LOL wat een discussie opeens. Leuk.
Hallo Janno, leuk je te zien, doe graag ook de groeten van mij aan MM
Iedereen dank voor alle input.
Het is momenteel een gekkenhuis in huize Beheerder, zul je altijd zien.
PC kapot(moet een nieuw mobo denk ik), straat voor het huis opgebroken,
waardoor we niet met de auto bij het huis kunnen terwijl we in een halve verhuizing zitten van een kennis.
Mantelzorgen regelen voor schoonouders hier 130 km vandaan.
Erg druk met onze banen.
Je kent het, alles komt opeens, tegelijk, zonder waarschuwing vooraf, uit de lucht vallen
Dus, bear with me, ik hoop dit weekend wat te kunnen doen.
Mijn hoofd staat er ook niet altijd naar, met die drukte.
Ik zou het heel prettig vinden als dit forum minimaal leesbaar blijft, en liefst ook bruikbaar,
Het nieuwe forum staat er al wel op. Alles nog vanilla, dus geen extensions etc.
Om dit huidige forum te upgraden naar php 8.1 moet ik de php versie op 5.1 zetten
waardoor dat nieuwe forum dus weer niet bereikbaar is.
Gedoe.
Btw, ik kan absoluut niet programmeren in php, voor degene die dat nog niet wisten.
Smiley catagories heb ik zelf met heel veel geprust werkend gekregen,
het was destijds al een abandoned modificatie in 2011.
Subsilver 2 zou maar zo helemaal niet meer terug kunnen komen voor phpBB 3.3,
las daar in 2014 al discussies over, omdat het verouderd zou zijn en eigenlijk ongeschikt voor phpBB3
Om nog een voorbeeld te noemen;
Prime Multi Quote (
Allows users to quote multiple posts by marking checkboxes located next to each existing quote button )
Gebruiken jullie die nog vaak?
En of die ook kan op phpBB 3.3. weet ik niet. Waarschijnlijk wel? Geen idee.
Dat soort dingen moet ik dus uitzoeken.
Hier kun je trouwens zien wat er aan modificaties op dit forum staat-->
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Dit zijn volgens mij de opties:
-Dit forum gaat naar de eeuwige jachtvelden omdat ik het niet goed werkend meer krijg na een upgrade van php van 5.1 naar 8.1
-Dan gaan we naar een geheel nieuw forum, met opnieuw account aanmaken etc, en bekijken welke functies we terug willen.
-Ik kan dit forum wél werkend krijgen na die upgrade, waardoor we hier kunnen blijven,
dan vallen er een aantal (wrs alles wat ik heb geinstalleerd) functies weg. Maw dan werkt het in vanilla phpBB3.
Dan zouden ook kunnen kijken wat we terug willen, fingers crossed.
Hier laat ik het maar even bij. Hopelijk kan ik zaterdag of zonder weer even prutsen aan net nieuwe forum. En dan prutsen om dit forum te upgraden.
Alle modificaties de-installeren, en dan dit upgrade proces doorlopen mgv STK (software devolper kit) zoals hier omschreven in het plaatje hieronder.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.