Het is nu wo mei 31, 2023 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo maart 08, 2023 11:18 pm 
lid

De geschiedenis herhaalt zich. Ook in George zijn de mensen Rusland zat.

https://www.ad.nl/buitenland/weer-massa ... ~a24ca314/

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo maart 08, 2023 11:28 pm 
lid

Dat laatste weet ik niet, maar de NAVO is inderdaad weer op avontuur.
Zeker omdat Oekraïne zo'n succes is.
:hum:

Grote protesten in Georgië nu ‘autoritaire’ wet een stap dichterbij is

Tegenstanders maken zich zorgen dat de wet, waarmee organisaties als „buitenlandse agenten” aangemerkt kunnen worden, gebruikt zal worden om overheidscritici de mond te snoeren.

Volgens velen is de wet een manier om critici van de overheid, die soms afhankelijk zijn van geldstromen uit het buitenland, de mond te snoeren. Staat een organisatie namelijk geregistreerd als buitenlandse agent, dan kunnen autoriteiten die uitgebreider monitoren. De wet kreeg echter voorlopige goedkeurig van het parlement, zo melden internationale persbureaus.

Maar ... buitenlandse agenten registreren en monitoren, dat is toch goed? Voor je het weet heb je buitenlandse desinformatie, of kopen vreemde mogendheden politici en journalisten om met penthouses, en hebben we geen idee wat er gebeurt. Dit lijkt me nou een zinvolle wet. En die wordt zo te zien democratisch aangenomen. Wat bezielt mensen om daartegen te rellen?

Volgens tegenstanders brengt de wet de kans dat Georgië zich bij de Europese Unie kan voegen in gevaar. „Ik weet dat mijn land bij Europa hoort, maar mijn overheid snapt dat niet

Aaahhh ... zo wordt er meer duidelijk. Er is inderdaad een zekere categorie buitenlandse agenten ... met veel te veel geld te besteden, die denken beter dan de regering van het land te weten wat nodig is, en die niet terugdeinzen voor agitatie om hun doelen te bereiken. Hun doelen zijn niet anders dan de doelen van de NAVO. Zo te zien houden ze niet van pottenkijkers, en zijn ze bereid hun mensen de straat op te sturen voor rellen ... of erger. Zie hier de NGO's van Europa en Amerika, voor alle avonturen waar U vroeger de CIA voor op pad stuurde. Ik heb geen lijst van de NGO's in Georgië, maar wel een lijst van een land niet zo ver daarvandaan, waar de NGO's de toen vers gekozen president een ultimatum stuurden hoe hij z'n werk moest gaan doen, en dreigden met inevitable deterioration in the internal political situation als de president daar niet aan voldeed:

Joint Statement by the representatives of civil society and NGOs on the first political steps of President of Ukraine Volodymyr Zelenskyi

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo maart 08, 2023 11:35 pm 
lid

Ik snap wel dat het volk van Georgie liever aansluiting zoekt bij de vrijheid van de EU en de bescherming van de Navo, in Oekraine zien we immers dat russische agressie altijd een realistische dreiging is :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo maart 08, 2023 11:59 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ik snap wel dat het volk van Georgie liever aansluiting zoekt bij de vrijheid van de EU en de bescherming van de Navo, in Oekraine zien we immers dat russische agressie altijd een realistische dreiging is :evendenken:

Zolang Putin doorgaat met zijn oorlogsagressie en het monddood maken van zijn eigen bevolking zullen alle landen die nu onder de invloedssfeer van Rusland zitten elke gelegenheid aangrijpen om daar onderuit te komen.
Dit proces zal na Oekraïne ook blijven spelen in Belarus, Kazachstan en Georgië.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 6:47 am 
lid

Julien Sorel schreef:
De geschiedenis herhaalt zich. Ook in George zijn de mensen Rusland zat.

https://www.ad.nl/buitenland/weer-massa ... ~a24ca314/

In de Georgische hoofdstad Tiblisi zijn volgens eerste schattingen weer tienduizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren tegen een in hun ogen antidemocratisch en anti-Europees wetsvoorstel. Het is de tweede dag op rij van massaal protest in de voormalige Sovjetrepubliek in de Kaukasus. Opnieuw zette de politie waterkanonnen in tegen de betogers in de buurt van het parlement.

