Biertje schreef:
Hume schreef:
De BBB kan naar links en kan naar rechts ,als middenpartij een ideale positie.
Peilingen nu zeggen niet zo veel , want de lijst Omtzigt is nog niet bekend en de debatten moeten nog komen.
De VVD heeft van de gezinshereniging een breekpunt gemaakt en het kabinet laten ploffen.
Ze kunnen dat breekpunt na de verkiezingen niet laten vallen, want dat is wel erg ongeloofwaardig.
Dit betekent ook dat ze alleen met de PVV en de BBB kunnen regeren ,zo mogelijk met JA21 erbij.
De PvdA/GL , NSC ,D66, CU zullen nooit met dat breekpunt akkoord gaan.
Dus jouw coalitie is eerder een wens dan een realiteit.
Je vergeet dat partijen ook nog elkaar moeten accepteren. De PVV wil regeren maar dan zal Groenlinks-PvdA afhaken en Omtzigt vermoedelijk ook. Daarnaast is de PVV een partij waar Wilders een grote vinger in de pap heeft en een herhaling dat de PVV er zo maar uitstapt ligt op de loer vanwege bezuinigingen. Dus een rechtse coalitie acht ik onwaarschijnlijk. Dan is nog JA21 waar kopstukken zijn weggelopen.
Hoe groot BBB wordt weten we niet, want afhankelijk van NSC.
En dan zijn er nog de plannen. Het is mij een raadsel waarom Groenlinks-PvdA en CU denken het met de kaasschaaf en kleine beetjes het wel te redden terwijl ik denk dat het tijd wordt voor de aanpak van niet-werkende fiscale maatregelen.
https://www.ad.nl/politiek/christenunie ... ~a0fe95a5/Het is inderdaad zo dat de problemen in het land groot zijn.
Ook is het waar dat de geloofwaardigheid van de politiek op het spel staat.
Dus de VVD kan het niet maken om het breekpunt van de gezinshereniging, waarmee ze het kabinet hebben opgeblazen,
na de verkiezingen weer opzij te zetten.
Dus ze moeten wel regeren met de PVV-BBB-JA21.
Als de PvdA/GL links gaat regeren dan zullen ze toch op de centen moeten letten ,het kan niet anders.
Je weet wat mijn suggesties hiervoor zijn ,nl een ander belastingstelsel , en alle overbodig bestuur en regelinggeving afschaffen.
Geen subsidies naar fossiele industrie bezuinigt ook al 41 miljard euro.
Er is meer dan die 41 miljard. 150 miljard voor 116 fiscale maatregelen waarbij een fors deel van die maategelen niet eens het effect goed waarneembaar is, twijfelachtig of zelfs het tegenovergestelde effect beoogt. Die 150 miljard valt ook steeds lastiger op te brengen als de overheid maar geld blijft rondstrooien, mede ook door rentestijgingen door aflopende leningen die nog een laag rentepercentage hadden maar vervangen worden door leningen met een hoog rentepercentage. Zelfs de subsidies voor het klimaat zijn zeer twijfelachtig of dat wel voor het gewenste effect zorgt en dan zijn ik nog maar over de duur, want hoe lang wil men daar mee doorgaan? Zo simpel is en zo pijnlijk zullen de keuzes worden, hetgeen niet hoeft te beteken dat als een fiscale maatregel sneuvel dit direct hard in de portemonnee treft. Als je de HRA afschaft kan je ook de belasting in box 1 laten zakken.