Het is nu di dec 18, 2018 11:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 2:24 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
De bewijzen, wetenschappelijke onderbouwingen en successen van vaccinatieprogramma's de afgelopen decennia zijn dusdanig overtuigend dat tegenwerpingen eigenlijk zinloos zijn. Vergeet ook niet dat het succes van vaccinaties ook afhankelijk is van de vaccinatiegraad van bevolkingen. Als die te laag wordt kunnen voorheen bijna uitgeroeide ziekten weer de kop opsteken. Op deze manier wordt de anti-vaccinatie onzin die nu de kop opsteekt ook weer gevaarlijk, dus kun je het beter afkappen.

Tsjonge, is dat wat je leert bij de skinheads in Tsjechië? Volgens mij spelen er ook wel bepaalde rechten, als bijvoorbeeld baas over eigen lichaam, vrijheid van godsdienst en natuurlijk de meningsuiting. Laat die mensen maar netjes uitpraten Enzo, en graag een beetje politesse. Ik heb niks tegen inentingen, maar ik wordt wél doodziek van de dramdwang van het partijkartel en zijn waterdragers.
Ja die obsessie met 'het partijkartel' en je medeforummers voor fascist uitmaken is me inmiddels bekend. Nergens heb ik de vrijheig van godsdienst (in tegenstelling tot jijzelf) of het recht op integriteit van het lichaam in twijfel getrokken. Iedereen mag in Nederland zeggen wat hij wil en zijn kinderen polio aandoen, maar het is beter dat wanneer deze gevaarlijke boodschap zich uitbreidt en nu ook malle bakfietsvrouwtjes uit de grachtengordel er aan gaan meedoen en ook jouw kinderen dat meer gevaar gaan lopen dit soort ideeen in het kader van de volksgezondheid een zo klein mogelijk platform te geven.

Ook ik maak gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting, dankuwel.

Ik denk niet dat de verplichte vaccinaties moeten omdat de NL volksgezondheid nu opeens niet zonder kan. Ik weet wel dat Nederland een verdrag heeft gesloten, een "European Vaccine Action Plan" met VN-dochter WHO. De WHO is een zeer goed georganiseerde pro-vaccinatie-lobby. En als in Europa vervolgens de overeengekomen "vaccination coverage target" van 95% niet wordt gehaald, dan mot er opeens wat, en komen allerlei regeringen plots in de benen. Nu kunnen er best wel goede redenen bestaan voor die 95%. Maar ik merk dat zodra er een verdrag in het spel is, ik minder mijn regering tegenover me vind en meer een bewindvoerder van het verdrag. Dan wordt "overtuigen" opeens vervangen door "verplichten". Dan krijg je voorlichtingsmateriaal dat per definitie alleen maar één kant op duwt. Dan gaat een minister twitteren dat de ander z'n bek moet houden. Dat soort dingen. Is niet overtuigend. Is niet goed.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 2:33 pm 
lid

Verdragen zijn er om opgezegd te worden - als het onmogelijk of onjuist is dat we ons er aan houden.

Welke vaccinaties vallen dan onder het vaccinatieverdrag?

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 2:40 pm 
lid

Rightnow schreef:
Verdragen zijn er om opgezegd te worden - als het onmogelijk of onjuist is dat we ons er aan houden.

We zijn inmiddels in Europa inmiddels zo lang gewend dat veel ziekten niet meer bestaan waardoor we gemiddeld redelijk gezond rond de 80 worden door het zogenaamde herd immunization principe dat het allemaal als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Dit principe gaat uteraard wetenschappelijk gezien uit boven de individuele immuniteit en dat is de reden dat er vaccinatieverdragen bestaan. Het zou erg dom zijn daaraan te gaan tornen vanwege makkelijk weerlegbare kwakzalver theorieen.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 2:51 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

We zijn inmiddels in Europa inmiddels zo lang gewend dat veel ziekten niet meer bestaan waardoor we gemiddeld redelijk gezond rond de 80 worden door het zogenaamde herd immunization principe dat het allemaal als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Dit principe gaat uteraard wetenschappelijk gezien uit boven de individuele immuniteit en dat is de reden dat er vaccinatieverdragen bestaan. Het zou erg dom zijn daaraan te gaan tornen vanwege makkelijk weerlegbare kwakzalver theorieen.

