Het is nu ma sep 25, 2023 2:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#141  BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2023 11:03 pm 
lid

Bianco schreef:
ezel schreef:
Bianco schreef:
baedeker is vooral heel teleurgesteld dat de FvD niet over de ruggen van de slachtoffers van het toeslagenschandaal heen een enorme verkiezingsoverwinning heeft kunnen boeken. Vandaar die oeverloze roep om berouw en de krokodillentranen over vermeend racisisme. Al die huichelachtige praat over het toeslagenschandaal is alleen maar opportunisme en heeft niets te maken met empathie voor de slachtoffers. Die mensen zijn slechts een middel om politiek te gebruiken.
plat gezegd een "verdienmodel"

Plat gezegd feitenvrij geleuter van links liberalen die er een puinhoop van maken, en weigeren verantwoording af te leggen.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#142  BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2023 11:21 pm 
lid

baedeker schreef:
Bianco schreef:
ezel schreef:
baedeker is vooral heel teleurgesteld dat de FvD niet over de ruggen van de slachtoffers van het toeslagenschandaal heen een enorme verkiezingsoverwinning heeft kunnen boeken. Vandaar die oeverloze roep om berouw en de krokodillentranen over vermeend racisisme. Al die huichelachtige praat over het toeslagenschandaal is alleen maar opportunisme en heeft niets te maken met empathie voor de slachtoffers. Die mensen zijn slechts een middel om politiek te gebruiken.

Plat gezegd feitenvrij geleuter van links liberalen die er een puinhoop van maken, en weigeren verantwoording af te leggen.

Als er iemand is die hier voortdurend leutert dan ben jij het wel ,want al tijden zing je hetzelfde liedje.

Het oplossen van de problemen met toeslagen en de schade vergoedingen in Groningen hebben niets met een ideologie te maken.
Deze problemen kunnen alleen opgelost worden door het sterk vereenvoudigen van de procedures en systemen.
Juist in de uitvoering gaat alles mis en duurt alles vreselijk lang en dat los je niet op met een andere politieke prediker.

Profiel  

Bericht nummer:#143  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 7:22 am 
lid

baedeker schreef:
Bianco schreef:
ezel schreef:

Rechts-liberalen. Ik zal het blijven zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#144  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 7:30 am 
lid

We hebben socialen en asocialen. Meer smaken ken ik niet.

Profiel  

Bericht nummer:#145  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 8:27 am 
lid

Bianco schreef:
baedeker schreef:
Bianco schreef:

Ik weet het. Bianco verwerpt met spiegeltjes en rookgordijnen de gangbare indeling van het politiek spectrum. Feit blijft dat de links liberalen VVD, CDA, CU, D66, PvdA en GL in de kamer stemmen als BIJ1 en GL, en GL beleid voeren. Bianco probeert hen "rechts liberalen" te noemen, maar dat is slechts duiken voor de verantwoordelijkheid, en proberen de zwarte piet voor de achtergelaten puinhopen naar een ander te schuiven. Typisch links liberale reflexen.
:evendenken:

Raya schreef:

De marxist probeert de links liberalen te dekken.
:misselijk:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#146  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:29 am 
lid

baedeker schreef:
Bianco schreef:
baedeker schreef:

Ik weet het. Bianco verwerpt met spiegeltjes en rookgordijnen de gangbare indeling van het politiek spectrum. Feit blijft dat de links liberalen VVD, CDA, CU, D66, PvdA en GL in de kamer stemmen als BIJ1 en GL, en GL beleid voeren. Bianco probeert hen "rechts liberalen" te noemen, maar dat is slechts duiken voor de verantwoordelijkheid, en proberen de zwarte piet voor de achtergelaten puinhopen naar een ander te schuiven. Typisch links liberale reflexen.
:evendenken:

Raya schreef:

De marxist probeert de links liberalen te dekken.
:misselijk:

Als jij met dergelijke termen begint te gooien, weet ik dat je door valide argumenten heen bent.

