Biertje schreef:
ezel schreef:
Och, vroegah jaagden met name de TROS en de AVRO ook vooral op de kijkcijfers, en kijkcijferkanon de Sterrenshow van Willem Ruis zat bij de VARA, dat ook populaire programmas had als "Zeg eens Aaa" en "Doet-ie 't of doet-ie 't niet". De KRO zond weliswaar aardige Britse detectiveseries uit, maar vooral omdat ze graag gezien waren en niet veel kostten. We onthouden het goede van vroeger en vergeten de meuk.
De publieke omroepen hebben dus weinig kwaliteit te bieden, net als de commerciële omroepen en ze willen weinig kosten maken?
Ik zou er eerlijk gezegd geen uitspraak over durven doen. Ik heb al vijfentwintig jaar geen televisietoestel meer in huis, en Uitzending Gemist kijk ik hoogst incidenteel. De enige momenten dat ik een keer TV kijk is als ik in een hotel moet vertoeven voor werk. Wat me dan opvalt is dat er op de NPO kanalen nog wel eens iets is dat ik de moeite van het kijken waard vind, maar op de RTL en Talpa kanalen helemaal niets. Die laatste kanalen hebben ook niet de best bekeken programma's, maar hebben veel programma's die zo tussen de 500.000 en 1.000.000 kijkers trekken en heel weinig geld kosten om te maken.
Waar ik op in ging was de kwaliteit vroegah en de jacht op kijkcijfers, die is er namelijk altijd al geweest. Met name AVRO, TROS en VARA hebben altijd ingezet op veel kijkers trekken. Sinds de opheffing van de 2.42-omroepen geldt dat nu voor vrijwel alle zendgemachtigden.
Je zegt dat Talpa en RTL weinig geld spenderen voor goede programma's. Klopt maar de publieke omroepen doen dat wel terwijl de commerciëlen hun eigen broek moeten ophouden, die hebben geen sugardaddy. Zie alleen al het voetbal, elke keer mag de publieke omroep dat uitzenden terwijl dat best mag rouleren. Voor mijn part verdwijnt studio sport een tijdje.