Het is nu do dec 07, 2023 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
Bericht nummer:#181  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 10:32 am 
lid

Staatsomroep doet waarvoor het betaald wordt:
Donderdag : Rob Jetten bij @op1npo
Vrijdag : Frans Timmermans
Vandaag : Jesse Klaver

Sinds de val van het kabinet:
VVD : 21 keer bij @op1npo
D66 : 16
PVDA/GL : 15
CDA : 12
CU : 10
...
https://twitter.com/MOptredens/status/1 ... 6128582760

Je laat het debat analyseren door een analyst met een actieve d66 achtergrond die vervolgens laaiend enthousiast is over de d66 kandidaat... Wat is er met de journalistieke moraal gebeurd? De eerste de beste stagiair snapt dat dit niet kan!
https://twitter.com/ewaldeng/status/1726860941445169367

De links liberale hooligans en hun propaganda.
:wacko:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#182  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2023 4:26 pm 
lid

Hoe meer zendtijd Timmermans, Jetten en Klaver krijgen, hoe beter.

Die mannen maken zichzelf steeds weer belachelijk. Lekker laten gaan.... :)

Profiel  

Bericht nummer:#183  BerichtGeplaatst: do nov 23, 2023 10:24 am 
lid

Gecontroleerde oppositie praat.
Meer linkse drek op TV op kosten van de belastingbetaler is niet goed voor Nederland.
:wacko:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#184  BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2023 11:09 am 
lid

Geert Wilders: Ongelooflijk dat Tijs van den Brink deze vrouw uitlokt mij een fascist te noemen. Op nationale televisie. Bij de publieke omroep. Een miljoen mensen luisteren. Als er 1 gek tussen zit is het al genoeg. Het regent al ellende en nu nog meer. Bedankt hè @TijsvandenBrink.

https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 6296936571

De staatsomroep kan het niet laten. Opheffen die corrupte bende.

Profiel  

Bericht nummer:#185  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2023 1:48 am 
lid

Intussen wordt de stekker niet uit Ongehoord Nederland getrokken.
Bovenstebeste baedeker, er is hoop voor de NPO.

Profiel  

Bericht nummer:#186  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2023 10:52 am 
lid

Moeten ze toch nog het geld verdelen....

Maar zo zitten ze wel op de lijn van Frans Timmermans: 'Houd elkaar vast', of op de lijn van zijn 'broer' bij de buren met een geldprobleem:

Duitse kanselier Scholz probeert bevolking en economie te sussen over diepe begrotings- en regeringscrisis....."You will never walk alone".

Duitsland ziet een moeilijke tijd tegemoet, vertelt bondskanslier Scholz
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/nie ... ier-scholz

Zijn toespraak vandaag, in een poging Duitsland gerust te stellen, kon rekenen op gelach en gejoel in het parlement.

Profiel  

Bericht nummer:#187  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2023 11:26 am 
lid

baedeker schreef:
CvdM stelt NPO in ongelijk

Omroep Ongehoord Nederland reageert verheugd op de beslissing van het Commissariaat voor de Media om het verzoek van de stichting Nederlandse Publieke Omroep om handhavend op te treden tegen ON! af te wijzen.

Het verwijt van de NPO dat er sprake van haatzaaien, onvoldoende journalistieke kwaliteit en te weinig afstand van de politiek zou zijn in de uitzendingen van Ongehoord Nieuws van 10 mei 2022 en 15 september 2022 wordt door het CvdM om meerdere redenen ter zijde geschoven. Onder andere wordt aangegeven dat de uitlatingen onder de vrijheid van meningsuiting zouden kunnen vallen.

De staatsomroep manifesteert aan de lopende band onvoldoende journalistieke kwaliteit en te weinig afstand van de politiek. Maar nu juist niet bij de eminente omroep Ongehoord Nederland. De staatsomroep is de weg helemaal kwijt.

Wat mij betreft rolt de kop van de bobo die hier de vrijheid van meningsuiting niet wist te onderscheiden.
En erachteraan de staatsomroep maar opheffen, want kennelijk is CvdM nog steeds niet in staat om die stal uit te mesten.

Als de corona tribunalen er straks zijn zullen de misdaden van de NPO bestraft worden

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#188  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2023 2:40 pm 
lid

Dwarsdenkers, in tijden van nood hebben we ze zeker nodig. Kijkend naar de samenleving ben ik altijd blij dat ik ze nooit verketterd heb.

