Julien Sorel schreef:
Dit is gefantaseer en telt zelfs niet op tot een onnozele complottheorie. De reden waarom het Westen sancties oplegde aan Rusland is omdat het land volkenrechtelijk gruwelijk over de schreef ging en we Oekraïne,
Ja, dat staat al in de lijst. De 'territoriale integriteit', maar dat klopt niet want ik heb Juul nog nooit gehoord over Eritrea of Zuid Soedan.
Julien Sorel schreef:
ook vanuit ons eigenbelang, moesten steunen tegen de agressie van Putin.
We hoefden Oekraïne niet te steunen totdat de NAVO op avontuur ging en het land op de rol zette voor lidmaatschap. Rusland heeft geen ambities in NAVO gebied. 'Eigenbelang' bij een economie ter grootte van Griekenland? Dat mag je wel eens uitleggen.
Julien Sorel schreef:
Dat die sancties ook in eigen vlees snijden is evident en ook dat we de gevolgen deels kunnen dempen door versneld over te gaan naar duurzame energie. De fantasie dat de klimaattransitie het motief was om Oekraïne te steunen is te stupide voor woorden.
De "klimaattransitie" is het enig motief dat voor Juul overblijft.
Ik elimineer wat afvalt:
Het kan niet gaan om territoriale integriteit, want ik heb Juul nog nooit gehoord over Eritrea of Zuid Soedan.
Het kan niet gaan om "winnen", want Juul stookt het vuurtje vanaf de zijlijn, en dit gaat Oekraïne niet winnen.
Waarom dan de oorlogshitserij, en waarom de domme sancties die alleen EU-ropa zwaar beschadigen?
Bijft over de "klimaattransitie", en dat is inderdaad yuk.