Kijk, baedeker is geen "herd" of onderdeel daarvan.
Daar gaat het al fout.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 2:53 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Daar gaat het al fout.

Nou, en of je dat bent. En je kinderen ook. Dit soort puberale tegendraadsheid ben je toch wel te oud voor of niet? Maar niets weerhoudt je ervan je aan de herd te ontrekken en samen met complotmalloten, godsdienstfundamentalisten en bakfietsmoeders je niet te laten vaccineren.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 3:24 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Daar gaat het al fout.
Nou, en of je dat bent. En je kinderen ook. Dit soort puberale tegendraadsheid ben je toch wel te oud voor of niet? Maar niets weerhoudt je ervan je aan de herd te ontrekken en samen met complotmalloten, godsdienstfundamentalisten en bakfietsmoeders je niet te laten vaccineren.

Allemaal individueën met een eigen recht op baas over eigen lichaam, vrijheid van godsdienst en natuurlijk meningsuiting. Wat hebben kuddedieren van het partijkartel toch moeite om tot meer te komen dan het bashen van mensen die het niet met ze eens zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 3:36 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Daar gaat het al fout.

Allemaal individueën met een eigen recht op baas over eigen lichaam, vrijheid van godsdienst en natuurlijk meningsuiting. Wat hebben kuddedieren van het partijkartel toch moeite om tot meer te komen dan het bashen van mensen die het niet met ze eens zijn.

Dat zijn verschillende zaken en zoals ik al een keer of 8 heb aangegeven mag iedereen, desnoods stampvoetend alleen maar omdat Rutte of iemand in zijn buurt iets gezegd heeft, zich weigeren in te laten enten met wat voor drogreden dan ook, maar we hebben het over de wetenschappelijke bewijzen van de noodzaak van de vaccinatiegraad om ziekten uit te bannen en dat zo te houden (herd immunity).

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 3:53 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Dat zijn verschillende zaken en zoals ik al een keer of 8 heb aangegeven mag iedereen, desnoods stampvoetend alleen maar omdat Rutte of iemand in zijn buurt iets gezegd heeft, zich weigeren in te laten enten met wat voor drogreden dan ook, maar we hebben het over de wetenschappelijke bewijzen van de noodzaak van de vaccinatiegraad om ziekten uit te bannen en dat zo te houden (herd immunity).

Je snapt hem nog steeds niet. We hebben over fundamentele rechten van mensen om te leven conform hun overtuigingen, en over de keuze voor dwang in plaats van overtuiging als zich argumenten voordoen om daar op enig punt aanpassing op te verlangen.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 4:06 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Je snapt hem nog steeds niet. We hebben over fundamentele rechten van mensen om te leven conform hun overtuigingen, en over de keuze voor dwang in plaats van overtuiging als zich argumenten voordoen om daar op enig punt aanpassing op te verlangen.

Ja. Dat is wat ik zeg. Je obsessie om het met alles wat ik hier type (inclusief de gebruikelijke verdraaiingen) oneens te zijn begint wel een beetje lachwekkend te worden. Ik heb nog geen argumenten van je gelezen over het onderwerp vaccinatie en de noodzakelijke vaccinatiegraad. Het blijft allemaal een beetje bij puberaal stampvoeten dat niemand jou vertelt wat je moet doen. De keuzevrijheid en het leven volgens overtuigingen bestrijd ik nergens.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 5:24 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Daar gaat het al fout.

Tuttuttut :praattegendehand: elk individu heeft natuurlijk ook het recht om zich te verdedigen tegen de enkele domdenkers die menen met hun keuze extra risico op ziektes in de samenleving te herintroduceren. Dat jij dergelijke domdenkerij wilt voorstaan tegen het redelijke uitgangspunt om geen extra risico op ziektes te lopen en dat afdoet als 'partijkartel' bewijst maar weer eens de de gebrekkigheid van jouw soort populistische anti-intellectualiteit :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 6:02 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Nou, De Jonge zegt in zoveel woorden dat het schadelijk is voor de bevolking als er niet wordt gevaccineerd en het oproepen tot niet-vaccineren is eigenlijk een oproep tot anderen beschadigen. En dat mag niet. Vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar het anderen schade toe brengt.

