Het is nu za dec 02, 2023 11:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 519 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Oorlog in Israel
Bericht nummer:#461  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 10:35 am 
lid

Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Khan Yunis, dat is toch van de zomerkampen waar Hamas die lieve scholiertjes opleidt tot terroristen?
:hum:
Kijk, dit soort drollen over de schutting zijn voor mij reden om hier zelden nog te komen.

Juul is zelf een drol over de schutting.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#462  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 11:23 am 
lid

Voor veel dieren zijn drollen een bron voor het leven.

Schelden heeft overigens niet zoveel zin op dit forum.
Het zijn maar letters op een scherm.
Ik adviseer iedereen zich niets van gescheld aan te trekken.
Agree to disagree!
Ga akkoord met het oneens zijn met elkaar.

Profiel  

Bericht nummer:#463  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 11:49 am 
lid

Het IDF probeert op alle mogelijke manieren te bewijzen dat Hamas een hoofdcommando post in het Al Shifa ziekenhuis in Gazastad had.
Hiervoor zijn eerst een koffer met geweren en patronen e.d. getoond die Hamas achter een MRI scanner zou hebben 'verstopt'.
Merkwaardigerwijs lagen er toen het ziekenhuis door het IDF bezet was even later twee andere geweren. Hieruit kan wel geconcludeerd worden dat er met deze zaken gemanipuleerd werd. Dat roept de nodige vragen op.
Verder wordt een filmpje van de bewakingscamera's van het ziekenhuis getoond waarbij een aantal gewonden onder fysieke begeleiding van vermoedelijke Hamas mensen het ziekenhuis ingevoerd worden. Het lijkt mij nogal wiedes dat je zieken en gewonden naar het grootste en belangrijkste ziekenhuis brengt om behandeld te worden.
Daarbij zou ook een IDF soldaat door Hamas omgebracht zijn. Het is natuurlijk niet erg logisch om een gewonde IDF soldaat het ziekenhuis in te brengen om hem daar te vermoorden. Natuurlijk werd hij daar naar toe gebracht om behandeld te worden, mogelijk dat dit niet goed afgelopen is, maar Hamas heeft meer aan een levende soldaat als gijzelaar dan aan een dode. Dat verhaal lijkt compleet uit de duim gezogen.
Als laatste hebben ze in de buurt van het ziekenhuis een 20 meter diepe schacht aangetroffen waarin je kunt afdalen naar het ondergrondse tunnelstelsel.
Ik heb kaartjes van dat tunnelstelsel gezien, voor zover die bekend zijn, en daaruit blijkt dat dat tunnelstelsel ter plaatse zeer uitgebreid is. Die tunnels lopen overal. Het is dus bepaald niet vreemd dat er tunnels ook in de buurt of zelfs onder het grote ziekenhuis terrein zullen liggen en die ingangen zijn overal te vinden. Dat lijkt mij ook totaal geen overtuigend bewijs dat Hamas in het ziekenhuis een hoofdcommandopost had.
Er is het IDF alles aan gelegen om maar te bewijzen dat Hamas die post daar had. Immers anders mogen zij dat ziekenhuis niet bezetten noch de patiënten, de medische staf en de hier naartoe gevluchte Gazanen verwijderen.
Ik neem daarom aan dat het een gecreëerde opzet betreft.

Dezelfde gedachte komt bij mij op als ik nog even terugdenk aan die aanval op Egyptische grenswachten waarbij 17 mensen werden omgebracht.
Voor zover ik kan nagaan kwamen die ongeveer 20 aanvallers uit Israel. Na de slachtpartij verdwenen ze na deze 'operatie' in ieder geval weer naar Israëlisch gebied.
Logisch dat de Egyptische autoriteiten hier ziedend over waren.
Om de verhouding met Egypte niet verder op de proef te stellen heeft het IDF een 8 tal lijken aan Egypte bezorgd om hen daarmee op het idee te brengen dat die moordpartij door Hamas uitgevoerd zou zijn.
Maar het is natuurlijk niet erg logisch dat Hamas dat uitgevoerd heeft, want waarom zouden die dan in Israel zijn?
Die 8 lijken hoeven helemaal niets met die slachtpartij te maken hebben gehad. En dat lijkt ook niet erg waarschijnlijk. Want Israel is in hoogste staat van paraatheid. Dus 20 Hamasstrijders worden meteen opgemerkt en gearresteerd...... pardon ik bedoel gedood.

