimmerd zijn in contracten, vermoed ik zo. De KLM zal heus niet de pin-automaat van Air France worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 10:55 am 
lottepotje schreef:
Ik vind het ook een aannemelijke vergelijking. Maar toch is er iets raars aan de hand.
Als je een vlucht boekt van bijvoorbeeld Toulouse - Amsterdam via Air France, vlieg je met de KLM.
Een retour bij Air France kost minder dan een retour bij de KLM, die aanmerkelijk duurder is. En toch doet de KLM het beter? Ik denk dat als de KLM zich afsplitst van Air France, zij de prijzen flink zal moeten verlagen om concurrerend te kunnen werken, wat misschien ook weer een reorganisatie tot gevolg heeft. Een en ander zal wel dichtgetimmerd zijn in contracten, vermoed ik zo. De KLM zal heus niet de pin-automaat van Air France worden.


Nah, ik denk niet dat de bulk bestaat uit het uitsluitend vice versa vliegen van NL. naar Frankrijk door deze 2 maatschappijen:drunk:
Maar het zijn meer de onrendabele intercontinentale airfrance vluchten plus een verouderde afhandeling aan de balie's en zo in frankrijk.

En KLM heeft natuurlijk een uitstekende naam in de wereld en gecombineerd met transito-luchthaven schiphol zit dat wel goed. Dus dat mag wel wat kosten.

Maar het gaat mij meer om het wegschuiven van kosten naar de gezonde onderdelen in zo'n samenwerkingsverband.
En het is niet alleen daar, maar voorheen is dat ook bijv. met hoogovens gebeurd.
Ten tijden dat ze onder de engelse Steel vielen ging ook een fors deel van de winst van IJmuiden linea recta naar het noodlijdende deel in engeland.

Een slechte ontwikkeling dus..


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 11:03 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 08, 2012 3:48 pm
Berichten: 3776
Berichten: Intopic
KLM kan zich helemaal niet afsplitsen,hoe stel je je dat voor?? Het is gewoon één bedrijf.... De echt belankrijke besissingen worden uitsluitend in Parijs genomen Dat er een Nederlandse tak is wil niet zeggen dat KLM zomaar terug kan naar vroeguuuhur....

_________________
I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work. (Edison)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 11:08 am 
bschuit schreef:
KLM kan zich helemaal niet afsplitsen,hoe stel je je dat voor?? Het is gewoon één bedrijf.... De echt belankrijke besissingen worden uitsluitend in Parijs genomen Dat er een Nederlandse tak is wil niet zeggen dat KLM zomaar terug kan naar vroeguuuhur....


Klopt een afsplitsing wordt in dit soort gevallen alleen toegestaan als de partner al helemaal is leeggemolken.


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 11:15 am 
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
bschuit schreef:
KLM kan zich helemaal niet afsplitsen,hoe stel je je dat voor?? Het is gewoon één bedrijf.... De echt belankrijke besissingen worden uitsluitend in Parijs genomen Dat er een Nederlandse tak is wil niet zeggen dat KLM zomaar terug kan naar vroeguuuhur....


Klopt een afsplitsing wordt in dit soort gevallen alleen toegestaan als de partner al helemaal is leeggemolken.


Nou lekker dan! Een kerngezond bedrijf naar de kloten helpen door een europees slecht -vliegend en -funktionerend wangedrocht.
Oh wat zijn we toch vreselijk blij met de interne eu-markt.. :wacko: :wacko:


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 12:00 pm 
forever!! schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
bschuit schreef:
KLM kan zich helemaal niet afsplitsen,hoe stel je je dat voor?? Het is gewoon één bedrijf.... De echt belankrijke besissingen worden uitsluitend in Parijs genomen Dat er een Nederlandse tak is wil niet zeggen dat KLM zomaar terug kan naar vroeguuuhur....


Klopt een afsplitsing wordt in dit soort gevallen alleen toegestaan als de partner al helemaal is leeggemolken.


Nou lekker dan! Een kerngezond bedrijf naar de kloten helpen door een europees slecht -vliegend en -funktionerend wangedrocht.
Oh wat zijn we toch vreselijk blij met de interne eu-markt.. :wacko: :wacko:


Zo werkt dat op de vrije markt economie.


Omhoog
  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 7:22 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15678
Berichten: Intopic
AIR France is in handen van de Franse staat.
KLM is dus gewoon genationaliseerd, iets wat velen hier zo graag willen dus wat is het probleem?

_________________
"the nine scariest words in the English language are 'I'm from the government, and I'm here to help.'"
Ronald Reagan


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 7:42 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 08, 2012 3:48 pm
Berichten: 3776
Berichten: Intopic
osker schreef:
AIR France is in handen van de Franse staat.
KLM is dus gewoon genationaliseerd, iets wat velen hier zo graag willen dus wat is het probleem?


Franse staat is grootste aandeelhouder, dat wil niet zeggen dat zij het bedrijf bezitten..en air france KLM is een holding. Zou zo maar kunnen dat KLM failliet gaat en air france lekker verder gaat... Van dat soort achterbakse Franse trucjes,zou mij niet verbazen....

_________________
I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work. (Edison)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 7:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:21 pm
Berichten: 2113
Berichten: Intopic
bschuit schreef:
osker schreef:
AIR France is in handen van de Franse staat.
KLM is dus gewoon genationaliseerd, iets wat velen hier zo graag willen dus wat is het probleem?


Franse staat is grootste aandeelhouder, dat wil niet zeggen dat zij het bedrijf bezitten..en air france KLM is een holding. Zou zo maar kunnen dat KLM failliet gaat en air france lekker verder gaat... Van dat soort achterbakse Franse trucjes,zou mij niet verbazen....


De Franse staat heeft ongeveer 15% van de aandelen dus absoluut niet in handen van de staat.
Ze zouden gek zijn als ze het KLM deel failliet zouden verklaren. Dat is het onderdeel dat de meeste winst maakt.

_________________
"Fanatisme is de enige effectieve vorm van wilskracht voor de zwakkere." Nietsche


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 8:32 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 08, 2012 3:48 pm
Berichten: 3776
Berichten: Intopic
Vroemm schreef:
bschuit schreef:
osker schreef:
AIR France is in handen van de Franse staat.
KLM is dus gewoon genationaliseerd, iets wat velen hier zo graag willen dus wat is het probleem?


Franse staat is grootste aandeelhouder, dat wil niet zeggen dat zij het bedrijf bezitten..en air france KLM is een holding. Zou zo maar kunnen dat KLM failliet gaat en air france lekker verder gaat... Van dat soort achterbakse Franse trucjes,zou mij niet verbazen....


De Franse staat heeft ongeveer 15% van de aandelen dus absoluut niet in handen van de staat.
Ze zouden gek zijn als ze het KLM deel failliet zouden verklaren. Dat is het onderdeel dat de meeste winst maakt.


Als die Fransen willen overleven ten koste van KLM dan weet ik wel wat er gaat gebeuren.. Net zo makkelijk wordt KLM geslachtofferd ... Winst of niet...

_________________
I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work. (Edison)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], claartje, Google [Bot] en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling