Het is nu di sep 26, 2023 6:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2023 1:08 pm 
lid

Er doen zich merkwaardige zaken in ons land voor in relatie tot de woningbouw.
Ik lees in mijn GPD-krant dat er een groot vakantiepark, in dit geval heet het een 'resort', gebouwd zal gaan worden.
Deze woningen zijn dan gericht op mensen met een royale beurs die die woningen moeten gaan kopen.
Aan de andere kant zit de gewone woningbouw waar mensen in moeten leven en wonen in het slop.
Het is toch uiterst merkwaardig dat er wel luxe vakantiewoningen voor mensen met een een royaal inkomen en of kapitaal als 2e woning gebouwd kunnen worden, terwijl grote groepen Nederlanders niet eens over een eerste woning kunnen beschikken.
Ik vraag mij af of hier niet zodanig ingegrepen kan worden dat er geen 2e woningen voor de happy few gebouwd gaan worden, maar dat deze trend omgebogen kan worden naar de bouw van eerste woningen voor diegenen die nu nog steeds jarenlang moeten wachten vooraleer ze aan een eerste eigen woning toe zijn. Het verkrijgen van een woning voor jonge mensen van boven de 20 jaar is toch een basisbehoefte waar in eerste instantie aan voldaan zal moeten worden.
Ik zou aanbevelen dat we nu eerst stoppen met al die vakantieparken en resorts, maar dat we ons eerst concentreren op de gewone woningbouw. Daar hebben we onze handen vol aan.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2023 2:39 pm 
lid

Gemeenten trekken graag 'kapitaalkrachtigen' aan, want beter voor de 'middenstand'.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do sep 21, 2023 9:12 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er doen zich merkwaardige zaken in ons land voor in relatie tot de woningbouw.
Ik lees in mijn GPD-krant dat er een groot vakantiepark, in dit geval heet het een 'resort', gebouwd zal gaan worden.
Deze woningen zijn dan gericht op mensen met een royale beurs die die woningen moeten gaan kopen.
Aan de andere kant zit de gewone woningbouw waar mensen in moeten leven en wonen in het slop.
Het is toch uiterst merkwaardig dat er wel luxe vakantiewoningen voor mensen met een een royaal inkomen en of kapitaal als 2e woning gebouwd kunnen worden, terwijl grote groepen Nederlanders niet eens over een eerste woning kunnen beschikken.
Ik vraag mij af of hier niet zodanig ingegrepen kan worden dat er geen 2e woningen voor de happy few gebouwd gaan worden, maar dat deze trend omgebogen kan worden naar de bouw van eerste woningen voor diegenen die nu nog steeds jarenlang moeten wachten vooraleer ze aan een eerste eigen woning toe zijn. Het verkrijgen van een woning voor jonge mensen van boven de 20 jaar is toch een basisbehoefte waar in eerste instantie aan voldaan zal moeten worden.
Ik zou aanbevelen dat we nu eerst stoppen met al die vakantieparken en resorts, maar dat we ons eerst concentreren op de gewone woningbouw. Daar hebben we onze handen vol aan.
Hoe je dit moet tegenhouden weet ik niet. Ik heb mogelijk wel een oplossing: als er resorts worden gebouwd in die gemeente kunnen ze ook wel asielzoekers opvangen, geld zat.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]