Bianco schreef:
Nogmaals, het door jou verstrekte "politieke spectrum" kaartje uit Wikipedia, plaatst de VVD ter rechterzijde. Kijk je eigen link nog maar eens na, of plaats het niet. En dan hebben we het over 2021, en jij geeft aan dat de VVD al jaren aan de linkerzijde bivakkeert. Ik zal het nog maar eens zeggen: vanuit jouw plek op het politieke speelveld, kun je alleen maar naar links kijken, en is dus iedere partij linkser dan dat jij wilt. Uit het door jou verstrekte wikipedialinkje blijkt echter, dat het politieke spectrum een rechtse VVD bevat, die dichter bij de FvD staat, dan tot D'66, om maar eens wat te noemen.
En hee, je hoeft het er niet mee eens te zijn, alleen ben jij wel diegene die het linkje plaatst, om dan vervolgens vol te houden dat de VVD Links-Liberaal is, terwijl datzelfde linkje, waar je zo hoog over afgeeft (het is niet vanuit mijn standpunt, maar het Politieke Spectrum), duidelijk aangeeft dat de VVD rechts-liberaal is.
Voor nu, en in de toekomst ben ik er wel klaar mee, met dat gezever. Open je eigen link, en kijk naar het daar getoonde kaartje.
Jij was degene die beweerde dat links/rechts onzin is, en dat alleen het politieke midden kan bepalen wie links en rechts is. Curieuze verhalen. Vandaar dat ik die link plaats naar het politieke spectrum, wat al jaren een geaccepteerd middel is om partijen te rangschikken. Mooi dat je je verhalen inslikt.
Maar daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Het politiek spectrum van de wiki wordt ingevuld aan de hand van partijstandpunten, zoals bekend uit verkiezingsprogramma's en campagnes. Daar presenteert de VVD zich bijvoorbeeld als streng op immigratie, terwijl we weten dat de VVD dit punt in de formatie keer op keer als eerste weggeeft.
Gelukkig zijn er betere bronnen: het artikel waarin beschreven wordt dat de VVD kabinetten steeds meer een soort GL beleid voeren, en de moties in de tweede kamer, waaruit blijkt dat de VVD stemt als GL en BIJ1. Plaats je die informatie over daadwerkelijk gedrag in een spectrum, dan zijn we eruit: de VVD is gewoon een knetterlinkse partij.