Al met al is het zaak om niet alles te gelo90ven wat er door het IDF wordt beweerd. Zij hebben grote belangen in het uitvoeren van het oorlogsplan en daar moet alles voor wijken of voor ingebracht.
Ook zaken die eigenlijk helemaal niet aan de orde zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#464  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 1:56 pm 
lid

Nu hoorde ik dat er 3 journalisten in Zuid Libanon door het IDF zijn omgebracht.
In Gaza zijn al tenminste 38 journalisten en een stuk of 40 andere media-mensen omgebracht
Ook al in eerdere situaties werden journalisten, soms zelfs op grote afstand, afgeknald.
het is een duidelijk patroon van het IDF om journalisten doelbewust om te brengen. Het doel is om te zorgen dat het IDF in een gunstiger daglicht wordt geplaatst door eigen journalisten en niet door hen minder gunstig gezinden.
Hier moet een eind aan komen.
Ik vertrouw er op dat het het Internationaal Strafhof hier speciaal aandacht aan zal besteden.

Profiel  

Bericht nummer:#465  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 3:25 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het IDF probeert op alle mogelijke manieren te bewijzen dat Hamas een hoofdcommando post in het Al Shifa ziekenhuis in Gazastad had.
Hiervoor zijn eerst een koffer met geweren en patronen e.d. getoond die Hamas achter een MRI scanner zou hebben 'verstopt'.
Merkwaardigerwijs lagen er toen het ziekenhuis door het IDF bezet was even later twee andere geweren. Hieruit kan wel geconcludeerd worden dat er met deze zaken gemanipuleerd werd. Dat roept de nodige vragen op.
Verder wordt een filmpje van de bewakingscamera's van het ziekenhuis getoond waarbij een aantal gewonden onder fysieke begeleiding van vermoedelijke Hamas mensen het ziekenhuis ingevoerd worden. Het lijkt mij nogal wiedes dat je zieken en gewonden naar het grootste en belangrijkste ziekenhuis brengt om behandeld te worden.
Daarbij zou ook een IDF soldaat door Hamas omgebracht zijn. Het is natuurlijk niet erg logisch om een gewonde IDF soldaat het ziekenhuis in te brengen om hem daar te vermoorden. Natuurlijk werd hij daar naar toe gebracht om behandeld te worden, mogelijk dat dit niet goed afgelopen is, maar Hamas heeft meer aan een levende soldaat als gijzelaar dan aan een dode. Dat verhaal lijkt compleet uit de duim gezogen.
Als laatste hebben ze in de buurt van het ziekenhuis een 20 meter diepe schacht aangetroffen waarin je kunt afdalen naar het ondergrondse tunnelstelsel.
Ik heb kaartjes van dat tunnelstelsel gezien, voor zover die bekend zijn, en daaruit blijkt dat dat tunnelstelsel ter plaatse zeer uitgebreid is. Die tunnels lopen overal. Het is dus bepaald niet vreemd dat er tunnels ook in de buurt of zelfs onder het grote ziekenhuis terrein zullen liggen en die ingangen zijn overal te vinden. Dat lijkt mij ook totaal geen overtuigend bewijs dat Hamas in het ziekenhuis een hoofdcommandopost had.
Er is het IDF alles aan gelegen om maar te bewijzen dat Hamas die post daar had. Immers anders mogen zij dat ziekenhuis niet bezetten noch de patiënten, de medische staf en de hier naartoe gevluchte Gazanen verwijderen.
Ik neem daarom aan dat het een gecreëerde opzet betreft.

Dezelfde gedachte komt bij mij op als ik nog even terugdenk aan die aanval op Egyptische grenswachten waarbij 17 mensen werden omgebracht.
Voor zover ik kan nagaan kwamen die ongeveer 20 aanvallers uit Israel. Na de slachtpartij verdwenen ze na deze 'operatie' in ieder geval weer naar Israëlisch gebied.
Logisch dat de Egyptische autoriteiten hier ziedend over waren.
Om de verhouding met Egypte niet verder op de proef te stellen heeft het IDF een 8 tal lijken aan Egypte bezorgd om hen daarmee op het idee te brengen dat die moordpartij door Hamas uitgevoerd zou zijn.
Maar het is natuurlijk niet erg logisch dat Hamas dat uitgevoerd heeft, want waarom zouden die dan in Israel zijn?
Die 8 lijken hoeven helemaal niets met die slachtpartij te maken hebben gehad. En dat lijkt ook niet erg waarschijnlijk. Want Israel is in hoogste staat van paraatheid. Dus 20 Hamasstrijders worden meteen opgemerkt en gearresteerd...... pardon ik bedoel gedood.

Al met al is het zaak om niet alles te gelo90ven wat er door het IDF wordt beweerd. Zij hebben grote belangen in het uitvoeren van het oorlogsplan en daar moet alles voor wijken of voor ingebracht.
Ook zaken die eigenlijk helemaal niet aan de orde zijn.

