Het is nu di dec 10, 2019 6:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3093 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#3041  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Het valt me op dat het narratief van de Putinknuffelaars in de loop der tijd is veranderd van de overtuiging dat Oekraine MH17 heeft neergehaald (op basis van steeds wisselende en dus niet kloppende bewijsvoering van de Russen), en dat dat eigenlijk allang niet meer houdbaar is en is overgegaan op de onsmakelijke politieke suggestie dat het toch uiteindelijk allemaal de schuld van de EU en het westen is om er toch nog maar iets uit te slepen. Middels 'Ja, ze is verkracht, maar dan had ze maar geen kort rokje moeten dragen' achtige uitlokkingsredeneringen.

Ik ben geen Poetin knuffelaar, heb nooit beweerd dat de Oekraïne MH17 heeft neergehaald, haal de EU erbij als reactie op de buitenlandse vijandbeelden die Einstein oproept, en heb geen idee wie er verkracht is, met of zonder kort rokje. Volgens mij is het voorbij bedtijd voor onze overdreven onderdaan.
:luidlachen:

Waarom reageer je dan op mijn berichtje? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#3042  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:47 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
baedeker schreef:

Pardon? In een rechtsstaat geeft het OM vooraf volledige inzage in het bewijs zodat de verdegiging zich kan voorbereiden. Wat is dit voor Sovjet-gekwaak?

Nee dat kun je niet omkeren. Of er hard bewijs is moet de rechter nog bepalen. Jouw redenering volgend zou er nooit een rechter aan te pas hoeven komen, want het OM zal het wel goed uitgezocht hebben en het OM liegt nooit. Toch worden er aan de lopende band verdachten vrijgesproken en het OM liegt wel degelijk, en niet zo'n beetje ook, zoals recentelijk nog bleek in de zaak-Wilders.

Bovendien valt er het nodige aan te merken over de aanpak die de Nederlandse overheid, JIT en justitie kozen in dit proces. We hadden allereerst natuurlijk die bijzondere constructie dat verdachte Oekraïne betrokken was bij het onderzoek. Expert internationaal strafrecht Knoops stelde vanmorgen nog wat andere pertinente vragen.
.

In mijn visie heeft het OM een verkeerde keuze gemaakt door eerst een berechtingsmodel op te zetten met het JIT-team, met Nederland en de rechtbank Den Haag als plaats van berechting, vervolgens het rapport te presenteren met de verdachten en dan te verwachten dat Rusland meewerkt.
Volgens Knoops had het OM het beter kunnen omdraaien. Je presenteert eerst je bewijsmateriaal, dan ga je onderhandelen over een berechtingsmodel en dan houd je de deur open. Hij denkt dat Rusland zich misschien coöperatiever had opgesteld als er sprake was geweest van berechting in een neutraal land, een niet-JIT-land.

Ik zou er aan toevoegen: een land waar het parlement de Russen al niet op voorhand schuldig heeft verklaard.

Knoops verwijst naar het Lockerbieproces, waarin Nederland als neutrale partij werd aangewezen als het land waar de rechtszaak werd behandeld. Nu is Nederland slachtofferland en heeft het belang bij veroordeling. Nederland procedeert op twee fronten tegen Rusland, op het gebied van staatsaansprakelijkheid en bij het Europese Hof van Justitie. Dat Nederland nu ook het land is waar de rechtszaak zal plaatsvinden, is voor Rusland onacceptabel, denkt de advocaat.
De MH17-rechtszaak begint op 9 maart volgend jaar. Knoops verwacht dat daar geen verdachten bij aanwezig zullen zijn. "Twee van de vier hebben al aangegeven niet naar Nederland te zullen komen. Een proces van deze omvang, met dit soort ernstige beschuldigingen, zou je eigenlijk niet bij verstek mogen voeren." Volgens Knoops zijn de belangen en effecten voor de verdachten en nabestaanden te groot.
"Justitie zal zeggen: het is de keuze van de verdachte om niet te verschijnen. Maar de vraag is: was er geen andere weg mogelijk geweest voor berechting in samenspraak?"

