Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya argumenteert nu tegen de grondwet
Artikel 22 lid 1 stelt dat de overheid maatregelen treft ter bevordering van de volksgezondheid.
Bij een pandemie is gebleken dat er spoed nodig is om maatregelen te nemen om besmettingen, zieken en doden te voorkomen. Dit is nu democratisch besloten
1.
Dat een regering soms met spoed moet kunnen handelen klopt. Als er een raket onderweg is vanuit Rusland, bijvoorbeeld, die de haven van Rotterdam wil vernietigen.
Niet als er een pandemie op weg is naar Nederland die 'ons land toch niet zal bereiken' en waarvoor burgers niet werkende mondkapjes moet opzetten, waarbij mondkapjes die wel zouden werken strikt verboden zijn voor het publiek, en personeel in verzorgings- en verpleeghuizen helemaal geen bescherming nodig blijken te hebben, maar mensen die elkaar kennen op anderhalve meter afstand van elkaar op een grasveld een gebakje zitten te eten een heel forse boete krijgen, puur omdat ze elkaar kennen!
Niet zo liegen, mondkapjes werken gewoon aantoonbaar
Is ook volstrekt logisch, hoe minder je in elkaars gezicht blaast, hoe minder druppeltjes met virus je inneemt
Raya schreef:
2. Geen enkele maatregel welke tijdens de pandemie werd genomen, is geëvalueerd en zal ook niet worden geëvalueerd. De werking en zelfs de negatieve gevolgen werden en worden niet onderzocht.
Wat ben je toch een leugenaar
Evaluatie en verantwoording coronabeleid Raya schreef:
Ze hebben in ieder geval in ernstige mate de burgerrechten, de vrijheden van de burgers ernstig aangetast, en worden blind opgenomen in een wet, die er voor moet zorgen dat een Kabinet deze maatregelen van stal kan halen op een moment dat hen dat blieft. Zolang ze er maar sprake is van een situatie, al dan gecreëerd, waarin ze toegepast kunnen worden. Zonder directe toestemming van het Parlement! De WHO waarschuwt nu al voor nieuwe pandemieën, nog dodelijker en ernstiger dan Covid19. Het geeft gewoon de mogelijkheid bij de uitbraak van een epidemie -waar nog niemand van heeft gehoord- in Timboektoe, hier de burgerrechten in te perken. Simpel door het een pandemie te noemen of te 'verwachten' dat het zich tot een pandemie gaat ontwikkelen.
Nu lieg je alweer:
Op het moment dat een infectieziekte bij ministeriële regeling wordt aangewezen als A1-infectieziekte, volgt een wetsvoorstel om dit in de Wpg te regelen. Dit geldt ook voor wetsvoorstellen die het afschalen van een A1-infectieziekte regelen, het op- en afschalen van bevoegdheden voor collectieve maatregelen, of het inzetten van de noodbevoegdheid. De opschaling en afschaling van de collectieve maatregelen, wordt geregeld bij ministeriële regeling, voorgehangen bij beide Kamers. Indien sprake is van spoed of als een maatregel niet meer noodzakelijk of proportioneel is, bestaat de mogelijkheid om de betreffende regeling na te hangen. Beide Kamers kunnen hierop controle uitoefenen door gebruik te maken van het reguliere instrumentarium. Aan de Tweede Kamer komt een blokkeringsrecht toe, waarmee zij zeggenschap heeft over de collectieve maatregelen. Raya schreef:
3. Als het om snel ingrijpen gaat, zijn er andere manieren om snel het Parlement te raadplegen. Je kunt eenvoudig weg een spoedcommissie samenstellen bestaande uit de fractievoorzitters in de Kamer, die bijeenroepen, deugdelijk informeren en vervolgens laten stemmen over de toe te passen maatregelen. Waarbij gewoon iedereen een gelijke stem heeft. Als we een kabinet moeten kunnen vertrouwen dat zij een wet alleen in het belang van het volk zal gebruiken, mag je dat ook van zo'n spoedcommissie. En voer een constitutioneel hof in dat in kan grijpen als het Kabinet die commissie niet deugdelijk informeert, valse informatie geeft of onder druk zet. Die wet is dus volledig overbodig. Het heeft enkel als doel de Kamer te kunnen passeren om burgerrechten in te perken. Straks wordt een demonstratie in Den Haag verboden of sterk ingeperkt, omdat er in de Hofvijver al dan niet zogenaamd een dode vogel is aangetroffen met vogelgriep. En zeg maar eens dat jij zeker weet, dat dat niet zal gebeuren.
Is het wellicht een optie om een constitutioneel hof in te stellen die de continue onwaarheden van Raya corrigeerd?
Ik heb nog geen evaluatie gezien.
Wel een geschiedenis en verantwoording dat het OMT kon terugvallen op tientallen deskundigen.
Ik heb nog nergens een serieuze evaluatie gezien over de niet-medische mondkapjes, de 1,5 meter, de avondklok, het verplichte handenwassen in winkels, de quarantaine-maatregelen, de effecten van de vaccinaties, het coronatoegangsbewijs, het stilleggen van een groot deel van de economie, en dat allemaal gerelateerd aan de bestrijding van Covid19.
Er is inmiddels genoeg bekend dat niet-medische mondkapjes niet zouden helpen, en zelfs de werking van medische mondkapjes was maar beperkt, gezien ook de vele covidgevallen onder ziekenhuispersoneel dat daar covid opliep, terwijl zij wel over de middelen beschikten, itt tot verzorgings- en verpleeghuizen.
Medische mondkapjes werden zelfs verboden voor de gewone burgers!
Dus kom niet aan met je gelul over dat mondkapjes, ook de zelfgemaakte, prima zouden werken. Waarom kregen ze die dan in de ziekenhuizen en zorg-instellingen niet toen er tekorten waren aan medische mondkapjes? Waarom werden afgekeurde medische mondkapjes dan vernietigd?
Ik kan daar niets over vinden. Ik zie alleen maar een slager die zijn eigen vlees keurt.
Waar is de evaluatie dat je als vreemden wel 1,5 meter uit elkaar op een grasveldje veilig een gebakje kon eten, maar als familie en vrienden niet?