Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Nee je kreeg geen gelijk. Het duurde nog drie maanden, en was ook niet een herovering maar een tactische aftocht van de Russen.
En nee, ik laat me niet verleiden tot speculeren.
Maar vertel eens, waarom denk je dat er geen oorlog is als de Russen uit Oekraïne zijn verdreven?
Ach, het was een tactische aftocht.
Je doet of je mij niet gelooft, maar gaat de discussie uit de weg. Een beetje gluiperig wel.
Julien Sorel schreef:
Als de Russen uit Oekraine zijn verdreven stopt de oorlog, tenminste als Putin zich daarbij neerlegt. De NAVO heeft geen enkele ambitie om de grens met Rusland over te steken. Ik denk overigens dat als de Russen zich terugtrekken uit het oosten en zuiden van Oekraine het nog wel denkbaar is dat de Russen De Krim mogen houden.
De NAVO heeft een nieuwe strategie. Ook al mocht wat je zegt lukken, dan helpt dat niet. Want het punt van een strategie is dat het elders voortgezet wordt. Moldavië .. Georgië ... Ik dacht dat je daar wel blij over zou zijn. Maar nu lijkt het wel of je duikt.
Ik geloof inderdaad niet dat de Russen om tactische redenen Kherson verlieten. Ze konden hun positie gewoon niet handhaven. Dat is dus gewoon in een verlies in een oorlog.