Buitenlandredactie 08-03-23, 20:37 Laatste update: 08-03-23, 21:34

Dinsdag werd ook al massaal gedemonstreerd, en liepen de protesten uit de hand. De omstreden wet is bedoeld om de invloed van zogenoemde buitenlandse agenten in te dammen. Tegenstanders stellen dat de wet kan worden gebruikt om critici van de regering het zwijgen op te leggen. Zij vrezen ook dat de nieuwe regels een toetreding van Georgië tot de Europese Unie belemmeren. Enkele EU-kopstukken en EU-lidstaten uitten al hun bezorgdheid.

Een meerderheid van het parlement ziet het regerigsvoorstel wel zitten, maar de president van het land kondigde al aan desnoods met een veto de wet te blokkeren. De geplande wetgeving verplicht organisaties financiële transacties uit het buitenland openbaar te maken. Ze kunnen worden aangemerkt als ‘buitenlandse agenten’ als ze meer dan 20 procent van hun financiering uit het buitenland ontvangen.

Critici vrezen dat de wet hetzelfde effect zou kunnen hebben als een soortgelijke wet in Rusland die door het regime in Moskou wordt gebruikt om tegenstanders te onderdrukken.

Waarom zouden we nog meer ellende naar ons toetrekken? En Georgië ligt niet eens in Europa, maar in Azie.
Daarnaast zit er een wettig parlement en er zit een president die de wet kan blokkeren. Overigens ben ik helemala niet tegen die 20% wet

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 6:48 am 
lid

Lumiere schreef:
Terwijl bij lampi nooit enig realisme is te bespeuren over de dreiging van Rusland die er altijd was, of andere grootmachten zoals China. :fluiten:

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 7:03 am 
lid

Het staat ieder land vrij om aansluiting te zoeken bij wie het wil.
De wetgeving in Georgië is echter een interne aangelegenheid. Ik ben er wel van overtuigd, dat de EU zich opmaakt om er een paar lieden met gebalde vuisten op af te sturen om strijd te hitsen tussen voor en tegenstanders van aansluiting bij de EU om de tegenstanders te verslaan.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 8:44 am 
lid

Ja Raya we weten ondertussen dat je weinig op hebt met de vrijheid van meningsuiting om mensen te ondersteunen die hun land willen verbeteren :snooty:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 9:53 am 
lid

Zijn EU mannetje Verhofstadt of de Amerikaanse Victoria Nuland al in de hoofdstad Tbilisi gesignaleerd?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 10:16 am 
lid

baedeker schreef:
Zijn EU mannetje Verhofstadt of de Amerikaanse Victoria Nuland al in de hoofdstad Tbilisi gesignaleerd?

Baedeker ziet de historische parallel.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 10:27 am 
lid

Lumiere schreef:
Ja Raya we weten ondertussen dat je weinig op hebt met de vrijheid van meningsuiting om mensen te ondersteunen die hun land willen verbeteren :snooty:

Ik ben een fervent aanhanger van vrijheid. Of het nu om meningen gaat, of soevereiniteit.
Jij mag best verkondigen dat jij achter een bepaalde groep in een ander land staat, maar het wordt een ander verhaal als we daar op wat voor manier dan ook actief in gaan handelen. Als je dat wilt, dan moet je maar emigreren naar dat land en onderdeel worden van die gemeenschap daar.
We hebben destijds ook niet voor niets gevochten tegen de moffien, die van mening waren dat zij hier de boel wel voor ons konden gaan regelen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 10:37 am 
lid

Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:

Baedeker ziet de historische parallel.
Het is een probleem in de wereld op dit moment.....de transparantie van buitenlandse invloed in een land.

De partij lijkt in de verklaring een slag om de arm te houden: als de rust is afgenomen moet daarna "beter worden uitgelegd waar de wet voor bedoeld was en waarom het belangrijk was om transparantie van buitenlandse invloed in ons land te waarborgen".

Georgië trekt omstreden 'Russische' wet in na twee dagen van protesten
https://nos.nl/artikel/2466769-georgie- ... -protesten

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 11:56 am 
lid

Deze iconische foto maakt veel duidelijk over de situatie in Georgië.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 12:31 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
Deze iconische foto maakt veel duidelijk over de situatie in Georgië.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het enige wat die foto duidelijk maakt, is dat mensen zich vastklampen aan strohalmen.