Profiel  

Bericht nummer:#147  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:32 am 
lid

Nogmaals, het door jou verstrekte "politieke spectrum" kaartje uit Wikipedia, plaatst de VVD ter rechterzijde. Kijk je eigen link nog maar eens na, of plaats het niet. En dan hebben we het over 2021, en jij geeft aan dat de VVD al jaren aan de linkerzijde bivakkeert. Ik zal het nog maar eens zeggen: vanuit jouw plek op het politieke speelveld, kun je alleen maar naar links kijken, en is dus iedere partij linkser dan dat jij wilt. Uit het door jou verstrekte wikipedialinkje blijkt echter, dat het politieke spectrum een rechtse VVD bevat, die dichter bij de FvD staat, dan tot D'66, om maar eens wat te noemen.

En hee, je hoeft het er niet mee eens te zijn, alleen ben jij wel diegene die het linkje plaatst, om dan vervolgens vol te houden dat de VVD Links-Liberaal is, terwijl datzelfde linkje, waar je zo hoog over afgeeft (het is niet vanuit mijn standpunt, maar het Politieke Spectrum), duidelijk aangeeft dat de VVD rechts-liberaal is.

Voor nu, en in de toekomst ben ik er wel klaar mee, met dat gezever. Open je eigen link, en kijk naar het daar getoonde kaartje.

Profiel  

Bericht nummer:#148  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:46 am 
lid

Bianco schreef:
Nogmaals, het door jou verstrekte "politieke spectrum" kaartje uit Wikipedia, plaatst de VVD ter rechterzijde. Kijk je eigen link nog maar eens na, of plaats het niet. En dan hebben we het over 2021, en jij geeft aan dat de VVD al jaren aan de linkerzijde bivakkeert. Ik zal het nog maar eens zeggen: vanuit jouw plek op het politieke speelveld, kun je alleen maar naar links kijken, en is dus iedere partij linkser dan dat jij wilt. Uit het door jou verstrekte wikipedialinkje blijkt echter, dat het politieke spectrum een rechtse VVD bevat, die dichter bij de FvD staat, dan tot D'66, om maar eens wat te noemen.

En hee, je hoeft het er niet mee eens te zijn, alleen ben jij wel diegene die het linkje plaatst, om dan vervolgens vol te houden dat de VVD Links-Liberaal is, terwijl datzelfde linkje, waar je zo hoog over afgeeft (het is niet vanuit mijn standpunt, maar het Politieke Spectrum), duidelijk aangeeft dat de VVD rechts-liberaal is.

Voor nu, en in de toekomst ben ik er wel klaar mee, met dat gezever. Open je eigen link, en kijk naar het daar getoonde kaartje.
Een echt rechtse partij bezuinigt niet op Defensie, de VVD heeft Defensie bijna kapot bezuinigt. Een echte rechtse partij bezuinigt niet op politie en justitie, waar heeft de VVD ook al weer gedaan? Een echte rechtse partij kiest niet voor de euro, wat koos de VVD ook alweer? Een echt rechtse partij houdt de staat- en private schuld zo laag mogelijk evenals de belastingen. Wat deed de VVD ook alweer? Ter herinneringen: in 4 kabinetten Rutte zijn de uitgaven van 250 miljard naar bijna 400 miljard gegaan. Onder de VVD hebben we 116 fiscale regelingen die 150 miljard jaarlijks kost waar een fors deel ineffectief zoals de HRA, maar ook de miljardensubsidies aan de grootverbruikers qua energie. Met name bij de grootverbruikers zie je iets geks: een dalende energiebelasting bij een stijgend verbruik.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#149  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:50 am 
lid

Hey, het zijn niet mijn teksten. De verstrekte link van Wikipedia, waar hoog over opgegeven wordt, die verteld het verhaal.
Don't shoot the messenger.

Profiel  

Bericht nummer:#150  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 12:54 pm 
lid

Bianco schreef:
Hey, het zijn niet mijn teksten. De verstrekte link van Wikipedia, waar hoog over opgegeven wordt, die verteld het verhaal.
Moet je ook geen wiki gebruiken.