Ik dacht daar, waar het oproept tot geweld. Bespeur ik hier ook al een glijdende schaal? Want wie bepaalt wat schadelijk is en wat niet.

Wetenschap.

Welke wetenschap?

Die van de mexicaanse griep, of wat was het? Die pief die belangen bleek te hebben bij de inkoop van vaccins?

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 6:05 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Ja die obsessie met 'het partijkartel' en je medeforummers voor fascist uitmaken is me inmiddels bekend. Nergens heb ik de vrijheig van godsdienst (in tegenstelling tot jijzelf) of het recht op integriteit van het lichaam in twijfel getrokken. Iedereen mag in Nederland zeggen wat hij wil en zijn kinderen polio aandoen, maar het is beter dat wanneer deze gevaarlijke boodschap zich uitbreidt en nu ook malle bakfietsvrouwtjes uit de grachtengordel er aan gaan meedoen en ook jouw kinderen dat meer gevaar gaan lopen dit soort ideeen in het kader van de volksgezondheid een zo klein mogelijk platform te geven.

Hoezo mag iedereen zeggen wat hij wil?

Het probleem is juist, dat De Jonge kritiek had op het feit dat een tegenstander van vaccinatie een podium werd geboden....

Sinds wanneer mag je als minister geen kritiek hebben? Heeft die geen vrijheid van meningsuiting?

Je mag als minister kritiek hebben, maar nooit of te nimmer suggereren dat een ander niet had mogen worden uitgenodigd om zijn of haar zegje te doen. Tenminste, niet in een democratie. En zolang we officieel nog een democratie zijn, moet dus ook een minister maar eens -wat voor hem een meloen is- inslikken.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 10:16 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Hoezo mag iedereen zeggen wat hij wil?

Het probleem is juist, dat De Jonge kritiek had op het feit dat een tegenstander van vaccinatie een podium werd geboden....

Sinds wanneer mag je als minister geen kritiek hebben? Heeft die geen vrijheid van meningsuiting?

Je mag als minister kritiek hebben, maar nooit of te nimmer suggereren dat een ander niet had mogen worden uitgenodigd om zijn of haar zegje te doen. Tenminste, niet in een democratie. En zolang we officieel nog een democratie zijn, moet dus ook een minister maar eens -wat voor hem een meloen is- inslikken.

Nimmer of nooit ? Democratie ? Allemaal leuk en aardig Raya, maar het hangt er wel vanaf, wat dat zegje inhoudt.

Waar ligt voor jou eigenlijk de grens van de vrije meningsuiting, op volksgezondheidsgebied ? Mag ALLES zomaar worden gezegd ? Mag er volgens jou reclame worden gemaakt voor gezonde kroketten ? of het gebruik van sigaretten als pijnstillend middel ? Mag een anorexia-nervosa propagandiste op TV enthousiast uitwijden over de heilzame effecten van vasten ? Iemand die pleit voor het gebruik van modderbaden als therapie tegen kanker.. Wanneer een gemeente een woonwijk moet evacueren wegens het vrijkomen van giftige gassen, mag iemand dat dan doorkruisen, door te gaan roeptoeteren in het dorp, dat er niks aan de hand is ?

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 11:35 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:

Ik dacht daar, waar het oproept tot geweld. Bespeur ik hier ook al een glijdende schaal? Want wie bepaalt wat schadelijk is en wat niet.

Wetenschap.

Welke wetenschap?

Die van de mexicaanse griep, of wat was het? Die pief die belangen bleek te hebben bij de inkoop van vaccins?

Die van 2 + 2 = 4 en geen 22

https://youtu.be/Zh3Yz3PiXZw

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 12:30 am 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Nimmer of nooit ? Democratie ? Allemaal leuk en aardig Raya, maar het hangt er wel vanaf, wat dat zegje inhoudt.

