animo schreef:
Julien Sorel schreef:
Jawel, Biertje opende hier een draad onder de titel: "duurzaamheid is maar een verhaaltje en bedrog". Dat was vijf jaar geleden. Inmiddels lijkt hij de klimaatproblematiek wel in te zien en praat hij uitsluitend nog over de manieren waarop we de opwarming van de aarde terug kunnen dringen. De discussie is dus niet meer of de mens met verhoogde CO2-uitstoot de opwarming veroorzaakt maar hoe we dat probleem het beste kunnen aanpakken.
Merkwaardige observatie, of in ronde bewoording: gelul. Biertjes draadje is van meet af aan (#1 dus) zo ongeveer de definitie van scepsis over de oplossingen.
Het is ook gelul van juul en bovendien verdraaien van mijn woorden. Ik zie ook wel dat het klimaat verandert maar ik zie i.t.t. juul toch niet dat we pogen om energie maar ook water te besparen middels verschillende tarieftrappen en ik vraag mij überhaupt wel af of je gedrag daarmee kan corrigeren, dat klimaat geen lokaal dingetje is maar een mondiaal monsterprobleem, dat er nog heel veel kolencentrales in de planning staan, dat zelfs de Europese Commissie vindt dat elektrische auto's voor rijnbewijs B(E) maximaal 4,2 ton mogen wegen - dit i.i.t tot een vrachtauto boven de 3,5 ton met brandstoffenmotor - en die streeft bovendien naar nul verkeersdoden wat een utopie is en bovendien met haar plannen stimerling van innovatie om het gewicht lager te krijgen totaal dwarsboomt, en dat subsidies juist naar de mensen met vermogen gaan. Juul rept met geen woord over de happy few dat toch echt de grootverbruikers en grootste uitstoters zijn die gewoon kennelijk hun gang kunnen gaan, de rekening komt juist te liggen bij de gewone man/vrouw. Daarnaast zie ik heel veel windowdressing, crony capitalism zoals de warmtenetten en ideeën en dat er alleen maar over de positieve kanten worden gepraat, niet over de negatieve kanten.
Biertje ziet dat het klimaat verandert en ik neem aan dat hij ook vindt dat die klimaatverandering door de mens is veroorzaakt.