baedeker schreef:
Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Deze optimist denkt: '
With Russia losing the initiative in late 2022 its lack of capability to withstand a potential winter offensive by Ukrainian troops may mark the begging of a slow end to this war.'
Gaan we voor een tweede "verovering van Kherson".

Wat zegt die nou? Staat daar '
You will never go wrong by assuming the Russians have the ammunition they judge they need,' he says. To do otherwise is 'utterly pointless and stupidly dangerous'?
Gebabbel over dingen die 'likely' en 'unlikely' zijn, vanuit de desperate NAVO die oorlog wil, en probeert de moed erin te houden.
Niet in trappen Juul.
Volgens mij kunnen we concluderen dat aan beide kanten de munitievoorraden aan het opraken zijn. De vraag is aan welke kant men die tekorten snel kan aanvullen. Ik zou dan niet mijn kaarten op Rusland zetten. Het ISW is een solide bron en toont zich over het algemeen zeer goed geïnformeerd. Maar zekerheid kan men niet bieden. Het is denkbaar dat de Russen de komende weken nog in staat zijn tot een grootschalig offensief. Welke verwachtingen heeft Baedeker? Denkt hij dat de Russen binnenkort verder gaan oprukken richting Kiev?
Juul probeert te duiken. Laat ik hem maar aan zijn eigen bron herinneren:
'You will never go wrong by assuming the Russians have the ammunition they judge they need,' he says. To do otherwise is 'utterly pointless and stupidly dangerous'Ben jij dat Juul,
'utterly pointless and stupidly dangerous'?
De mensen sterven bij bosjes en de economie van Europa gaat naar z'n grootje.

Ik snap dat Baedeker een tikkeltje nerveus wordt. De gedachte dat Rusland deze oorlog mogelijk gaat verliezen, en feitelijk al verloren heeft, moet voor hem ondraaglijk zijn.
Lees nou gewoon deze bron even:
https://www.overtdefense.com/2023/01/06 ... mmunition/De Russen raken, net als Ukraine, door hun munitie heen. Dat kan ook niet anders. De vraag is slechts wie op de langere termijn dit kan volhouden.