Het is nu wo mei 31, 2023 1:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 12:14 pm 
lid

Privacy? Hebben we toestemming om hun gegevens tot sint juttemis te bewaren?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 12:29 pm 
lid

baedeker schreef:

Ik denk het wel. Deelnemers op dit forum dienen hun eigen privacy te bewaken. Ik kan me wel voorstellen dat als deelnemers vragen hun gegevens (niet hun bijdragen) te verwijderen het netjes zou zijn dat ook te doen. Accounts moeten kunnen worden opgeheven.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 12:35 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:

Ik denk het wel. Deelnemers op dit forum dienen hun eigen privacy te bewaken. Ik kan me wel voorstellen dat als deelnemers vragen hun gegevens (niet hun bijdragen) te verwijderen het netjes zou zijn dat ook te doen. Accounts moeten kunnen worden opgeheven.

De gegevens zijn slechts toegankelijk voor zover gebruikers dat hebben toegestaan. Je kunt zelfs zelf je pb afsluiten, zodat mensen je geen pb kunnen sturen.
Gegevens die je zelf niet openbaar maakt, worden ook niet openbaar als je vertrokken bent. Trouwens, veel meer dan een gebruikersnaam en een e-mailadres hoef je niet op te geven als je je aanmeldt.
Die gebruikersnaam kan een verzonnen naam zijn, en dat e-mailadres kan zelfs tijdelijk zijn. IP-adressen liggen voor particulieren ook vaak niet vast, en al helemaal niet als van provider wisselt.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 2:51 pm 
lid

Sorry hoor, even mijn AVG deformatie:
:)

Kunnen we aangeven voor welk doel we de gegevens van al die slapers aanhouden?
Tot nu toe hoor ik alleen maar dat het voor ons leuk is.
Hebben ze daarvoor zelf toestemming gegeven, om bijvoorbeeld tot sint juttemis op de verjaardagskalender langs te komen?
Hebben we ze geïnformeerd dat ze recht hebben op wissing?
Is die anonimiteit ook echt geborgd?

Het lost zichzelf wel in ene op als we een rondje opnieuw inschrijven houden.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 3:33 pm 
lid

baedeker schreef:

Hebben ze daarvoor zelf toestemming gegeven, om bijvoorbeeld tot sint juttemis op de verjaardagskalender langs te komen?

Vanuit de AVG kijkt me niet te motiveren dat we de gegevens van de leden van dit forum moeten wissen als ze daar zelf niet op aandringen, temeer ook omdat mij geen gevallen bekend zijn dat mensen zich hier met NAW-gegevens presenteren.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 3:55 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:

Vanuit de AVG kijkt me niet te motiveren dat we de gegevens van de leden van dit forum moeten wissen als ze daar zelf niet op aandringen, temeer ook omdat mij geen gevallen bekend zijn dat mensen zich hier met NAW-gegevens presenteren.

Persoonsgegevens is breder dan alleen maar NAW. Als verwerkingsverantwoordelijke moet je kunnen bewijzen dat je compliant bent, en dat is beslist breder dan afwachten tot een betrokkene protesteert.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 5:39 pm 
lid

baedeker schreef:
Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:

Persoonsgegevens is breder dan alleen maar NAW. Als verwerkingsverantwoordelijke moet je kunnen bewijzen dat je compliant bent, en dat is beslist breder dan afwachten tot een betrokkene protesteert.

De vraag naar de compliantie hangt af van de vraag of er sprake is van persoonsgegevens. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct over iemand betrekking hebben of die naar iemand persoonlijke zijn te herleiden zijn, zoals naam, adres, telefoonnummer en burgerservicenummer. Uiteraard geldt dit ook voor bijzondere persoonsgegevens, bijvoorbeeld gegevens over iemands gezondheid, strafrechtelijke verleden of politieke voorkeur.

Ik kan niet zien dat een anonieme aanmelding op een publiek debatforum als persoonsgegevens in de zin van de AVG zijn aan te merken.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: za apr 15, 2023 6:32 pm 
lid

baedeker schreef:

Mensen kunnen jaren wegblijven -om hun moverende redenen- en dan ineens terugkeren in de forumschoot.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: do apr 20, 2023 12:57 pm 
. . . . . . . . . . . . . . .