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#151  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 1:04 pm 
lid

Biertje schreef:
Bianco schreef:

Een echt rechtse partij bezuinigt niet op Defensie, de VVD heeft Defensie bijna kapot bezuinigt. Een echte rechtse partij bezuinigt niet op politie en justitie, waar heeft de VVD ook al weer gedaan? Een echte rechtse partij kiest niet voor de euro, wat koos de VVD ook alweer? Een echt rechtse partij houdt de staat- en private schuld zo laag mogelijk evenals de belastingen. Wat deed de VVD ook alweer? Ter herinneringen: in 4 kabinetten Rutte zijn de uitgaven van 250 miljard naar bijna 400 miljard gegaan. Onder de VVD hebben we 116 fiscale regelingen die 150 miljard jaarlijks kost waar een fors deel ineffectief zoals de HRA, maar ook de miljardensubsidies aan de grootverbruikers qua energie. Met name bij de grootverbruikers zie je iets geks: een dalende energiebelasting bij een stijgend verbruik.

De VVD is dan ook niet gewoon rechts, maar neoliberaal rechts!
De VVD wil zo hoog mogelijke lasten voor het gewone volk om voor de rijken zo laag mogelijke belasting in te kunnen voeren. En zo min mogelijk uitgaven voor het algemeen nut, om zoveel mogelijk subsidies toe te kunnen kennen aan het bedrijfsleven, wat ten goede komt aan de waarde van de aandelen en het uit te keren dividend. Zoiets.
De VVD is niet rechts maar asociaal!

Profiel  

Bericht nummer:#152  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 7:28 pm 
lid

Biertje schreef:
Bianco schreef:

Nogmaals, deze is door Baedeker geplaatst, en hij ontkracht gelijk z'n eigen verhaal daarmee. Ik gebruik helemaal niks. Er wordt naar verwezen door deze of gene.

Profiel  

Bericht nummer:#153  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 7:47 pm 
lid

Bianco schreef:
Biertje schreef:
Bianco schreef:

Nogmaals, deze is door Baedeker geplaatst, en hij ontkracht gelijk z'n eigen verhaal daarmee. Ik gebruik helemaal niks. Er wordt naar verwezen door deze of gene.

Tsja, ik had je gewaarschuwd voor de welles-nietes spelletjes van baedeker. Dit kan gemakkelijk zo nog een jaar of twee doorgaan.

Ten aanzien van de rechts-links oppositie in Nederland is me opgevallen dat populistisch links en populistisch rechts steeds meer naar elkaar aan het toegroeien zijn.

In de tijd dat ik in Nijmegen woonde (tot voor zo'n tien jaar geleden), kende ik nogal wat mensen die aan de uiterst linkse kant van het politieke spectrum zaten. Op zich leuke mensen, behalve als je inging op hun samenzweringstheoriën waarbij de hele wereld gestuurd werd door een kleine elite die alle touwtjes in handen hadden. De illuminati waren in de beleving van deze mensen een absolute realiteit. Hoewel ik al een tijdje weg ben uit Nijmegen, heb ik nog wel vriendschapsrelaties lopen via Facebook. In deze groep is het idee dat covid georganiseerd was heel sterk, ook vaccinatie wordt niet vertrouwd. In de oorlog in Oekraïne, worden vooral anti-Amerikaanse standpunten ingenomen. Men toont geen directe bewondering voor Poetin, zoals in FvD kringen wel gebruikelijk is, maar steun aan Oekraïne is men wel tegen. Klimaatmaatregelen worden niet vertrouwd en worden alleen maar gepropageerd als verdienmodel. Alles wordt "woke" gevonden, wat gezien wordt als een uitvinding van het grote bedrijfsleven.

Ter rechterzijde zien we steeds meer kritiek komen op kapitalistische (neoliberale) praktijken en tegen de verder uitholling van sociale vangnetten. Daarmee is het onderscheid tussen rechts populisme en links populisme steeds kleiner aan het worden. Het grote verschil is niet meer inhoudelijk maar vooral cultureel. Waar links populisten een kruiwagen met kikkers vormen, scharen rechts populisten zich achter een leider waaromheen een persoonlijkheidscultus wordt gebouwd.

Profiel  

Bericht nummer:#154  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 8:35 pm 
lid

ezel schreef:
Bianco schreef:
Biertje schreef:

Tsja, ik had je gewaarschuwd voor de welles-nietes spelletjes van baedeker. Dit kan gemakkelijk zo nog een jaar of twee doorgaan.

