Het is nu di mei 21, 2019 3:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2015 9:01 pm 
lid

Nope wolf ist kaputt

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 9:49 am 
lid

Het is nu 25 september 2018 en zo langzamerhand zit ik te wachten op de geschokte en verbijsterende reakties (waar je niets voor koopt) die komen gaan in dit mooie dicht bevolkt landje wanneer de wolf toch iets uitvreet waar men geen rekening mee heeft gehouden. Dat zie je bij veel onderwerpen op dit forum waar wij nog het handelen proberen te begrijpen, maar vaak tot slotsom komen dat het boerenverstand ontbreekt en het onverstand overheerst.

Wolf is levensgevaarlijk
https://www.v-focus.nl/2018/09/wolf-is- ... evaarlijk/

Volgens de Nederlandse wolvenkenners zijn er in de historie wel eens mensen aangevallen, maar dan had het dier hondsdolheid of het ging om een kind dat schapen hoedde in het veld. Beide situaties komen nu niet meer voor, iedere vrees is misplaatst – het zijn geruststellende woorden. Ik schrik me dan ook te pletter bij het lezen van het onderzoeksrapport. De onderzoekers vonden in Europa duizenden gedocumenteerde aanvallen op de mens, waarvan zo’n 40 procent met dodelijke afloop. Onder de aanvallers veel wolven zonder hondsdolheid en veel kinderen die geen schapen aan het hoeden waren. De reden waarom wolven destijds werden uitgeroeid wordt mij duidelijk. De onderzoekers adviseren de wolf weg te houden­ uit de bewoonde wereld: ‘leer hem niet zijn kostje te halen bij de boer, houd hem bevreesd voor de mens’. Maar wat adviseren de Nederlandse wolvenkenners? ‘Het dier is de vriendelijkheid zelve, bejagen is verboden en de boer moet toestaan dat de wolf af en toe een schaap weggrist.’

Ik vertrouw dan toch liever op de intuïtie van mijn familie. Het gastvrije onthaal van de wolf op ons dichtbevolkte platteland is vragen­ om levensgevaarlijke ongelukken.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 1:44 pm 
lid

Als dieren konden praten of schrijven, zouden zij schrijven dat de mens levensgevaarlijk is en flinke afschot noodzakelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 12:06 pm 
lid

Na 150 jaar definitief terug: wolf GW998f vestigt zich op de Veluwe

https://nos.nl/artikel/2272536-na-150-j ... eluwe.html

De wolf is definitief terug in Nederland. Onderzoek door de provincie Gelderland heeft aangetoond dat een bepaalde wolvin al zes maanden in het noordelijke deel van de Veluwe leeft. Daarmee is voldaan aan het criterium om te spreken van officiële vestiging.

Het verwonderde mij al dat er in Nederland niet gesproken werd over de wolf, want al maanden worstelen ze in Duitsland met de gevolgen:

Wölfe reißen Rind in Stall
https://mediathek.rbb-online.de/tv/Bran ... -aktuell/Wölfe-reißen-Rind-in-Stall/rbb-Fernsehen/Video?bcastId=3822126&documentId=59887820

Hunde gegen Wölfe: Kangals sollen Schafe schützen
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/ ... 49892.html

NaturNah - Bodyguards für Schafe
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/ ... 72110.html

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 12:50 pm 
lid

Boeren moeten niet klagen.

In plaats van een tiende aan de kerk, betalen ze maar een tiende aan de natuur, inclusief de wolf.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 1:05 pm 
lid

Na het boerenverstand, gaat het bij anderen misschien ook werken, want men heeft geen idee waarheen toekomstige roedels moeten uitwijken.

‘Limburg barst qua bevers uit zijn voegen’
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... ijn-voegen

[citaatIn ons onderzoek naar Wilde Natuur in Nederland is zichtbaar dat beslissingen die zijn genomen over natuur soms leiden tot situaties waar van tevoren geen rekening mee is gehouden. Zo ook bij de bever. Het razendsnelle en slimme diertje was erg gewenst, maar zorgt inmiddels voor veel overlast.][/citaat]

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 3:57 pm 
lid

Zo brengen de feiten ons weer met twee benen op de grond. We mogen ons zelf vragen stellen, met als voorbeeld de bever:

Zijn er gebieden waar we nieuwe diersoorten kunnen verwelkomen en blijvend houden?
Zijn er gebieden waar we de kosten, moeiten en problemen van introductie niet willen accepteren?
Kunnen we voorkomen dat de dieren van het ene naar het andere gebied gaan om zich te vestigen?

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 7:38 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zo brengen de feiten ons weer met twee benen op de grond. We mogen ons zelf vragen stellen, met als voorbeeld de bever:

Zijn er gebieden waar we nieuwe diersoorten kunnen verwelkomen en blijvend houden?
Zijn er gebieden waar we de kosten, moeiten en problemen van introductie niet willen accepteren?
Kunnen we voorkomen dat de dieren van het ene naar het andere gebied gaan om zich te vestigen?
Zolang er meer dieren gedood worden door brand of het uitbreken van een ziekte vind ik dat we ons teveel focussen op de wolf. Waarom kiest de wolf voor Nederland? Omdat hij mogelijk geleid wordt door zijn instinct dat hier enorm veel vlees aanwezig is.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 3:41 pm 
lid

Verschillen stad en platteland:

Stad is meer pro wolf dan het platteland

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... platteland

Mensen op het platteland zijn over het algemeen minder enthousiast over de komst van de wolf, dan mensen in de stad. Volgens Bernice Bovenkerk, milieufilosoof en dierethicus aan de Wageningen Universiteit komt dat niet alleen omdat mensen op het platteland meer kans hebben om met de wolf in aanraking te komen.
(…)
Bernice Bovenkerk kan die uitkomst goed verklaren. Volgens haar hebben mensen in de stad, overal ter wereld, vaker een romantisch beeld van de wilde natuur: 'De natuur is volgens hen iets dat oncontroleerbaar moet zijn, een plek waar stadsbewoners kunnen ontsnappen aan de hectiek van de dag, terwijl uit onderzoek blijkt dat bewoners van het platteland veel functionelere opvattingen van de natuur hebben. Zij willen de natuur beheren en beheersen voor hun bestwil.'

