WSP
http://www.wspforum.nl/wsp/

Maximaal 10 keer per jaar door rood
http://www.wspforum.nl/wsp/viewtopic.php?f=2&t=474
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dick [ vr mei 04, 2012 9:05 pm ]
Berichttitel:  Maximaal 10 keer per jaar door rood

Ik vind dit onaanvaardbaar: liefst zo dat door rood rijden technisch niet mogelijk is.
De risico's van het door rood rijden zijn te hoog.
Wie vind dat er best 10 keer door rood gereden mag worden.

http://www.nu.nl/binnenland/2802913/max ... -sein.html

Auteur:  Valk [ vr mei 04, 2012 9:08 pm ]
Berichttitel:  Re: Maximaal 10 keer per jaar door rood

MAG worden????? 't Moet niet gekker worden.

Auteur:  Dick [ vr mei 04, 2012 9:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Maximaal 10 keer per jaar door rood

Valk schreef:
MAG worden????? 't Moet niet gekker worden.


Meestal loopt het goed af, maar er zijn de laatste jaren behoorlijke ongelukken gebeurd.

Auteur:  osker [ vr mei 04, 2012 9:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Maximaal 10 keer per jaar door rood

Groentjes?

Auteur:  Dick [ vr mei 04, 2012 9:24 pm ]
Berichttitel:  Re: Maximaal 10 keer per jaar door rood

Bij Amsterdam werd een rood sein gemist.
Soms krijgt een machinist schriftelijk op een papierje te lezen waar een snelheidbeperking is.
In Hoofddorp ging dat twee keer na elkaar mis:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp.

Stavoren is een ander verhaal: "onvolkomenheden in de werkopdracht van de machinist" :leugens:

http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/98 ... val_26.jpg


http://www.nu.nl/binnenland/2785478/mac ... volgd.html

Auteur:  Valk [ za mei 05, 2012 11:22 am ]
Berichttitel:  Re: Maximaal 10 keer per jaar door rood

[quote="Dick"]Bij Amsterdam werd een rood sein gemist.
Soms krijgt een machinist schriftelijk op een papierje te lezen waar een snelheidbeperking is.
In Hoofddorp ging dat twee keer na elkaar mis:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp.

Stavoren is een ander verhaal: "onvolkomenheden in de werkopdracht van de machinist" :leugens: [/quote="Dick"]

M.a.w. het ligt ook aan de verkeersleiding en het communicatiesysteem binnen de NS.

Waarom laten we van Vollenhoven geen preventief en grootschalig onderzoek doen naar het reilen en zeilen bij de NS en Pro Rail? Waar de mankementen van het HELE systeem zichtbaar worden en er maatregelen genomen kunnen worden, zowel materieel- als personeeltechnisch, die ongevallen voorkomen?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/