Ten aanzien van de rechts-links oppositie in Nederland is me opgevallen dat populistisch links en populistisch rechts steeds meer naar elkaar aan het toegroeien zijn.

In de tijd dat ik in Nijmegen woonde (tot voor zo'n tien jaar geleden), kende ik nogal wat mensen die aan de uiterst linkse kant van het politieke spectrum zaten. Op zich leuke mensen, behalve als je inging op hun samenzweringstheoriën waarbij de hele wereld gestuurd werd door een kleine elite die alle touwtjes in handen hadden. De illuminati waren in de beleving van deze mensen een absolute realiteit. Hoewel ik al een tijdje weg ben uit Nijmegen, heb ik nog wel vriendschapsrelaties lopen via Facebook. In deze groep is het idee dat covid georganiseerd was heel sterk, ook vaccinatie wordt niet vertrouwd. In de oorlog in Oekraïne, worden vooral anti-Amerikaanse standpunten ingenomen. Men toont geen directe bewondering voor Poetin, zoals in FvD kringen wel gebruikelijk is, maar steun aan Oekraïne is men wel tegen. Klimaatmaatregelen worden niet vertrouwd en worden alleen maar gepropageerd als verdienmodel. Alles wordt "woke" gevonden, wat gezien wordt als een uitvinding van het grote bedrijfsleven.

Ter rechterzijde zien we steeds meer kritiek komen op kapitalistische (neoliberale) praktijken en tegen de verder uitholling van sociale vangnetten. Daarmee is het onderscheid tussen rechts populisme en links populisme steeds kleiner aan het worden. Het grote verschil is niet meer inhoudelijk maar vooral cultureel. Waar links populisten een kruiwagen met kikkers vormen, scharen rechts populisten zich achter een leider waaromheen een persoonlijkheidscultus wordt gebouwd.
helemaal eens!

Profiel  

Bericht nummer:#155  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:05 pm 
lid

Oké, en welke partijen zijn nou niet populistisch?

Profiel  

Bericht nummer:#156  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 10:27 pm 
lid

Biertje schreef:

De meest kenmerkende eigenschap van populisme is het maken van een onderscheid tussen het "volk" en de "elite". Waarbij het "volk" slachtoffer is van die "elite". De populistische politicus verklaart aan de zijde van het "volk" te staan en belooft de "elite" een toontje lager te laten zingen, of aan de kant te schuiven. De belofte wordt gedaan dat het "volk" voortaan zal regeren.

Een hoop politici bedienen zich zo af en toe van dit soort schema's, maar als platform zijn er maar een paar partijen voornamelijk populistisch. Ik zou zeggen dat dit voornamelijk geldt voor: PVV, JA21, FvD, BBB en SP. In het verleden hoorde Boer Koekoek met zijn Boeren Partij ook tot de voornamelijk populistische stroming.

Profiel  

Bericht nummer:#157  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 11:28 pm 
lid

Bianco schreef:

Jij was degene die beweerde dat links/rechts onzin is, en dat alleen het politieke midden kan bepalen wie links en rechts is. Curieuze verhalen. Vandaar dat ik die link plaats naar het politieke spectrum, wat al jaren een geaccepteerd middel is om partijen te rangschikken. Mooi dat je je verhalen inslikt.

Maar daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Het politiek spectrum van de wiki wordt ingevuld aan de hand van partijstandpunten, zoals bekend uit verkiezingsprogramma's en campagnes. Daar presenteert de VVD zich bijvoorbeeld als streng op immigratie, terwijl we weten dat de VVD dit punt in de formatie keer op keer als eerste weggeeft.

Gelukkig zijn er betere bronnen: het artikel waarin beschreven wordt dat de VVD kabinetten steeds meer een soort GL beleid voeren, en de moties in de tweede kamer, waaruit blijkt dat de VVD stemt als GL en BIJ1. Plaats je die informatie over daadwerkelijk gedrag in een spectrum, dan zijn we eruit: de VVD is gewoon een knetterlinkse partij.
:wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#158  BerichtGeplaatst: di sep 05, 2023 1:08 am 
lid

Blijkbaar is het klimaat voorgoed een links onderwerp. Uiteraard was er vooral ter rechterzijde van het spectrum grote scepcis, maar ook daar zijn inmiddels velen van de realiteit doordrongen dat het klimaat aan het wijzigen is. Anderzijds is de scepcis ook op de uiterst linker flank van het politieke spectrum te zien, waar er ook velen zijn die zeker weten dat het allemaal een complot is van de Illuminati, waarbij wetenschappers omgekocht worden om rapporten te fabriceren die zouden moeten aantonen dat het klimaat aan het veranderen is.