Is Justitie uit op een veroordeling bij verstek, voor binnenlands gebruik?
Wat niet helpt is dat Rutte er doorheen banjert. Hij voelde zich vorige week al geroepen om te verklaren dat dit géén politiek proces wordt. Gezien de onthullingen in de zaak Wilders nu eenmaal niet de meest geloofwaardige uitspraak. En de gepikeerde reactie op de verklaring van de premier van Maleisië, die ruim twee weken geleden verklaarde de uitkomsten van het JIT niet te vertrouwen, was ook al geen uiting van een zelfverzekerd land met een zaak waaraan geen twijfel mogelijk is. Rutte eiste op hoge toon van zijn Maleise collega uitleg over diens bedoelingen. Gewoon niet verstandig weer.

Sommige Nederlanders menen ook best te weten hoe de kaarten liggen, maar dan in tegenovergestelde richting ...

Kijk en hier komt de hele politieke santekraam op tafel. Waarom zou Justitie liegen? Lees je alinea er maar op na. Er is een buitenlandse vijandfiguur nodig voor de EU, en dat is Poetin. Daar kun je een prachtig motief omheen bouwen omtrent de Nederlandse aanpak van dit proces.

Maar wel schattig dat je je vriendjes de verraders van de CPN alsnog in bescherming probeert te nemen.

Behoudens je laatste zin, volledig eens. :aplaus:

Oh. Ik las in dit draadje vooral 'dat je het ook niet wist'.

Inderdaad, zie met name de vragen die Knoops opwerpt....

Het is allemaal niet zo evident.

Profiel  

Bericht nummer:#3043  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Het valt me op dat het narratief van de Putinknuffelaars in de loop der tijd is veranderd van de overtuiging dat Oekraine MH17 heeft neergehaald (op basis van steeds wisselende en dus niet kloppende bewijsvoering van de Russen), en dat dat eigenlijk allang niet meer houdbaar is en is overgegaan op de onsmakelijke politieke suggestie dat het toch uiteindelijk allemaal de schuld van de EU en het westen is om er toch nog maar iets uit te slepen. Middels 'Ja, ze is verkracht, maar dan had ze maar geen kort rokje moeten dragen' achtige uitlokkingsredeneringen.
Ik ben geen Poetin knuffelaar, heb nooit beweerd dat de Oekraïne MH17 heeft neergehaald, haal de EU erbij als reactie op de buitenlandse vijandbeelden die Einstein oproept, en heb geen idee wie er verkracht is, met of zonder kort rokje. Volgens mij is het voorbij bedtijd voor onze overdreven onderdaan.

Omdat je op mij reageert met bête onzin.

Profiel  

Bericht nummer:#3044  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Enzo501 schreef:

Wie bedoel je nu precies met Poetin-knuffelaars, of draai je gewoon lekker makkelijk mee met Hume's mantra's ? :hum:

Iedereen die zich aangesproken voelt.

Natuurlijk.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#3045  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:50 pm 
lid

HvR schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Pardon? In een rechtsstaat geeft het OM vooraf volledige inzage in het bewijs zodat de verdegiging zich kan voorbereiden. Wat is dit voor Sovjet-gekwaak?

Nee dat kun je niet omkeren. Of er hard bewijs is moet de rechter nog bepalen. Jouw redenering volgend zou er nooit een rechter aan te pas hoeven komen, want het OM zal het wel goed uitgezocht hebben en het OM liegt nooit. Toch worden er aan de lopende band verdachten vrijgesproken en het OM liegt wel degelijk, en niet zo'n beetje ook, zoals recentelijk nog bleek in de zaak-Wilders.

Bovendien valt er het nodige aan te merken over de aanpak die de Nederlandse overheid, JIT en justitie kozen in dit proces. We hadden allereerst natuurlijk die bijzondere constructie dat verdachte Oekraïne betrokken was bij het onderzoek. Expert internationaal strafrecht Knoops stelde vanmorgen nog wat andere pertinente vragen.
.

In mijn visie heeft het OM een verkeerde keuze gemaakt door eerst een berechtingsmodel op te zetten met het JIT-team, met Nederland en de rechtbank Den Haag als plaats van berechting, vervolgens het rapport te presenteren met de verdachten en dan te verwachten dat Rusland meewerkt.
Volgens Knoops had het OM het beter kunnen omdraaien. Je presenteert eerst je bewijsmateriaal, dan ga je onderhandelen over een berechtingsmodel en dan houd je de deur open. Hij denkt dat Rusland zich misschien coöperatiever had opgesteld als er sprake was geweest van berechting in een neutraal land, een niet-JIT-land.

Ik zou er aan toevoegen: een land waar het parlement de Russen al niet op voorhand schuldig heeft verklaard.