Waar ligt voor jou eigenlijk de grens van de vrije meningsuiting, op volksgezondheidsgebied ? Mag ALLES zomaar worden gezegd ? Mag er volgens jou reclame worden gemaakt voor gezonde kroketten ? of het gebruik van sigaretten als pijnstillend middel ? Mag een anorexia-nervosa propagandiste op TV enthousiast uitwijden over de heilzame effecten van vasten ? Iemand die pleit voor het gebruik van modderbaden als therapie tegen kanker.. Wanneer een gemeente een woonwijk moet evacueren wegens het vrijkomen van giftige gassen, mag iemand dat dan doorkruisen, door te gaan roeptoeteren in het dorp, dat er niks aan de hand is ?

Mag ik zeggen dat jij fietsen moet gaan stelen op het Damrak?
En wat nu als ik politieagent ben? En jij gaat fietsen stelen op het Damrak?

Een minister heeft een bepaalde status en autoriteit. Politici mogen in een publiek debat al meer zeggen dan een ander, maar uitsluitend in het kader van een maatschappelijk debat.
De Jonge sprak hier niet in het kader van een maatschappelijk debat. Hij was oprecht van mening dat een tegenstander van vaccinatie niet aan het woord had mogen komen. Dat is op zijn minst een vorm van censuur propageren.
We hebben het hier wel over een politicus die conform de grondwet de opdracht heeft de democratie en de grondwet zelf te verdedigen.

Hoe je het ook wendt of keert. Een minister die van mening is dat iemand met wie hij het niet eens, niet aan het woord had mogen komen op een openbare televisiezender, deugt niet. En dat staat helemaal los van mijn opvattingen over vaccinatie. Ik heb het hier over democratie, waarin je naar elkaars meningen moet kunnen luisteren om je eigen mening te kunnen vormen. En over vrijheid van meningsuiting welke gewaarborgd dient te zijn en niet mag worden beperkt omdat een minister van mening is, dat die mening niet verkondigd mag worden.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 1:10 am 
lid

@Raya,

Wat ik bedoelde, is dat niet alles wat je kunt/mag roepen valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Het is bijv. niet toegestaan, om zomaar onzin over andere mensen te verspreiden. Wanneer die leugens anderen benadelen, mogen die mensen jou daarover aanklagen wegens smaad, laster.. Wanneer jij bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing een wetenschapper "onbetrouwbaar" noemt, dan is dat smaad. Wanneer je onjuiste verhalen rondstrooit over vaccinatie kun je beschuldigd worden van misleiding... of oplichting, wanneer je profiteert door een alternatief aan te bieden wat niet werkt. Het is dus een kwestie van perspectief: wanneer je objectief wetenschappelijk kijkt en vaccinatie opvat als een verantwoorde preventie van ziekte, betekent het, dat je door leugens te verspreiden over vaccinatie anderen benadeelt. Onwettig dus, beide uitingen vallen dan NIET onder de vrijheid van meningsuiting.

Er zijn mensen die de objectieve waarheid van wetenschap fanatiek verdedigen.. zie Vereniging tegen kwakzalverij. Mijn mening is dat die mensen belangrijk werk doen.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 6:15 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Ho! Stop!

We bannen niets uit. We beperken risico's. We hebben met vaccineren geen enkele ziekte uitgeroeid. Anders was het vaccineren en die vaccinatiegraad inmiddels onzin, want dan konden mensen een aantal ziekten helemaal niet meer krijgen.

Klaarblijkelijk is het maar net de vraag wie waar aan verdient.
Aan de q-koorts werd niets gedaan. Aan de tijgermuggen, die bij o.a. import van banden meekomen, wordt niets gedaan. Bronnen waar hierdoor besmetting dreigt of mogelijk is, werden en worden zelfs geheim gehouden. Daar moeten rechters aan te pas komen om wat informatie los te krijgen bij onze overheid.

En blijft, stampvoetend of niet, dat vaccineren niet verplicht is. Of dat nu onverstandig is of niet, of het bewijs nu alom beschikbaar en onweerlegbaar is of niet. En daar hebben ook de voorstanders van vaccinaties (dus ook ik, ik ben voor de meeste vaccinaties) mee te dealen. Kun je kwaad worden op baedeker wat je wilt, maar ook hij heeft recht op respect voor zijn mening. Zolang we niet in alle wijsheid hebben besloten dat vaccineren niet verplicht is, is het simpelweg niet verplicht. OOK NIET als de vaccinatiegraat onder de 95% daalt!

