Glastuinbouw ? energieslurpende vorm van landbouw, je ontkomt niet aan windmolens. My two cents: alle landbouw is vrij ondernemerschap. Je kunt proberen, om met subsidies te spelen, maar ik zie een paar redenen, dat de voorgestelde verplaatsing naar Groningen
niet gaat gebeuren: de centrale ligging van het Westland, de ontsluiting (haven Rotterdam) en de grondsoort, wat in Groningen zand is en kasbouw is daar dus veel duurder, omdat rijkere grond per vrachtwagen moet worden aangevoerd..
Lies schreef:
Je moet oog hebben waarom de samenleving in het verzet komt. Het geruzie over die wel hele hoge windmolens speelt daar al jaren, vanaf het begin is er gebulldozerd en heeft men verzuimd om de mensen erbij te betrekken. De aanvoerder, één van de windboeren, Harbert ten Have (akkerbouwer uit 1e Exloërmond) woont in Epe, ruim honderd kilometer van de Veenkoloniën. Bestuurlijk en wettelijk wordt de geboden ruimte gebruikt, maar voor een samenleving is deze handelswijze niet goed. Wie wind zaait zal storm oogsten.
De samenleving is volgens jou altijd
in verzet Lies

, ik zie de storm van gele windmolen-hesjes wel komen.. En storm oogsten.. Ik vraag me af, waarom we we hier ineens zouden moeten omschakelen naar dit FvD/altright toontje over windmolens ? Eerder deze week hoorde ik, dat altright in de VS momenteel de mythe verspreidt, dat windmolens kankerverwekkend zouden zijn.
Zum kotzen, dat soort "strategie". Puur bangmakerij en op de angstgevoelens voor kanker inspelen, om een politiek punt te maken. Ik hoop niet, dat dit soort
demonisering dit forum gaat bereiken, eerlijk gezegd.
Raya schreef:
Waarom vallen de veel zuiniger inductiekookplaten niet onder het lage- of 0-tarief van de btw? Waarom geen extra electragroep voor in de keuken voor die inductiekookplaat? Waarom geen lager btw-tarief voor echt energiezuinige labels? Waarom wel miljarden euro's subsidie naar kolen- en ander vervuilende gestookte energiecentrales? Waarom niet een miljard naar onderzoek voor duurzame energie ipv de winstbelasting voor grote bedrijven te verlagen?
Now we're talking.. +1 +1 +1, goede ideeen. Ik ben het ermee eens, dat er veel teveel over lasten en kosten voor de burger wordt gepraat.. terwijl het heel moeizaam lijkt te gaan met het bedrijfsleven.. Meer
positieve stimulansen voor burgers om mee te doen en gewoon
wel een CO-2 heffing doorvoeren. Oók voor de glastuinbouw. Zodat we
meer duurzame energie gaan gebruiken. Overigens worden kassen (naast windmolens) ook wel met zonne-energie van stroom voorzien. Aardwarmte zou ook kunnen werken, maar dat kost veel om het aan te leggen voor grootverbruik.