Knoops verwijst naar het Lockerbieproces, waarin Nederland als neutrale partij werd aangewezen als het land waar de rechtszaak werd behandeld. Nu is Nederland slachtofferland en heeft het belang bij veroordeling. Nederland procedeert op twee fronten tegen Rusland, op het gebied van staatsaansprakelijkheid en bij het Europese Hof van Justitie. Dat Nederland nu ook het land is waar de rechtszaak zal plaatsvinden, is voor Rusland onacceptabel, denkt de advocaat.
De MH17-rechtszaak begint op 9 maart volgend jaar. Knoops verwacht dat daar geen verdachten bij aanwezig zullen zijn. "Twee van de vier hebben al aangegeven niet naar Nederland te zullen komen. Een proces van deze omvang, met dit soort ernstige beschuldigingen, zou je eigenlijk niet bij verstek mogen voeren." Volgens Knoops zijn de belangen en effecten voor de verdachten en nabestaanden te groot.
"Justitie zal zeggen: het is de keuze van de verdachte om niet te verschijnen. Maar de vraag is: was er geen andere weg mogelijk geweest voor berechting in samenspraak?"

Wat niet helpt is dat Rutte er doorheen banjert. Hij voelde zich vorige week al geroepen om te verklaren dat dit géén politiek proces wordt. Gezien de onthullingen in de zaak Wilders nu eenmaal niet de meest geloofwaardige uitspraak. En de gepikeerde reactie op de verklaring van de premier van Maleisië, die ruim twee weken geleden verklaarde de uitkomsten van het JIT niet te vertrouwen, was ook al geen uiting van een zelfverzekerd land met een zaak waaraan geen twijfel mogelijk is. Rutte eiste op hoge toon van zijn Maleise collega uitleg over diens bedoelingen. Gewoon niet verstandig weer.

Sommige Nederlanders menen ook best te weten hoe de kaarten liggen, maar dan in tegenovergestelde richting ...

Kijk en hier komt de hele politieke santekraam op tafel. Waarom zou Justitie liegen? Lees je alinea er maar op na. Er is een buitenlandse vijandfiguur nodig voor de EU, en dat is Poetin. Daar kun je een prachtig motief omheen bouwen omtrent de Nederlandse aanpak van dit proces.

Maar wel schattig dat je je vriendjes de verraders van de CPN alsnog in bescherming probeert te nemen.

Heb je nog vertrouwen in een eerlijk proces en een eventuele uitspraak van de rechter?

Eigenlijk niet nee, deze mensen zijn bij voorbaat schuldig bevonden en aan de schandpaal genageld.

Zelfs als ze schuldig zijn, kan dit niet zo.

Heb jij zelf nog wel vertrouwen in een eerlijk proces, in en door het land dat primair het slachtoffer is ?

Je trapt dus in de onsmakelijke politieke verhaaltjes van de anti-EU hordes en de leugens van de Russen. Liever dan dat moordenaars veroordeeld worden.

Profiel  

Bericht nummer:#3046  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:50 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Omdat je op mij reageert met bête onzin.

Was een los berichtje. Ik quote niemand.

Profiel  

Bericht nummer:#3047  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:56 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Enzo501 schreef:

Heb je nog vertrouwen in een eerlijk proces en een eventuele uitspraak van de rechter?

Eigenlijk niet nee, deze mensen zijn bij voorbaat schuldig bevonden en aan de schandpaal genageld.

Heb jij zelf nog wel vertrouwen in een eerlijk proces, in en door het land dat primair het slachtoffer is ?

Je trapt dus in de onsmakelijke politieke verhaaltjes van de anti-EU hordes en de leugens van de Russen. Liever dan dat moordenaars veroordeeld worden.

Lul niet zo dom. Ik stel vragen, zoals anderen dat ook doen. Je kan iemand als Knoops toch moeilijk tot de 'anti-EU-hordes' rekenen. :rolleyes:

Nog triester is dat een proces voor jou onnodig is. Deze gasten zijn bij voorbaat schuldig. Snap je nu eigenlijk wat je zelf aan het doen bent ?

Profiel  

Bericht nummer:#3048  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 10:58 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
baedeker schreef:

.

