ezel schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:
Inderdaad D66 en de CU hebben nog een sociale dimensie en daarom is het kabinet gevallen.
Jij zult er blij mee zijn en je ideale politicus Omtzigt, heeft nu een kans om te bewijzen wat hij waard is.
Gaat hij met een eigen partij de verkiezingen in , of wordt hij de running mate van Carolien van der Plas
In feite is de BBB toch een partij voor de traditionele CDA kiezers.
Welke 'sociale' dimensie hebben D66 en CU dan voor de autochtone burger?
Als je op zoek bent naar voorbeelden waarin D66 en CU autochtone burgers op sociaal vlak een voorkeursbehandeling geven, kom je niet echt aan je trekken.
Volgens de eigen website baseert D66 zich op de volgende 5 richtingwijzers:
-- Vertrouw op de eigen kracht van mensen
-- Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving
-- Denk en handel internationaal
-- Beloon prestatie en deel de welvaart
-- Koester de grondrechten en gedeelde waarden
Die vijf richtingwijzers zijn nogal neutraal geformuleerd, waardoor ze zowel van toepassing zijn op mensen waarvan de familie al eeuwen in Nederland woont als mensen die kortgeleden zich hier hebben gevestigd.
Wat betreft die autochtoniteit, hoe moeten we die beoordelen? Langs de mannelijke lijn aan mijn grootvader van moeders zijde, stam ik af van Zwitsers die hier begin 19e eeuw heen zijn gekomen. Ben ik nou nog wel autochtoon? Hoeveel punten aftrek verdient die buitenlandse afkomst twee eeuwen geleden in de voorkeursbehandeling die mij toekomt?
Inderdaad en sociaal en belangrijke uitgangspunten.
Alleen het regeren met Rutte ,heeft de afgelopen jaren de partners van de VVD in een coalitie heel veel gekost aan vertrouwen.
Door de handigheid van Rutte ,zijn eigen kernwaarden van de coalitie partijen verbleekt.
Dat hebben we bij de PvdA gezien in Rutte II en dat zien we nu weer bij het CDA en D66 in Rutte IV.
Daarom regeren is prachtig , maar verlies niet je eigen kernwaarden , want het vertrouwen gaat ter paard. en komt niet snel terug.
Omtzigt is zo populair ,omdat hij zijn collega's politici deze spiegel voorhoudt.