Nu we met dit virus leren leven beginnen journalisten een andere toon aan te slaan, maar krijg nu maar eens het vertrouwen terug.

Journalist Wouter van Noort: Achteraf gezien had ik veel kritischer moeten zijn op het wegzetten van bevolkingsgroepen, bijvoorbeeld door gebruik van het woord ‘wappie’ in onze pagina’s. Het kwistige gebruik ervan door bepaalde columnisten had sterker weerwoord verdiend op de redactie vind ik. Die rol heb ik laten liggen.

'In 'De Coronakloof' ga ik in gesprek met felle criticasters'
https://www.eo.nl/artikel/in-de-coronak ... iticasters

Maar waar ik, uit angst voor desinformatie, te voorzichtig in was geworden, is het uitnodigen van mensen die ánders naar de crisis kijken. Dwarsdenkers, zoals bijvoorbeeld Ronald Meester. Geen mensen die de crisis ontkennen, maar mensen die de nadruk leggen op andere aspecten dan alleen de ic-capaciteit. Het is niet zo dat we helemaal geen dwarsdenkers hebben uitgenodigd, maar met terugwerkende kracht hebben we het wel te weinig gedaan, vind ik.

De journalistiek heeft niet alleen als taak verslag te doen van wat er gebeurt in de samenleving of van de maatregelen die worden afgekondigd. De journalistiek moet ook luisteren naar andere stemmen in de samenleving. Omdat die stemmen kunnen bijdragen om de crisis op te lossen. En omdat die stemmen staan voor een deel van de bevolking – dat deel moet ook gehoord worden.

En NRC journalist Wouter van Noort:
https://twitter.com/WvNoort/status/1729790717390659789

Dit is zo belangrijk: de samenleving (en de journalistiek in het bijzonder) moet echt beter reflecteren op wat er tijdens de pandemie is gebeurd. Waarom vernauwde de blik zich zo op het medische aspect? Waarom werd het polariseren en grootschalig uitsluiten van niet-gevaccineerde mensen zo genormaliseerd? Waarom hebben zoveel mensen die kritisch waren op (onderdelen van) maatregelen het gevoel dat ze niet gehoord en buitengesloten zijn?

Laat deze tv-serie van
@TijsvandenBrink
niet het slotstuk van deze zelfreflectie zijn. Zeker nu er nog altijd geen parlementaire enquête wordt uitgevoerd naar de pandemie, hebben media een bijzondere verantwoordelijkheid hierin. Het is echt opvallend hoe veel mensen mij nog steeds laten weten dat ze toen het vertrouwen zijn kwijtgeraakt in veel media.

Laat ik zelf ook maar beginnen dan:

1. In het begin van de pandemie heb ik mij te veel laten leiden door de angst omdat ik zag dat er een grote onderschatting was van de exponentiële groei van het virus.

2. Toen ik vond dat wij te weinig aandacht hadden voor tegengeluiden heb ik dat te weinig prominent intern en extern laten weten, ik trok mij eerder terug dan dat ik naar voren stapte. Ik heb het her en der geprobeerd in artikelen, posts, podcasts en op tv maar dat was duidelijk te weinig. Dat reken ik mezelf aan.

3. Achteraf gezien had ik veel kritischer moeten zijn op het wegzetten van bevolkingsgroepen, bijvoorbeeld door gebruik van het woord ‘wappie’ in onze pagina’s. Het kwistige gebruik ervan door bepaalde columnisten had sterker weerwoord verdiend op de redactie vind ik. Die rol heb ik laten liggen.

En dit is nog maar wat er nu bij me opkomt. Ik hoop dat dit een begin is van een veel breder, eerlijker, opener gesprek over de pandemie en de rol van de journalistiek. Die verdient diepere evaluatie dan tot nu toe is gebeurd.

Ik ben ook benieuwd naar wat jij bij ons hebt gezien in de pandemie waar jij vraagtekens bij hebt. Kom maar door in de comments. Laten we niet te bang zijn om dit gesprek gewoon te voeren. Het is de hoogte tijd.

Achteraf gezien....... :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#189  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2023 2:54 pm 
lid

Je kan ook zeggen 'een verkiezingsuitslag zorgt voor zelfreflectie'.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]