Wel, we weten inmiddels de escape. Als straks wettig en overtuigend de moord wordt bewezen hebben de moordenaars geen eerlijk proces gehad.Als ze worden vrijgesproken zal dat narratief wel niet gelden denk ik. Anyway, wat er ook gebeurt, Rusland mag geen blaam treffen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#3049  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 11:02 pm 
lid

HvR schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:

Lul niet zo dom. Ik stel vragen, zoals anderen dat ook doen. Je kan iemand als Knoops toch moeilijk tot de 'anti-EU-hordes' rekenen. :rolleyes:

Nog triester is dat een proces voor jou onnodig is. Deze gasten zijn bij voorbaat schuldig. Snap je nu eigenlijk wat je zelf aan het doen bent ?

Wie zit hier dom te lullen? Ik heb voor een rechtzaak op basis van de aanklacht van het OM, in tegenstelling tot jij die vind dat 'dit zo allemaal niet kan zelfs als ze schuldig zijn', :rolleyes:
In dit draadje werd de laatste periode ons vooral op het hart gedrukt dat we niet op zaken vooruit moesten lopen en moesten wachten op een uitspraak van de rechter. Volledig mee eens, maar nu puntje bij paaltje komt wordt zo'n uitspraak van de rechter door dezelfde personen al bijvoorbaat in twijfel getrokken. Niet dat je dit soort redeneringen niet van een paar kilometer ziet aankomen...

Profiel  

Bericht nummer:#3050  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 11:03 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:

Wel, we weten inmiddels de escape. Als straks wettig en overtuigend de moord wordt bewezen hebben de moordenaars geen eerlijk proces gehad.Als ze worden vrijgesproken zal dat narratief wel niet gelden denk ik. Anyway, wat er ook gebeurt, Rusland mag geen blaam treffen.

Het is allemaal zo voorspelbaar...

Profiel  

Bericht nummer:#3051  BerichtGeplaatst: do jun 20, 2019 11:03 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:

Jammer dit, je diskwalificeert jezelf voor mij als gesprekspartner want weigert blijkbaar te lezen wat ik eerder schreef en 'framed' gewoon lekker verder.

Het is zo onderhand wel goed hier, ben er klaar mee.... :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#3052  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 12:23 am 
lid

Een onwelgevallige mening hebben tav HVR en dan de brutaliteit hebben om die mening ook nog te uiten, dat is uiteraard een ijzersterk bewijs de posts van HVR niet gelezen te hebben ....

Profiel  

Bericht nummer:#3053  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 2:44 am 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
HvR schreef:
Nogmaals, ik weet het niet. Ik weet wel dat steeds is geclaimd dat de info eenzijdig is en de Russen niet betrokken zijn. Natuurlijk hecht ik meer waarde aan NL onderzoekers dan aan Russen, maar toch. Veel bewijs is betwist maar wie daar de waarheid spreekt... Ik weet het niet. Wel herinner ik me goed hoe de publieke opinie destijds werd gemanipuleerd in het voordeel van Oekraine hoewel daar van alles misliep. We herinneren ons die gekke EU-politici nog die opriepen tot opstand tegen de pro-Russische mensen in Oekraine. In geval van de Krim was men er ook unaniem over dat de Russen fout waren. In deze hele context ontbreekt voor de Russen ieder motief en werd de schuld wel heel snel en overtuigd bij de rebellen neergelegd. Ik ben oprecht sceptisch en het zou mij niet verbazen als na verloop van tijd de waarheid nog eens boven tafel komt, net zoals Colin Powell destijds met al zijn overtuigende bewijzen werd ontmaskerd....

Er ligt wel degelijk bewijs, niet alleen "info". Zie het rapport uit 2016. En nu ligt er nieuw bewijs. Alleen is dat nog niet aan de grote klok gehangen.. het OM houdt zijn kaarten voor zich, heel verstandig. Jij verwacht serieus, dat er een rechtszaak op touw wordt gezet door Nederland, om 4 mensen van massamoord te beschuldigen.. zonder dat deze beschuldiging met hard bewijs is ondersteund ? Het JIT liegt ? Waarom ? Je kunt het dus ook omkeren: wat heeft Nederland voor belang, om niet de echte schuldigen voor het gerecht te dagen, maar drie willekeurige Russen en een Oekraiense separatist, die er niks mee te maken hebben ?

Sommige Russen weten ook best, hoe de kaarten liggen.. alleen het Kremlin geeft gaan duimbreedte toe..

