Julien Sorel schreef:
De Publieke Omroep heeft, Goddank, een journalistieke code. Als je binnen de publieke omroep wilt meedoen geldt die code. Als je je daar niet aan wilt houden heb je de vrijheid niet mee te doen. Dat heeft niets met dwang te maken.
Ik zeg niet of ik voor of tegen die journalistieke code ben.
Ik zeg alleen dat een aantal mensen een afspraak hebben gemaakt en nu dwingen dat anderen, die bij het maken van die afspraak NIET waren betrokken en dus ook geen inbreng hadden, zich daar aan te houden.
Zo gaat dat natuurlijk niet in een democratisch land. Dan moeten de volksvertegenwoordigers zich er over buigen en er een wet van maken.
Ik denk dat ik op het gebied van democratie en rechten en rechtsgelijkheid, wat consequenter ben dan jij.
Je hebt namelijk niet echt een andere keuze als je een omroep wilt beginnen. Of je moet veel geld hebben, een frequentie kunnen kopen en commercieel gaan. Maar er is in Nederland maar één publiek omroepstelsel. Daar gelden een aantal wettelijke regels voor. De journalistieke code maakt daar m.i. geen onderdeel van uit, want niet omschreven in een wet.
En ook hier geldt, als je het niet eens bent met de informatie die Ongehoord verspreidt, laat dan de waarheid horen en dan uiteraard uit onverdachte bron. Wees daarbij altijd eerlijk en transparant, ook over de keuzes welke je maakt in je onderwerp, en laat altijd hoor en wederhoor zijn werk doen. Maar dat zijn nu net de dingen welke ik, ondanks de journalistieke code bij de andere omroepen, maar al te vaak mis.
Je bent een rare vogel.