Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Julien Sorel schreef:
Hier ben ik niet mee eens. De overheid kan tot een tijdelijke stimuleringsregeling besluiten als men een bepaalde ontwikkeling wil stimuleren. Deze stimuleringsregelingen zijn per definitie tijdelijk, je wilt immers een tijdelijk effect bereiken. Dit golf bijvoorbeeld voor de stimulering van elektrisch rijden, isoleren van woningen, het planten van bomen, kleinschalige Woonzorg, E-Health, leren en ontwikkelen in het MKB, you name it. Altijd zijn dit soort stimuleringsmaatregelen tijdelijk en soms ook binnen het jaar eindig: als je te laat bent met aanvragen vis je achter het net. Dit geldt ook voor de BTW-subsidie en de salderingsregeling voor zonnepanelen. Voor iedereen die zonnepanelen aanschafte was het volstrekt helder dat die regeling tijdelijk zou zijn.voor mij in elk geval wel. Subsidieregelingen zijn er nooit voor de eeuwigheid.
Ik snap niet waar je het mee oneens bent. Je geeft zelf voorbeelden waaruit blijkt dat de links liberale overheid dit aan de lopende band doet. Dit is niet een overheid op de achtergrond, maar een overheid die markten manipuleert om allerlei modieuze doelen te bereiken. Dat iedereen wist dat het eindig was, dat is maar Juul die het beweert. Mijn plicht gaat niet verder dan de wet te kennen, en daar staat dit niet in. Wat ik wel weet, is dat de links liberale overheid me doodgooit met propaganda voor de groenlinkse droomwereld, en halverwege de rit de regels omgooit. Dat is onbetrouwbare overheid, en dat kunnen we missen als kiespijn.
In het wetsvoorstel in 2004 werd al aangegeven dat de salderingsregeling tzt zou worden geëvalueerd. In 2017 was er zo'n evaluatie en werd de regeling verlengd dot 2023.
Waar staat dat in de wet?
Julien Sorel schreef:
Elke subsidieregeling en stimuleringsmaatregel is per definitie tijdelijk. Als je dat niet weet ben je dom.
Is ook geen probleem, zolang gewekte verwachtingen gerespecteerd worden. Maar dat is hier niet het geval. Dus onbetrouwbare overheid. En daarom begint het klantje van toeslagenschandaal te schelden. Dat is onnodig. 'Je hebt gelijk baedeker' had volstaan.
Julien Sorel schreef:
Dat overheden markten manipuleren is van alle tijden en plaatsen. Het ministerie van Economische Zaken hanteert bijvoorbeeld als sinds jaar en dag innovatiesubsidies voor het bedrijfsleven. Hetzelfde geldt voor het Ministerie van Landbouw die al decennia de landbouw stimuleert met subsidies voor allerlei gewenste doelen.
Nee. Je had de nachtwaker staat. Je had de zuinige en gematigde Drees. Sinds Den Uyl zijn we de links liberale hel in gefrommeld: mega overheid, kaalslag qua voorzieningen,
crony capitalism, domme opzetjes, en ideologie & leugens zover het oog reikt. Alom ruk, en met de hyper globalistische oligarchen afgestemd.