LOL wat een discussie opeens. Leuk.
Hallo Janno, leuk je te zien, doe graag ook de groeten van mij aan MM
Iedereen dank voor alle input.

Het is momenteel een gekkenhuis in huize Beheerder, zul je altijd zien.
PC kapot(moet een nieuw mobo denk ik), straat voor het huis opgebroken,
waardoor we niet met de auto bij het huis kunnen terwijl we in een halve verhuizing zitten van een kennis.
Mantelzorgen regelen voor schoonouders hier 130 km vandaan.
Erg druk met onze banen.
Je kent het, alles komt opeens, tegelijk, zonder waarschuwing vooraf, uit de lucht vallen :rfth:

Dus, bear with me, ik hoop dit weekend wat te kunnen doen.
Mijn hoofd staat er ook niet altijd naar, met die drukte.

Ik zou het heel prettig vinden als dit forum minimaal leesbaar blijft, en liefst ook bruikbaar,
Het nieuwe forum staat er al wel op. Alles nog vanilla, dus geen extensions etc.
Om dit huidige forum te upgraden naar php 8.1 moet ik de php versie op 5.1 zetten
waardoor dat nieuwe forum dus weer niet bereikbaar is.
Gedoe.
Btw, ik kan absoluut niet programmeren in php, voor degene die dat nog niet wisten.

Smiley catagories heb ik zelf met heel veel geprust werkend gekregen,
het was destijds al een abandoned modificatie in 2011.
Subsilver 2 zou maar zo helemaal niet meer terug kunnen komen voor phpBB 3.3,
las daar in 2014 al discussies over, omdat het verouderd zou zijn en eigenlijk ongeschikt voor phpBB3
Om nog een voorbeeld te noemen;
Prime Multi Quote (Allows users to quote multiple posts by marking checkboxes located next to each existing quote button)

Gebruiken jullie die nog vaak?
En of die ook kan op phpBB 3.3. weet ik niet. Waarschijnlijk wel? Geen idee.
Dat soort dingen moet ik dus uitzoeken.

Hier kun je trouwens zien wat er aan modificaties op dit forum staat-->

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dit zijn volgens mij de opties:
-Dit forum gaat naar de eeuwige jachtvelden omdat ik het niet goed werkend meer krijg na een upgrade van php van 5.1 naar 8.1
-Dan gaan we naar een geheel nieuw forum, met opnieuw account aanmaken etc, en bekijken welke functies we terug willen.
-Ik kan dit forum wél werkend krijgen na die upgrade, waardoor we hier kunnen blijven,
dan vallen er een aantal (wrs alles wat ik heb geinstalleerd) functies weg. Maw dan werkt het in vanilla phpBB3.
Dan zouden ook kunnen kijken wat we terug willen, fingers crossed.

Hier laat ik het maar even bij. Hopelijk kan ik zaterdag of zonder weer even prutsen aan net nieuwe forum. En dan prutsen om dit forum te upgraden.
Alle modificaties de-installeren, en dan dit upgrade proces doorlopen mgv STK (software devolper kit) zoals hier omschreven in het plaatje hieronder.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

:hoedaf:

WSP Huisregels
Hoe & waarom
Niet alleen je eigen mening telt
Inhoud topics
Waarschuwingen & Bans
Het WSP forum is een particulier initiatief!
Controleer regelmatig of de huisregels zijn gewijzigd.
Veel Plezier

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: do apr 20, 2023 1:05 pm 
. . . . . . . . . . . . . . .

Dit is geen probleem, als ik een user verwijder dan is de optie er ook de berichten te verwijderen of niet.
Bedenk wel dat topics dan heel onduidelijk kunnen worden.
Maar ik doe het wel, als daar om gevraagd wordt.

Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:

WSP Huisregels
Hoe & waarom
Niet alleen je eigen mening telt
Inhoud topics
Waarschuwingen & Bans
Het WSP forum is een particulier initiatief!
Controleer regelmatig of de huisregels zijn gewijzigd.
Veel Plezier

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: do apr 20, 2023 1:25 pm 
lid

Sterkte met alle tegenvallers en zorgen, Jos.

