Rightnow schreef:
Ik zou geneigd zijn dat aan te nemen, dat de veroorzakende partijen de kwestie vlot zouden gaan rechttrekken. Maar ik heb het fout gezien.
Kennelijk interesseert het ons niet diep genoeg om door te spitten om het overheidsgedrag te verklaren.
Alleen al het feit dat er slachtoffers zijn, zou garant moeten staan dat partijen hun fouten willen herstellen, en wel op zo kort mogelijke termijn en in ruim voldoende mate. Dat heet fatsoen, herstel van vertrouwen en integriteit.
Het is niet zo dat eerst een heel volk daar achter moet gaan staan.
In werkelijkheid worden slachtoffers steeds meer tegengewerkt. Of het nu gaat om de toeslagenouders, de aardbevingsslachtoffers of de slachtoffers van de overstromingen in Limburg, ze worden bedolven onder bureaucratie en neuspeuterende politici en hoge ambtenaren.
Daarom alleen al is het verfrissend dat BBB zo'n monsterzege heeft behaald. Dat wekt hoop, al ben ik bang dat ook die weer zal leiden tot wan, omdat BBB ingekapseld gaat worden.
Als de verkiezingen eerlijk zouden zijn, of nog beter de zittende politici, zou het kabinet nu nieuwe verkiezingen uitschrijven en zelf opstappen zonder dat de betreffende figuren terug keren in de politiek, welke post dan ook!