(novayagazeta oktober 2017) (Moscow Times 2019) (NG 2019)

Citaat:
In geval van de Krim was men er ook unaniem over dat de Russen fout waren.

Wablief ?? Jij vindt dat de Russen niet fout zaten, toen ze de Krim annexeerden ?? Landjepik mag gewoon, wanneer Poetin het doet !?

Vraagje tussendoor voor jou en jouw medestanders: waarom zit de FvD/PVV-aanhang hier eigenlijk Russische standpunten te verdedigen.. :evendenken: In 1971 was je van de straat geplukt en verhoord door de BVD. "Wie is je contactpersoon en hoeveel krijg je betaald", dat waren destijds de vragen aan leden van de CPN die werden opgepakt wegens onwelgevallige ingezonden brieven. Tegenwoordig is dat niet meer "opportuun", want de president van de Verenigde Staten zit op schoot bij Poetin.. en de meeste van jouw fascistische vriendjes in Europese landen eveneens. Extreemrechts in Hongarije, Frankrijk en Oostenrijk laat zich openlijk financieel steunen.. en ten bate van de verkiezing van Donald Trump werden massaal nepnieuws-campagnes gevoerd door de Russen op internet. Zie het Mueller-rapport deel 1. Het is eigenlijk een grof schandaal, dat dit zomaar allemaal mogelijk is.

Hier hebben we het al zo vaak over gehad en ik word er moe van dat jij, met al je intelligente bijdragen, soms niet verder komt dan dezelfde standaardriedel....

Ik stel vragen bij wat men Rusland probeert aan te smeren omdat ik de geschiedenis ken en weet dat de geo-politieke context iets complexer ligt dan 'Oekraine is goed en Rusland is fout'. Verdedig ik daarmee pro-Russische standpunten of ben ik een Poetin-knuffelaar ? Neen, natuurlijk niet.

Och soms is het standaardverhaal ook het eenvoudigste en meest voordehand liggende. En Rusland is wel degelijk heel erg fout, bijvoorbeeld omdat de Russen na het inpikken van de Krim de Oekrainers ook de toegang tot zeeroutes ontzegt.. omdat Rusland politieke partijen en verkiezingen in Europa en de VS manipuleert.. omdat Rusland in eigen land en in Engeland journalisten en opponenten laat ombrengen. Volstrekt onschuldige critici laat oppakken en maandenlang gevangen zetten ! over de verkiezingen heen :fluiten:

Best een slimme man ook, die Poetin. En stel nu eens.. dat Poetin inziet, dat MH-17 een verloren zaak is.. als het Kremlin zo verstandig wordt, om terug te komen van hun koppige houding over Oekraiense straaljagers respectievelijk Oekraiense Boek-raketten.. en inziet, dat er domme Russen achter de knoppen zaten.. als het Kremlin bevestigt, dat er grote fouten zijn begaan door manschappen, die het Kremlin niet goed in de hand had.. wat roep je dan ? Zijn de bewijzen van het JIT dan ineens wel geldig ? Zijn je vragen dan ineens allemaal beantwoord..

Citaat:
Ik stel vragen

Ik ook :) maar in jouw bijdragen zie ik geen antwoorden. Je blijft vragen stellen, omdat je de antwoorden niet wilt horen. Hoe zat het nou met de Krim ? en waarom zitten Wilders en Baudet op elk thema wat voorbij komt wat Rusland raakt, op het Russische standpunt ? Poetin kan zijn eigen broek wel ophouden HvR.. dat hoef jij niet voor hem te doen. Zeker niet in kwesties waarbij 193 Nederlandse doden zijn gevallen !

Citaat:
Net zomin als dat iemand die pleit voor minder gelukszoekers of het woordje 'boreaal' in een speech gebruikt meteen kan worden weggezet als nazi of bruinhemd. Ooit was dat heel effectief, inmiddels is het gewoon sleets en uitgewerkt.

In rood aangegeven wat onzin is. Iemand die alleen maar tegen meer "gelukszoekers" is noem ik geen nazi. Iemand die de woorden "stormtroepers" en "overheersing" bezigt en tieners ophitst met haat tegen politieke opponenten noem ik wel een nazi.