Dat zien wij hier dagelijks om ons heen, mensen die zich niet gehoord weten en snakken naar verandering, en daarom lid worden van of stemmen op nieuwe partijen waarvan bestaande partijen vinden dat die populistisch zijn en op de onderbuiken van die mensen zouden inspelen.

Dit zagen we ook in Oekraïne, waar vrijwel het gehele volk de situatie zat was en een deel terugverlangde naar de Russische tijd en een ander deel hoopte dat de EU een uitweg zou bieden, mede omdat EU-parlementariërs en zelfs D66'ers uit Nederland, daar kwamen verkondigen hoe heilzaam aansluiting bij de EU wel niet zou zijn om van die verdomde Russen af te komen.

Dezelfde wanhoop zien we nu in Georgië, mensen die zich vastklampen aan de EU-vlag, in de hoop dat aansluiting bij de EU stabiliteit zal brengen met vrijheden die nu in meerdere EU-landen flink onder druk staan. En geld zal meebrengen, uiteraard, om de armoede aan te pakken in Georgië. Terwijl in de EU voedselbanken de nieuwe economie van de armen vormen, een groep die in de hele EU flink groeit.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 12:43 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:

Ik ben een fervent aanhanger van vrijheid. Of het nu om meningen gaat, of soevereiniteit.
Jij mag best verkondigen dat jij achter een bepaalde groep in een ander land staat, maar het wordt een ander verhaal als we daar op wat voor manier dan ook actief in gaan handelen. Als je dat wilt, dan moet je maar emigreren naar dat land en onderdeel worden van die gemeenschap daar.
We hebben destijds ook niet voor niets gevochten tegen de moffien, die van mening waren dat zij hier de boel wel voor ons konden gaan regelen.

Je bent een fervent aanhanger van vrijheid, maar weet met zoveel woorden de strijders voor vrijheid in Georgië in één adem te noemen met nazi-Duitsland.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens Georgië ook opeens een "nazi-staat" blijkt te zijn.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 1:14 pm 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

Je bent een fervent aanhanger van vrijheid, maar weet met zoveel woorden de strijders voor vrijheid in Georgië in één adem te noemen met nazi-Duitsland.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens Georgië ook opeens een "nazi-staat" blijkt te zijn.

Leg uit! Want deze beschimping kan ik niet volgen.

Ik heb het over de vrijheid van ieder volk, zonder dat anderen van buiten de gemeenschap zich daarmee bemoeien.
Dan vind ik het vreemd dat Nederlanders zich wel gingen bemoeien met landen als Oekraïne, terwijl andere Nederlanders voor hen zich dood hebben gevochten om Duitsers uit ons land te weren die onze zaakjes wel even zouden komen regelen.

Of dacht jij dat ik met 'moffen' de Georgiërs bedoelde? Dan heb je ten eerste niet goed gelezen en ten tweede weet je dan niets van de 2e wereldoorlog.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 1:22 pm 
lid

P-G schreef:

Baedeker is al uren bezig Twitter af te struinen naar tweets die dit zouden kunnen bevestigen.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 1:38 pm 
lid

Raya schreef:
P-G schreef:
Raya schreef:

Leg uit! Want deze beschimping kan ik niet volgen.

Ik heb het over de vrijheid van ieder volk, zonder dat anderen van buiten de gemeenschap zich daarmee bemoeien.
Dan vind ik het vreemd dat Nederlanders zich wel gingen bemoeien met landen als Oekraïne, terwijl andere Nederlanders voor hen zich dood hebben gevochten om Duitsers uit ons land te weren die onze zaakjes wel even zouden komen regelen.

Of dacht jij dat ik met 'moffen' de Georgiërs bedoelde? Dan heb je ten eerste niet goed gelezen en ten tweede weet je dan niets van de 2e wereldoorlog.

Je vergelijkt mensen die de Georgische vrijheidsstrijders een hart onder de riem willen steken met de toenmalige Duitse bezetter van Nederland. Ja, die kan ik niet volgen en jijzelf kennelijk ook niet.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 2:27 pm 
lid

Lumiere schreef:
Het is toch echt D66 die vindt dat je iedereen vrij moet laten als ze maar denken zoals zij.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do maart 09, 2023 2:29 pm 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

wie een fervent aanhanger is van vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van drukpers bezuinigt nimmer op zijn defensiemacht. CDA,VVD, D66 en linkse partijen vinden dat dit wel kon. :wacko:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]