Julien Sorel schreef:
Raya schreef:
Dat mensen die niet willen dat mensen een andere mening uiten dan zijzelf hebben, niet thuis horen in Nederland, hoe graag ze hier ook willen wonen. Zij moeten geen kans krijgen van Nederland een Noor-Korea te maken.
Daar ben ik het wel mee eens maar dat is ook al geregeld in ondermeer de grondwet.
De vraag was in welk land je liever wilt wonen dan dit land dat je kennelijk zo afschuwelijk vindt.
Ik kan geen antwoord geven op een vraag welke geen vraag is.
Dat jij vind dat ik Nederland kennelijk afschuwelijk vind en daarom elders zou willen wonen, is niets anders dan een aanname van jouw kant en slaat als tang op varken.
Ik weet inmiddels wel zeker dat ik anders in elkaar steek dan jij.
Ik neem niet genoegen met wat er is als iets beter kan. En daar heb ik geen enkel ander land voor nodig. Ik maak deel uit van de Nederlandse leefgemeenschap en heb daarin niet alleen ruimte om daarin mijn zegje te doen, maar ook te streven naar verbetering. Iets wat overigens ieders burgerplicht is. Ook de jouwe!
Ik concludeer dat Raya geen land kan bedenken waar het beter toeven is dan in Nederland. Dat ben ik met hem eens.
De vraag blijft hangen waarom hij dan zo depressief en ontevreden is. In elk geval ligt dat niet aan Nederland. Misschien moet hij eens proberen zijn eigen leven wat beter op orde te krijgen.