En succes met de poging te updaten.
Maar doe het kalm aan. Je moet nog langer mee en wij kunnen wel even wachten als dat nodig is. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: do apr 20, 2023 4:44 pm 
lid

Ik kan je niet helpen met de technische kant van de zaak, Jos. Maar wat de persoonlijke kant betreft kan ik melden dat je de hartelijke groeten terugkrijgt van ons aller MM :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2023 11:38 am 
lid

@Jos
Hoop werk Jos. Wens je ook veel succes met alle andere beslommeringen!

Helaas kan ik ook niet programmeren in PHP.
Heb wel een lokaal webservertje, maar dit is voor de lol en om soms websites te kunnen onderhouden.
Met mijn websites heb ik ook veel gedoe, omdat veel van mijn webpagina's gemaakt zijn op de ouderwetse manier.
Dan gebruik ik HTML en CSS en soms wat kleine PHP dingetjes die ik van diverse plekken betrek.
Dat betekent dat ik nog bergen pagina's moet upgraden.
Maar verder heb ik met PHP de grootste moeite.
Met MYSQL databases ben ik ook niet erg handig.

Heb dan ook veel bewondering voor je, Jos!
Ik weet hoeveel tijd het vergt om alles draaiend te krijgen en vooral te houden.
:bye:

En wat de quotes betreft, die vind ik meestal toch vreselijk en wordt vaak oeverloos gebruikt.
Som is het wel handig om een bepaald bericht te quoten,
maar om alles in zijn geheel te quoten is vaak onzinnig, onoverzichtelijk en lappen om te lezen die je al gelezen hebt dus volkomen nutteloos.
Sommigen quoten zelfs met plaatjes erbij en alles en nog wat.
Quoten is meestal voor de mensen die niet snappen waar het om gaat of die niet inhoudelijk weten te reageren.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2023 1:55 pm 
lid

Eduspin schreef:
@Jos
Hoop werk Jos. Wens je ook veel succes met alle andere beslommeringen!

Helaas kan ik ook niet programmeren in PHP.
Heb wel een lokaal webservertje, maar dit is voor de lol en om soms websites te kunnen onderhouden.
Met mijn websites heb ik ook veel gedoe, omdat veel van mijn webpagina's gemaakt zijn op de ouderwetse manier.
Dan gebruik ik HTML en CSS en soms wat kleine PHP dingetjes die ik van diverse plekken betrek.
Dat betekent dat ik nog bergen pagina's moet upgraden.
Maar verder heb ik met PHP de grootste moeite.
Met MYSQL databases ben ik ook niet erg handig.

Heb dan ook veel bewondering voor je, Jos!
Ik weet hoeveel tijd het vergt om alles draaiend te krijgen en vooral te houden.

En wat de quotes betreft, die vind ik meestal toch vreselijk en wordt vaak oeverloos gebruikt.
Som is het wel handig om een bepaald bericht te quoten,
maar om alles in zijn geheel te quoten is vaak onzinnig, onoverzichtelijk en lappen om te lezen die je al gelezen hebt dus volkomen nutteloos.
Sommigen quoten zelfs met plaatjes erbij en alles en nog wat.
Quoten is meestal voor de mensen die niet snappen waar het om gaat of die niet inhoudelijk weten te reageren.

Niet helemaal met je eens, @Eduspin, gedeeltelijk wel.

Vaak ontstaan er zijwegen in een discussie omdat die punten ook van belang zijn of kunnen zijn. En soms grijp je bij een antwoord terug op een post die een stukje eerder werd geplaatst. Of je wilt specifiek op iemand reageren.

Overigens kun je in phpBB 3.3 aangeven of er gequoot mag worden en hoeveel quotes er maximaal meegenomen kunnen worden.

Je hoeft niet te quoten, en je kunt ze ook overslaan bij het lezen. Zo sla ik soms hele zijdiscussies over, die ik niet van belang vindt en probeer de discussie ook wel eens op die manier weer op het 'rechte pad' te zetten.

Het blijft voor elck wat wils. Het is een beetje middelen in de omgang. Ieder heeft zo zijn eigen manieren en ook dwalingen. Dan is het goed om terug te kunnen grijpen. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: za apr 22, 2023 11:49 am 
lid

@Raya
Dat ben ik met je eens.
Als er teveel zijwegen zijn is een quote wel handig.
Ook als je specifiek op iemands bewering wilt reageren.
Niet het vaak oeverloos gebruik ervan, als het toch duidelijk is dan is het overbodig en oog vervuilend.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]