Dan moet je gaan praten over het verplichten van vaccinatie. Maar dan kom je aan de vrijheid van godsdienst, welke boven het algemeen belang wordt gesteld. En dan komen we in een heel andere discussie.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 7:52 am 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ho! Stop!

We bannen niets uit. We beperken risico's. We hebben met vaccineren geen enkele ziekte uitgeroeid. Anders was het vaccineren en die vaccinatiegraad inmiddels onzin, want dan konden mensen een aantal ziekten helemaal niet meer krijgen.

Klaarblijkelijk is het maar net de vraag wie waar aan verdient.
Aan de q-koorts werd niets gedaan. Aan de tijgermuggen, die bij o.a. import van banden meekomen, wordt niets gedaan. Bronnen waar hierdoor besmetting dreigt of mogelijk is, werden en worden zelfs geheim gehouden. Daar moeten rechters aan te pas komen om wat informatie los te krijgen bij onze overheid.

En blijft, stampvoetend of niet, dat vaccineren niet verplicht is. Of dat nu onverstandig is of niet, of het bewijs nu alom beschikbaar en onweerlegbaar is of niet. En daar hebben ook de voorstanders van vaccinaties (dus ook ik, ik ben voor de meeste vaccinaties) mee te dealen. Kun je kwaad worden op baedeker wat je wilt, maar ook hij heeft recht op respect voor zijn mening. Zolang we niet in alle wijsheid hebben besloten dat vaccineren niet verplicht is, is het simpelweg niet verplicht. OOK NIET als de vaccinatiegraat onder de 95% daalt!

Dan moet je gaan praten over het verplichten van vaccinatie. Maar dan kom je aan de vrijheid van godsdienst, welke boven het algemeen belang wordt gesteld. En dan komen we in een heel andere discussie.

Enorm lief dat je het voor je vriendje Baedekee opneeemt maar ik pleit nergens voor verplichten van vaccinatie. Ik vind de vrijheid van godsdienst en doen en laten belangrijker dan het verplichten van vaccineren. Als 'het voljk' zo massaal dom gedrag zou gaan vertonen dat de kans op uitbraak van ziekten weer zou toenemen dan moet dat maar.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 9:55 am 
lid

Raya heeft wel een punt.

Overigens is voor mij godsdienst niet automatisch belangrijker dan de volksgezondheid. Op een gegeven moment moet je gaan afwegen. Maar ik krijg de indruk dat het partijkartel niet verder komt dan afkappen en de ander dom noemen.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 9:57 am 
lid

Einstein schreef:
@Raya,

Wat ik bedoelde, is dat niet alles wat je kunt/mag roepen valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Het is bijv. niet toegestaan, om zomaar onzin over andere mensen te verspreiden. Wanneer die leugens anderen benadelen, mogen die mensen jou daarover aanklagen wegens smaad, laster.. Wanneer jij bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing een wetenschapper "onbetrouwbaar" noemt, dan is dat smaad. Wanneer je onjuiste verhalen rondstrooit over vaccinatie kun je beschuldigd worden van misleiding... of oplichting, wanneer je profiteert door een alternatief aan te bieden wat niet werkt. Het is dus een kwestie van perspectief: wanneer je objectief wetenschappelijk kijkt en vaccinatie opvat als een verantwoorde preventie van ziekte, betekent het, dat je door leugens te verspreiden over vaccinatie anderen benadeelt. Onwettig dus, beide uitingen vallen dan NIET onder de vrijheid van meningsuiting.

Er zijn mensen die de objectieve waarheid van wetenschap fanatiek verdedigen.. zie Vereniging tegen kwakzalverij. Mijn mening is dat die mensen belangrijk werk doen.

Ik herinner me nog de zaak van Yomanda en Sylvia Millecam. Sylvia Millecam had kanker maar Yomanda wist haar te verzekeren dat dit niet zo was. Sylvia liet zich niet behandelen en ging dood. Helemaal met je eens Einstein. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je anderen schade mag berokkenen. Wat dat betreft is het goed dat De Jonge zijn mening dat kwakzalverij geen podium moet hebben in Nederland heeft geuit.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]