Dat laatste weet ik niet, maar de NAVO is inderdaad weer op avontuur.
Zeker omdat Oekraïne zo'n succes is.
Grote protesten in Georgië nu ‘autoritaire’ wet een stap dichterbij is Tegenstanders maken zich zorgen dat de wet, waarmee organisaties als „buitenlandse agenten” aangemerkt kunnen worden, gebruikt zal worden om overheidscritici de mond te snoeren.
Volgens velen is de wet een manier om critici van de overheid, die soms afhankelijk zijn van geldstromen uit het buitenland, de mond te snoeren. Staat een organisatie namelijk geregistreerd als buitenlandse agent, dan kunnen autoriteiten die uitgebreider monitoren. De wet kreeg echter voorlopige goedkeurig van het parlement, zo melden internationale persbureaus.
Maar ... buitenlandse agenten registreren en monitoren, dat is toch goed? Voor je het weet heb je buitenlandse desinformatie, of kopen vreemde mogendheden politici en journalisten om met penthouses, en hebben we geen idee wat er gebeurt. Dit lijkt me nou een zinvolle wet. En die wordt zo te zien democratisch aangenomen. Wat bezielt mensen om daartegen te rellen?
Volgens tegenstanders brengt de wet de kans dat Georgië zich bij de Europese Unie kan voegen in gevaar. „Ik weet dat mijn land bij Europa hoort, maar mijn overheid snapt dat niet”
Aaahhh ... zo wordt er meer duidelijk. Er is inderdaad
een zekere categorie buitenlandse agenten ... met veel te veel geld te besteden, die denken beter dan de regering van het land te weten wat nodig is, en die niet terugdeinzen voor agitatie om hun doelen te bereiken. Hun doelen zijn niet anders dan de doelen van de NAVO. Zo te zien houden ze niet van pottenkijkers, en zijn ze bereid hun mensen de straat op te sturen voor rellen ... of erger. Zie hier de NGO's van Europa en Amerika, voor alle avonturen waar U vroeger de CIA voor op pad stuurde. Ik heb geen lijst van de NGO's in Georgië, maar wel een lijst van een land niet zo ver daarvandaan, waar de NGO's de toen vers gekozen president een ultimatum stuurden hoe hij z'n werk moest gaan doen, en dreigden met
inevitable deterioration in the internal political situation als de president daar niet aan voldeed:
Joint Statement by the representatives of civil society and NGOs on the first political steps of President of Ukraine Volodymyr Zelenskyi