Citaat:
Na zoveel jaren ben ik sceptisch geworden tov. al die praatjesmakers: links of rechts, Poetin of Trump, Klaver of Baudet, ik kan het soms met allen eens zijn zoals ik ze soms allen evengoed totaal de plank vind misslaan. Misschien moet jij zelf leren iets minder in hokjes te denken en je eigen geharnaste reflexen wat vaker te bevragen (en nog beter te lezen wat anderen echt schrijven). :)

Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet denken, HvR.. En je standpunten zijn mij bekend ! we hoeven elkaar geen oor aan te naaien hier, tenzij je van die standpunten wilt terugkomen, natuurlijk . Dat zou mij zeer verheugen..

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#3054  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 4:03 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
HvR schreef:
Nogmaals, ik weet het niet. Ik weet wel dat steeds is geclaimd dat de info eenzijdig is en de Russen niet betrokken zijn. Natuurlijk hecht ik meer waarde aan NL onderzoekers dan aan Russen, maar toch. Veel bewijs is betwist maar wie daar de waarheid spreekt... Ik weet het niet. Wel herinner ik me goed hoe de publieke opinie destijds werd gemanipuleerd in het voordeel van Oekraine hoewel daar van alles misliep. We herinneren ons die gekke EU-politici nog die opriepen tot opstand tegen de pro-Russische mensen in Oekraine. In geval van de Krim was men er ook unaniem over dat de Russen fout waren. In deze hele context ontbreekt voor de Russen ieder motief en werd de schuld wel heel snel en overtuigd bij de rebellen neergelegd. Ik ben oprecht sceptisch en het zou mij niet verbazen als na verloop van tijd de waarheid nog eens boven tafel komt, net zoals Colin Powell destijds met al zijn overtuigende bewijzen werd ontmaskerd....
Er ligt wel degelijk bewijs, niet alleen "info". Zie het rapport uit 2016. En nu ligt er nieuw bewijs. Alleen is dat nog niet aan de grote klok gehangen.. het OM houdt zijn kaarten voor zich, heel verstandig.

Einstein schreef:
Jij verwacht serieus, dat er een rechtszaak op touw wordt gezet door Nederland, om 4 mensen van massamoord te beschuldigen.. zonder dat deze beschuldiging met hard bewijs is ondersteund ? Het JIT liegt ? Waarom ? Je kunt het dus ook omkeren: wat heeft Nederland voor belang, om niet de echte schuldigen voor het gerecht te dagen, maar drie willekeurige Russen en een Oekraiense separatist, die er niks mee te maken hebben ?

.

Dat advocaat Knoops het naadje van de kous wil weten, verwondert me niks. Hij solliciteert alvast voor 2020 ? :gniffel:

Je Sovjet-frame klopt ook niet, want het is helemaal niet gebruikelijk, dat allerlei bewijsmateriaal in een lopende moordzaak zomaar bij de eerste aankondiging buiten de rechtszaal boven tafel komt.. Aan informatie geen gebrek: er al heel wat voorwerk gedaan en allerlei bewijs is gepubliceerd. Ik weet niet of het jou is ontgaan, maar het JIT én het Nederlandse kabnet hebben Rusland vorig jaar formeel aansprakelijk gesteld naar aanleiding van het rapport in 2016.

(gov rapport en info) (RTL, gesprekken Australie-Nederland-Rusland)

Een bekendmaking van het JIT is nog geen vonnis. Het JIT is een onderzoeksteam, geen rechter. Wat inderdaad opvalt, zijn de namen die bekend zijn gemaakt. Er liggen duidelijk beschuldigingen nu, aan concrete personen. Maar Rusland levert dus geen Russen uit, ergo er is voorlopig echt geen sprake van een formeel-juridisch traject, tenzij dit in onderhandelingen met Rusland al is bekonkeld. Immers, wanneer het moord blijkt te zijn, is Rusland als staat niet aansprakelijk.

De aanklager bereidt zijn zaak in elk geval voor.. en is tot niets verplicht. Of de verdachten straks bij verstek terecht gaan staan, of dat de zaak wordt uitgesteld, is helemaal nog niet bekend. Dus Knoops spreekt voor zijn beurt. Dat Knoops het een "onverstandige taktiek" vindt om niet alles direkt vrij te geven, is zijn mening, het is geen wet of norm, het is de mening van Knoops.