Hamas heeft zelf toegegeven dat ze tunnels hebben gegraven. dus wat wat is het probleem?

https://www.ad.nl/buitenland/waarnemer- ... ~a9c04c05/

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#466  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 3:26 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nu hoorde ik dat er 3 journalisten in Zuid Libanon door het IDF zijn omgebracht.
In Gaza zijn al tenminste 38 journalisten en een stuk of 40 andere media-mensen omgebracht
Ook al in eerdere situaties werden journalisten, soms zelfs op grote afstand, afgeknald.
het is een duidelijk patroon van het IDF om journalisten doelbewust om te brengen. Het doel is om te zorgen dat het IDF in een gunstiger daglicht wordt geplaatst door eigen journalisten en niet door hen minder gunstig gezinden.
Hier moet een eind aan komen.
Ik vertrouw er op dat het het Internationaal Strafhof hier speciaal aandacht aan zal besteden.
Waaruit blijkt dat ze opzettelijk zijn vermoord door IDF?

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#467  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 6:22 pm 
lid

Volgens mij heb je een leesprobleem.
Er zijn bewijzen van het doelbewust vermoorden van journalisten en pogingen daartoe. Dit zijn oorlogsmisdaden.

Profiel  

Bericht nummer:#468  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 6:39 pm 
lid

Het Israëlische kabinet komt vanavond om 20.00 uur lokale tijd (19.00 uur Nederlandse tijd) bijeen "met het oog op de ontwikkelingen aangaande de vrijlating van de gijzelaars", schrijft het kantoor van premier Netanyahu. Over welke ontwikkelingen het precies gaat, is niet bekend, maar mogelijk is er een deal met Hamas ophanden.

Details zijn nog niet bekend, maar eerder kwamen al berichten naar buiten over de vrijlating van enkele tientallen vrouwen en kinderen door zowel Israël als Hamas. Ook zou er gesproken worden over een tijdelijk bestand en noodhulp aan Gaza.

Netanyahu heeft alleen nog gezegd dat er ontwikkelingen zijn in de gesprekken over de gijzelaars, maar veel meer heeft hij niet bekendgemaakt. "We zetten stappen. Ik denk niet dat het nuttig is om hierover veel te zeggen, ook niet op dit moment, maar ik hoop dat er snel goed nieuws komt", zei hij volgens een uitgeschreven verklaring van zijn kantoor.

https://nos.nl/liveblog/2498621-israeli ... gijzelaars

DAT zou goed nieuws zijn, in ieder geval voor een deel van de mensen....

Profiel  

Bericht nummer:#469  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 8:22 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er zijn bewijzen van het doelbewust vermoorden van journalisten en pogingen daartoe. Dit zijn oorlogsmisdaden.
Lever de bewijzen dan maar.

Profiel  

Bericht nummer:#470  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 11:53 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Dat ga ik hier niet doen.

Profiel  

Bericht nummer:#471  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2023 1:28 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Dat ga ik hier niet doen.

Vreemde reactie.

Het blijft weer bij de gebruikelijke kletskoek.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#472  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2023 10:47 am 
lid

Ja, in de prullenbak dus met de onzin van kierewiet.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#473  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2023 6:24 pm 
lid

Intussen gaat het op de Westbank ook volkomen mis. Er zijn sinds 7 oktober al meer dan 220 mensen omgebracht, 2700 verwond, 30 journalisten gevangen gezet, naast de vele honderden andere mensen die gevangen gezet werden, let wel mensen die niets misdaan hebben. verder worden er grootschalige verwoestingen aangebracht.
Het wordt werkelijk te gek.

Profiel  

Bericht nummer:#474  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2023 6:55 pm 
lid

Het is nauwelijks voorstelbaar dat Israëlische nakomelingen van de joden, die veelal zulke gruwelijke levenservaringen vanwege Nazi Duitsland in de 2e wereldoorlog hebben overleefd, nu vergelijkbare gruwelijkheden de Palestijnen aandoen.

Profiel  

Bericht nummer:#475  BerichtGeplaatst: vr nov 24, 2023 11:29 am 
lid

Ik hoorde meneer Rosenthal vandaag weer iets zeggen dat bepaald niet erg klopt.
Zo meldde hij dat er een aantal gijzelaars door Hamas weliswaar vrijgelaten worden die totaal niets misdaan hebben, en dat Israel er in ruil een hoeveelheid 'gevangenen' voor vrij vrijlaat.
Hij benadrukte dat het gevangenen waren. Dat is dus iets anders dan gijzelaars.
Helaas moet ik hem toch enigszins uit de droom helpen.
Veel zogenaamde Palestijnse gevangenen in Israëlische gevangenissen hebben ook niets misdaan en zijn ook niet veroordeeld.
Dat geldt zeker voor de laatste ruim 1600 gevangenen. Het zijn gijzelaars meneer Rosenthal.
Zij worden vastgehouden vanwege 'veiligheidsredenen', niet omdat ze iets kwaads hebben gedaan.
Je kunt ze daarom ook wel gijzelaars noemen.
Zodra de illegale bezetting opgeheven is hoeven ze ook niet meer gevangen gehouden te worden.
Verder gaat het om vrouwen en kinderen. Daarvan mag je zeker wel afvragen of ze terecht gevangen gehouden worden.
Maar het beste is het natuurlijk dat de bezetting wordt beëindigd.