De wolf heeft Nederland massaal ontdekt (en er komen er nog veel meer)
https://www.destentor.nl/veluwe/de-wolf ... ~a2cafc1e/

Wegjagen
Over een jaar of twee jaar krijgt Nederland te maken met een flinke toename van ‘zwervers’, vermoedt Linnartz. Dat zijn jonge dieren die uit hun roedel zijn weggejaagd door pa en ma. Juist die dieren pakken onderweg schapen. Daarom is het nu zaak dat partijen de handen ineen slaan om wolven weg te houden bij kuddes. De urgentie geldt nu nog vooral Drenthe, Overijssel en Gelderland, zegt Linnartz: provincies die grenzen aan wolvengebieden in Duitsland.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 4:39 pm 
lid

Einstein schreef:
Over een jaar of twee jaar krijgt Nederland te maken met een flinke toename van ‘zwervers’, vermoedt Linnartz. Dat zijn jonge dieren die uit hun roedel zijn weggejaagd door pa en ma.

Niksnutten. Straks komen die allemaal hierheen om te genieten van een uitkering.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 5:07 pm 
lid

Ow jee, Einstein heeft zijn volgende doelgroep in het vizier.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 6:36 pm 
lid

Bernice Bovenkerk kan die uitkomst goed verklaren. Volgens haar hebben mensen in de stad, overal ter wereld, vaker een romantisch beeld van de wilde natuur: 'De natuur is volgens hen iets dat oncontroleerbaar moet zijn, een plek waar stadsbewoners kunnen ontsnappen aan de hectiek van de dag.....

Mensen in de stad hebben een romantisch beeld van de wilde natuur, maar het moet natuurlijk dichtbij niet te wild worden:

Rotterdam verdrijft met geurstofzuilen konijnen uit park en volkstuin
https://www.nu.nl/dieren/5793996/rotter ... stuin.html

De gemeente Rotterdam is vrijdag gestart met het verdrijven van konijnen van het Dakpark in Rotterdam. Dat doet zij met behulp van een geur van rook en vuur. De geurstof is niet giftig voor de dieren.
De konijnen moeten verdreven worden omdat ze overlast veroorzaken voor wandelaars en hardlopers. De dieren graven namelijk grote tunnels in de grond, waardoor het dak onstabiel wordt

En hierna gaan ze monitoren :wondering:

Leeuwenlucht moet konijnen verdrijven van Dakpark Rotterdam
https://www.youtube.com/watch?v=TkmS7yDY9eo

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2019 8:14 pm 
lid

Die ene wolf op de Veluwe loopt geregeld over het pad bij mijn woning voorlangs. Er wordt wel gesproken over het feit dat zij al een half jaar zich hier gevestigd zou hebben. Haar uitwerpselen vind ik echter al twee jaar op het pad. Mijn hond is er zelfs van gaan janken.
Hij jankt nu ook bij bepaalde televisiereclames. Dat is wel wat vervelend.
Maar enige dagen geleden zag ik een nieuw exemplaar bijna zwarte wolf langs lopen. Waarschijnlijk een mannetje op zoek naar de alleenstaande dame. Eerst had hij nog de vuilnis van mijn buurman verorberd. Dat wordt me nog wat.
Nu is de wolf over het algemeen nogal schuw. Je krijgt hem of haar maar moeilijk in beeld. Ik geloof niet dat we bang hoeven te zijn.
Het is alleen niet erg goed voor de schapenhouders. Die krijgen echt veel nare aan stukken gereten dieren. We zijn er in ons land nog bepaald niet goed op voorbereid.
Ga er maar vanuit dat er de komende jaren een flink aantal wolven ons landje gaan bevolken.
Intussen zag ik ook al diverse pogingen om de oeros weer terug te krijgen in onze natuurgebieden. Het gaat wat mij betreft de goede kant op. Nog wat lynxen en een paar elanden, dan wordt het echt reuze interessant.
Het grootste gevaar voor de mensen komt van wilde zwijnen als ze jongen hebben. Dan kunnen ze behoorlijk agressief uit de hoek komen. Het enige dat er dan op zit is in een boom klimmen en een hulpdienst opbellen om je te bevrijden.
Verder zou ik baby´s en peuters niet onbeschermd buiten laten (lopen). In een goed omheinde tuin kan het mijns inziens geen kwaad.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2019 7:56 pm 
lid

Wat doen we eigenlijk met al die levensgevaarlijke mensen?

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 12:15 pm 
lid

Als bij de wolf, snuivend, rovend en moordend rond laten lopen en jezelf achter een omheining en stroomdraad plaatsen in de hoop dat opnieuw opvoeden uitkomst biedt. Want net als bij de mens heb je óók wolven die vinden dat het nutteloos doden van meerdere prooidieren bij hun natuurlijk gedrag hoort.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]