Wat dat betreft is klimaat scepcis vooral een fenomeen dat zich voordoet op de politieke flanken.

Uiteraard trekt de realiteit van klimaatsverandering zich ook niks aan van de rechts-links verdeling in de politiek. De positionering op dat spectrum heeft ook uiteindelijk niks te maken met realtiteitszin, versus het leven in lala-land. Het gaat om de vraag hoe met problemen omgegaan wordt. De rechtse benadering is om als overheid zoveel mogelijk aan de kant te gaan, terwijl de linkse benadering fors overheidsingrijpen zoekt.

Het probleem met het klimaat is dat het onmogelijk is om het echt aan de markt over te laten, omdat het probleem voortkomt uit marktfalen, door het niet in de prijs meenemen van de externaliteit van de CO2-uitstoot. Met laissez-faire kapitalisme alleen los je het probleem dus niet op.

Markten zullen gereguleerd moeten worden om die externaliteit in de prijs van goederen op te nemen. Linkse partijen zullen daar veel verder in willen gaan dan meer rechtse partijen. Ook zullen linkse partijen vinden dat de kosten voor klimaatmaatregelen zwaarder op rijkere burgers moet rusten, terwijl meer rechtse partijen die kosten gelijker willen verdelen.

De verschillen zijn gegeven de realiteit van de situatie niet zo ongenuanceerd. Uiteindelijk zijn er ook mensen die rechtser op het politieke spectrum staan die niet suicidaal zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#159  BerichtGeplaatst: di sep 05, 2023 6:37 am 
lid

ezel schreef:
Biertje schreef:

De meest kenmerkende eigenschap van populisme is het maken van een onderscheid tussen het "volk" en de "elite". Waarbij het "volk" slachtoffer is van die "elite". De populistische politicus verklaart aan de zijde van het "volk" te staan en belooft de "elite" een toontje lager te laten zingen, of aan de kant te schuiven. De belofte wordt gedaan dat het "volk" voortaan zal regeren.

Een hoop politici bedienen zich zo af en toe van dit soort schema's, maar als platform zijn er maar een paar partijen voornamelijk populistisch. Ik zou zeggen dat dit voornamelijk geldt voor: PVV, JA21, FvD, BBB en SP. In het verleden hoorde Boer Koekoek met zijn Boeren Partij ook tot de voornamelijk populistische stroming.

Mis!

De meest kenmerkende eigenschap van populisme is de taal van het volk spreken. Als politicus luisteren naar wat het volk zegt belangrijk te vinden, horen wat de noden en wensen zijn.
En dan kun je twee kanten op als politicus: of je neemt tijdens je politieke carrière datgene wat onder het volk speelt serieus, of je negeert het volk zodra de stembussen gesloten zijn en deed alleen of je naar het volk luisterde om stemmen te winnen.
Je hebt dus, net als bij discriminatie, positief en negatief populisme.

Elites hebben er niets mee te maken. Elites zijn er altijd. Er zijn altijd groepen die zich om een of andere reden verheven voelen boven andere mensen. Of het nu in de sportclub is of in de samenleving als geheel.

Profiel  

Bericht nummer:#160  BerichtGeplaatst: di sep 05, 2023 7:05 am 
lid

Een deel van de leegloop bij de coalitiepartijen van VVD, D66, CDA en CU, laat zich mijn inziens verklaren doordat de zorg op instorten staat, door het pure wanbeleid van jaren, waarbij de marktwerking de zorg volledig heeft uitgehold. Inmiddels wordt iedere klok in het land als noodklok geluid.
En we komen er langzaam maar zeker achter, dat dat ook het geval is met de volkshuisvesting. Volledig verruïneerd door marktwerking. En het zal op meer gebieden blijken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]