Profiel  

Bericht nummer:#476  BerichtGeplaatst: vr nov 24, 2023 6:29 pm 
lid

Ik hecht vrijwel geen geloof aan het feit dat de Israëlische autoriteiten deze oorlog tegen Hamas en andere strijders kunnen winnen, tenzij zij bereid zijn deze oorlog nog zeer lange tijd vol te houden en nog vele duizenden soldaten aan op te offeren.
Het lijkt mij dan ook beter als ze tot een soortement compromis komen, waarbij een zekere veiligheid van de Gazanen en de veiligheid van Israel overeengekomen wordt, mogelijk met hulp van een derde partij die dit kan garanderen.

Profiel  

Bericht nummer:#477  BerichtGeplaatst: za nov 25, 2023 9:10 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik hecht vrijwel geen geloof aan het feit dat de Israëlische autoriteiten deze oorlog tegen Hamas en andere strijders kunnen winnen, tenzij zij bereid zijn deze oorlog nog zeer lange tijd vol te houden en nog vele duizenden soldaten aan op te offeren.
Het lijkt mij dan ook beter als ze tot een soortement compromis komen, waarbij een zekere veiligheid van de Gazanen en de veiligheid van Israel overeengekomen wordt, mogelijk met hulp van een derde partij die dit kan garanderen.
Als Hamas dan maar weg is, maar dat zie ik niet gebeuren. Je weigert categorisch het probleem te zien en te erkennen: Hamas heeft een basis waarmee ze heel gemakkelijk Israël kan bestoken en verschuilt zich achter onschuldige burgers en gebruikt hen als schild.

Profiel  

Bericht nummer:#478  BerichtGeplaatst: za nov 25, 2023 10:40 am 
lid

Inderdaad. Zonder Hamas hebben de Gazanen weinig te vrezen.

Profiel  

Bericht nummer:#479  BerichtGeplaatst: za nov 25, 2023 3:17 pm 
lid

Ik zag vanmorgen al een filmpje van het onderstaande, brrrr.....je zal er maar aan overgeleverd zijn. En voor dit demonstreren sommigen op de Dam.

Hamas doodt drie Palestijnen wegens spionage voor Israël
Op de Westelijke Jordaanoever zijn drie Palestijnen geëxecuteerd die zouden hebben gespioneerd voor Israël. In een verklaring zegt Hamas dat de drie een bekentenis hadden afgelegd en dat ze vervolgens zijn terechtgesteld door een vuurpeloton.

Twee werden om het leven gebracht in Tulkarm, de derde in Jenin, zo melden Israëlische media. Op beelden is te zien dat de twee Palestijnen in Tulkarm, na te zijn gedood, op straat zijn opgehangen aan een elektriciteitsmast. Een menigte scandeert 'Verraders!'

https://nos.nl/liveblog/2499165-palesti ... t-op-lijst

Profiel  

Bericht nummer:#480  BerichtGeplaatst: za nov 25, 2023 3:46 pm 
lid

Lies schreef:
Ik zag vanmorgen al een filmpje van het onderstaande, brrrr.....je zal er maar aan overgeleverd zijn. En voor dit demonstreren sommigen op de Dam.

Hamas doodt drie Palestijnen wegens spionage voor Israël
Op de Westelijke Jordaanoever zijn drie Palestijnen geëxecuteerd die zouden hebben gespioneerd voor Israël. In een verklaring zegt Hamas dat de drie een bekentenis hadden afgelegd en dat ze vervolgens zijn terechtgesteld door een vuurpeloton.

Twee werden om het leven gebracht in Tulkarm, de derde in Jenin, zo melden Israëlische media. Op beelden is te zien dat de twee Palestijnen in Tulkarm, na te zijn gedood, op straat zijn opgehangen aan een elektriciteitsmast. Een menigte scandeert 'Verraders!'

https://nos.nl/liveblog/2499165-palesti ... t-op-lijst
Ik heb zo het vermoeden dat Hamas veel meer mensen heeft geëxecuteerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 519 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]