Raya schreef:
Het hangt er maar van af, of jij de baas bent of niet.
Als jij de baas bent geef jij de opdracht en moet het zo uitgevoerd worden en als dat niet mogelijk is, gaat het over en zul jij een nieuw plan moeten opdragen.
Als jij niet de baas bent, en jij stelt onmogelijke eisen, dan mag de TD die negeren. Maar jij bent dan ook niet de baas.
Ik ben de baas, maar ik heb formeel geen enkele opdracht gegeven, ik heb slechts een verzoek ingediend dat kan opgevolgd worden naar eigen inzicht van de technische dienst. De technische dienst heeft vervolgens zelf een inschatting gemaakt, of het gerealiseerd kon worden of niet, bij het niet realiseren van punt 5, maak ik vervolgens de inschatting of ik nu formeel een opdracht indien voor punt 5, danwel het nu wel of niet uberhaupt prioriteit moet geven.
Raya schreef:
De Kamer heeft de stas opgedragen dat ze niet in mocht stemmen. Niet dat ze het naar eigen dunken moest doen.
Fout, de kamer heeft een niet bindend verzoek gedaan aan de regering om zich over de zaak negatief uit te spreken. De regering is daarmee vrij om haar inschatting te maken. Als de meerderheid van de kamer daar geen probleem mee heeft, dan is dat prima

De baas heeft een opdracht gegeven, geen vriendelijk verzoek gedaan.