Dat het OM liegt is jouw opvatting en Wilders is off-topic.. Het onderzoek naar MH-17 loopt nog en wordt ook nog niet uitgevoerd door het OM, maar door het JIT. Wat we weten: er bestaan opnamen van telefoongesprekken, die lijken te wijzen op instructie door een Donbass-autoriteit en betrokkenheid van die persoon. Er zijn forensische technieken toegepast, om aan te tonen dat de stemmen in die telefoongesprekken dezelfde personen zijn, die nu worden verdacht. Dat is keihard bewijs en het is gewoon genoemd. En er zijn foto's van Bellincat echt bevonden, waarmee bewezen kan worden, dat de Boek installatie diezelfde nacht nog is verplaatst terug naar Rusland. Zo geheim is het dus allemaal niet.

Citaat:
Einstein schreef:
Sommige Russen weten ook best, hoe de kaarten liggen.. alleen het Kremlin geeft gaan duimbreedte toe..

Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in professionele onderzoekers en juristen dan in "sommige Nederlanders". De Russische betrokkenheid bij het neerhalen van MH-17 is al jaren duidelijk. Alleen.. wat onduidelijk is.. dat is de chain of command.. Het vergissing-scenario is nog steeds een reeele mogelijkheid en in dat geval zou Rusland zomaar om kunnen gaan. Wanneer we een dezer maanden ineens horen dat Rusland die lui wél gaat uitleveren..

Citaat:
Einstein schreef:
HvR schreef:
In geval van de Krim was men er ook unaniem over dat de Russen fout waren.
Wablief ?? Jij vindt dat de Russen niet fout zaten, toen ze de Krim annexeerden ?? Landjepik mag gewoon, wanneer Poetin het doet !?

Vraagje tussendoor voor jou en jouw medestanders: waarom zit de FvD/PVV-aanhang hier eigenlijk Russische standpunten te verdedigen.. :evendenken: In 1971 was je van de straat geplukt en verhoord door de BVD. "Wie is je contactpersoon en hoeveel krijg je betaald", dat waren destijds de vragen aan leden van de CPN die werden opgepakt wegens onwelgevallige ingezonden brieven. Tegenwoordig is dat niet meer "opportuun", want de president van de Verenigde Staten zit op schoot bij Poetin.. en de meeste van jouw fascistische vriendjes in Europese landen eveneens. Extreemrechts in Hongarije, Frankrijk en Oostenrijk laat zich openlijk financieel steunen.. en ten bate van de verkiezing van Donald Trump werden massaal nepnieuws-campagnes gevoerd door de Russen op internet. Zie het Mueller-rapport deel 1. Het is eigenlijk een grof schandaal, dat dit zomaar allemaal mogelijk is.

Vijandfiguur.. tsja ik denk dat ze in de Baltische staten en in Oekraine wel een idee hebben wie dat zou kunnen zijn.. en dan niet figuurlijk maar letterlijk.

Citaat:

:hardlachen: ja hoor ik zal mijn CPN-vrienden door dik en dun blijven steunen..

En wat verraders betreft.. soms vraag ik me af wie de oikofoben en vijfde colonne van 2019 zijn. Ik heb een donkerbruin vermoeden.. :fluiten:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#3055  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 7:25 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:

Jammer dit, je diskwalificeert jezelf voor mij als gesprekspartner want weigert blijkbaar te lezen wat ik eerder schreef en 'framed' gewoon lekker verder.

Wel weer heel goedkoop van je HvR, dat had ik niet van je verwacht. Op de vraag of het JIT liegt zeg je dat alles mogelijk is en op de vraag of de Russische verdachten een eerlijk proces krijgen zeg je nee. 1 + 1 = 2.

Profiel  

Bericht nummer:#3056  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 8:30 am 
lid

HvR schreef:
Enzo501 schreef:

Wie bedoel je nu precies met Poetin-knuffelaars, of draai je gewoon lekker makkelijk mee met Hume's mantra's ? :hum:

Wie de schoen past ........
Ook jij blijf je Poetin-geknuffel herhalen.

Dat Rusland, ook nu de eerste aanklachten op de post zijn gegaan, alle betrokkenheid bij het neerhalen van de MH17 blijft ontkennen is stuitend, maar helaas niet verrassend. Minstens zo pijnlijk is het dat er ook in Nederland en Maleisië, de twee ­belangrijkste ‘slachtofferlanden’, politici zijn die vriendschap met Moskou verkiezen boven gerechtigheid.
Gisteren voegde de Maleisische premier ­Mahathir Mohamad zich in hun gezelschap. Zonder ook maar één argument tegen de bevindingen van het Joint Investigation Team (JIT) in te brengen, sprak hij van een ‘politieke zaak’ waarin Rusland tot zondebok zou zijn gemaakt.

