baedeker schreef:
ezel schreef:
Als je mijn laatste zin had gelezen, dan had je geweten dat ik nooit op de VVD zou stemmen, ondanks dat ik de redelijkheid zelve ben.
Het gaat niet om jouw stem, maar om de "redelijkheid" die je de illusie van Hume toeschrijft, dat ik VVD zou gaan stemmen.
En je herhaalt het nu weer, door te zeggen dat mensen die "de redelijkheid zelve" zijn VVD kunnen stemmen, maar jij dat desondanks niet doet.
Ik zie je toch duidelijk proberen om mij te interesseren in een stem op de VVD.
Maar nu je over begint, tot welke partij voelt de zelfverklaarde "redelijkheid zelve" zich dan wel aangetrokken?
Is daar een partij voor, voor mensen die hetzes voeren en aan de lopende band geheel feitenvrij de fascismuh kaart trekken?

Ik hoef in jouw geval geen fascismekaart te trekken. ik benoem gewoon wat iedereen kan zien, maar waar jij te laf voor bent om eerlijk voor uit te komen.
Wel vind ik het schattig en aandoenlijk om te zien dat mijn duiding bij jouw tere zieltje aankomt als een hetze.
Hoewel Hume en ik het op vele vlakken oneens zijn, beschouw ik hem inderdaad als een redelijk mens. Dat kan ik van jou echter niet zeggen. Het enige dat jij op dit forum doet is tieren, schelden, foeteren en fulmineren. Dat is niet het gedrag van een redelijk mens. Verder zijn de bijdragen die je plaatst meestentijds volstrekte leugens die je op Twitter vindt en hier napapegaaid.
In contrast daarmee, onderbouwd Hume vaak wat hij zegt, is hij een beleefde forum deelnemer, die wellicht net als ik gaat terugschelden als een ander daar mee begint. Ook heb ik Hume weleens zien toegeven op een bepaald punt, en zien accepteren dat er ook andere invalshoeken zijn. Dat maakt hem in mijn ogen een redelijk mens.
In jouw geval, baedeker, is er sprake van volstrekte onredelijkheid, maar ik vermoed dat dat strategie is. Uiteindelijk is alles bij jou slechts rethoriek en vermijdt je inhoud en uitwisseling van ideëen tot elke prijs. Je bent slechts hier om fascisime uit te dragen.
De luikjes gaan weer dicht en de ezel die leek een punt te willen maken gaat weer over tot zijn hetze en het feitenvrij zwaaien met de fascismuh kaart.