Danny430 schreef:
Er is geen saamhorigheid betreffende het emotionele toneelstukje van minister Timmermans en het voorstel van Rutte om een VN-politiemacht te installeren in Oost-Oekraïne. Dan lees je slechts eenzijdige berichtgevingen op de sociale media die louter aansluiten bij jouw eigen persoonlijke opvattingen.
Rutte en Timmermans hebben tot nu toe alles uitstekend gedaan.
Ook de dag van nationale rouw was, indrukwekkend en goed georganiseerd.
Als het nu om een militaire missie gaat naar het Oosten van de Oekraine ,
krijgen de onnozelen in de politiek weer de overhand.
Kennelijk hebben ze nog niets van Sebrenica geleerd.
Nederland heeft de leiding over het internationaal onderzoek ,niet meer en niet minder.
Het is aan de Oekraine en Rusland, om de veiligheid te garanderen en organiseren.
Ik vind de rol van Timmermans en Rutte beschamend te noemen. Over de ruggen van de slachtoffers en de nabestaanden voeren ze hun pro-Europese politieke spel inzake de burgeroorlog in Oekraïne waar de EU mede de aanstichter van is. Ik ondersteun geen minister van buitenlandse zaken die een fascistenregime omarmt in Kiev. Een regime die gevechtsvliegtuigen inzet tegen haar eigen burgers die streven naar onafhankelijkheid en daar op democratische wijze in meerderheid voor hebben gekozen. Daarom begrijp ik de wapenleveranties van de Russen aan de Russisch gezinde separatisten om zich te beschermen tegen de Oekraïense gevechtstoestellen. De separatisten hebben geen beschikking tot vliegtuigen, dus het leveren van luchtdoelraketten waarmee ze hun vijand uit de lucht kunnen schieten ligt daarmee in het verlengde. Hoe vaak heeft het Westen dergelijke wapens niet geleverd aan bondgenoten, waaronder de Nederlandse Patriotraketten? Helaas heeft een tragisch ongeval geleid tot het neerschieten van dit verkeerde vliegtuig waar toevallig veel Nederlanders aan boord zaten. Het had ook ieder ander willekeurig toestel kunnen zijn zonder Nederlanders. Ik geloof dus niet in bewuste opzet.
Ruttes voorstel voor een VN-politie in Oost-Oekraïne zal alleen maar meer olie op het vuur gooien en de internationale spanningen verergeren. Rutte laat zich manipuleren door het regime in Kiev die graag internationale betrokkenheid wil zien in hun strijd tegen de separatisten. Zij gebruiken deze ramp voor hun eigen doeleinden. Ik begrijp niet dat mensen dit niet doorhebben.