Nu zijn er goede redenen om Mahathir inhoudelijk niet serieus te nemen. Toen ik hem jaren geleden sprak in Kuala Lumpur en hem kritiek van Amnesty International voorlegde, deed hij dat af met de opmerking dat ‘die lui allemaal homo zijn’. En eerder deze week ging hij zich in Cambridge te buiten aan een antisemitische boutade, niet voor het eerst. Maar toch zijn zijn losse flodders koren op de molen van degenen die zo dicht mogelijk tegen het Rusland van Vladimir Poetin willen aankruipen, zoals bij ons Geert Wilders en Thierry Baudet. Wilders liet zich vorig jaar in Moskou nog een Russisch vlaggetje opspelden om ‘tegenwicht te bieden aan de hysterische russofobie’, een woord dat ook Baudet onlangs gebruikte, toen hij probeerde het werk van het JIT in een kwaad daglicht te stellen.

https://www.trouw.nl/opinie/poetin-als- ... ~a25567c7/

Profiel  

Bericht nummer:#3057  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 8:36 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:

We kennen onze pappenheimers

Onder rechtse populisten in Europa is de liefde voor Poetin gemeengoed, maar je zou denken dat het neerhalen van een toestel met 196 Nederlanders aan boord deze neiging in ons land wat zou temperen. Sterker nog, in mijn naïviteit verwachtte ik eigenlijk dat juist de mannen die de strijdlust en de vaderlandsliefde voorop hebben staan, die zich naar het front geroepen weten en de natie desnoods met de blote vuist willen verdedigen tegen alle vijanden, Poetin de handschoen zouden toewerpen. Dat ze het tegenovergestelde doen zou in hun eigen taalgebruik als zelfhaat en decadentie worden gediagnosticeerd, maar laten we zo flauw niet zijn en het erop houden dat ze in de Russische leider een geestverwant zien. Hij is hun bondgenoot in het ‘stukmaken’ van de ­Europese Unie (Baudet) en hij ‘staat aan onze kant in de strijd tegen de islam’ (Wilders), dat laten ze zich door een Buk-raket niet afnemen.

https://www.trouw.nl/opinie/poetin-als- ... ~a25567c7/

Profiel  

Bericht nummer:#3058  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 9:59 am 
lid

We zullen nooit weten wie nu de echte schuldige is. Er zijn verdenkingen en wensdenken. We hebben tenslotte een vijand nodig om een EU-leger door te drukken; en vrienden om toe te laten treden tot de grote markt van goedkope arbeidskrachten.

Het is een politiek spel geworden, in plaats van een zoektocht naar recht en rechtvaardigheid. En de meeste politici zijn nu eenmaal voor geen halve cent, en zelfs geen halve roebelcent te vertrouwen.

Ik hoop alleen maar dat landen en vliegmaatschappijen hun les weten te trekken, en niet over risico-gebieden blijven vliegen.

Profiel  

Bericht nummer:#3059  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 10:03 am 
lid

Raya schreef:
We zullen nooit weten wie nu de echte schuldige is. Er zijn verdenkingen en wensdenken. We hebben tenslotte een vijand nodig om een EU-leger door te drukken; en vrienden om toe te laten treden tot de grote markt van goedkope arbeidskrachten.

Het is een politiek spel geworden, in plaats van een zoektocht naar recht en rechtvaardigheid. En de meeste politici zijn nu eenmaal voor geen halve cent, en zelfs geen halve roebelcent te vertrouwen.

Ik hoop alleen maar dat landen en vliegmaatschappijen hun les weten te trekken, en niet over risico-gebieden blijven vliegen.

Waarom zullen we nooit weten wie de echte schuldige is? Als wettig en overtuigend in de rechtbank wordt bewezen dat die 4 verdachten daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor het neerhalen van de MH17 ben je er toch?

Profiel  

Bericht nummer:#3060  BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2019 10:55 am 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:

Waarom zullen we nooit weten wie de echte schuldige is? Als wettig en overtuigend in de rechtbank wordt bewezen dat die 4 verdachten daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor het neerhalen van de MH17 ben je er toch?

Ik ga niet alle onschuldige mensen opsommen die achter de tralies zijn gedraaid en in de afgelopen decennia. Je weet er zelf vast ook wel een paar te noemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3093 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]