baedeker schreef:
Raya schreef:
Ik vind van 'mijn' 'linkse' lijn bitter weinig terug in de rechterlijke macht. Jij hebt vroeger duidelijk niet opgelet toen ze op school uitlegden wat links en wat rechts was. Een linkervleugel aan de rechterkant is nog steeds rechts, anders werden ze wel een rechtervleugel aan de linkerkant.
links-rechtsWe onthouden dat Raya een linkse opportunist is die lak heeft aan transparantie en democratie, als het zijn ideologie uitkomt.
Jouw link geeft indicaties, meer niet. En zelfs achterhaalde.
Links ziet de overheid als collectief van zichzelf en rechts ziet dat collectief als concurrent voor de graaiende ondernemers.
Zo heeft rechts zich de zorg toegeëigend om via winstmaximalisatie de burgers zoveel mogelijk kaal te plukken, terwijl links goede zorg wil zonder graaiers.
En dat geldt op veel meer punten.
Daarbij is links helemaal niet voor hogere belastingen, maar een eerlijker verdeling van de lasten die een samenleving nu eenmaal met zich mee brengt. En zelfs beperking van die lasten door schrappen van idioot hoge subsidies aan het (grote) bedrijfsleven waar alleen de aandeelhouders beter van worden.
Rechts daarentegen, is alleen maar voor lagere belastingen voor de rijken en hogere lasten voor de lage- en middeninkomens, met minder rechten. Hogere belastingopbrengsten door het gewone volk, betekent dat er meer subsidie naar de grote bedrijven kan.
Jort Kelder liet onlangs nog weten dat menen die minder dan € 5000 inkomstenbelasting betalen, helemaal geen stemrecht zouden moeten hebben. Een typisch rechtse, neoliberale VVD-gedachte. Rechts wil zo min mogelijk bemoeienis van het gepeupel met het graaibeleid dat zij als rechts wil voeren.
Dat sommige zich links noemende partijen rechtse trekjes hebben mag duidelijk zijn. Ik hoef maar te wijzen naar Rutte II met de PvdA en GroenLinks dat volledig instemde met vele miljarden subsidies voor biomassastook aan grote bedrijven.
Dat Jort Kelder wat roept, maakt dat nog niet tot een typisch rechts standpunt. Ik snap trouwens niet waarom je klaagt. De man is salonfähig bij de staatsomroep, ook zo'n constructie waar links alle ruimte krijgt van de neprechtse VVD. Om het echte rechtse geluid uit te sluiten laten ze zo nu en dan zo'n charlatan aan het woord, met onzin die toch niemand gaat uitvoeren. Het is het theater waar je zelf voor kiest. Funest voor transparantie en democratie, maar als het zijn ideologie uitkomt, is Raya van de partij.