kwaaisteniet schreef:
We horen het en we merken het, de schadeafhandeling o.a. van de aardgasschade in Groningen, het toeslagenaffaire en de overstromingsschade in Valkenburg laten veel te wensen over. Dit gaat eenvoudig niet goed.
Ik zag staatssecretaris Van Huffelen in bijzijn van het Koningspaar aangenaam in de Cariben rondhuppelen, begrijpelijk omdat ze ook Koninkrijkszaken beheert, maar het voelt gewoon niet goed als er van alles mis dreigt te gaan met haar portefeuille van de afhandeling van het toeslagenschandaal. In mijn idee moet je er dan als staatsecretaris bovenop zitten om het snel en efficient tot een goed einde te brengen.
Hetzelfde verhaal over de aardbevingsschade in Groningen. Hier is staatssecretaris Vijlbrief in mijn idee de eerst aangewezene om deze zaak snel en efficient tot een goed einde te brengen. Het gaat gewoon te treuzelend en te haperend.
Dan de overstromingsschade in Valkenburg. Daar komt ook al niet al te veel van terecht.
Bovendien weten de bewoners niet hoe het verder gaat als er weer eens een grote hoeveelheid neerslag in het stroomgebied van de Geul naar beneden komt zeilen.
Daar moet toch ook een mouw aan te passen zijn, zou ik denken? Kan er geen alternatieve afvoer gerealiseerd worden bij een veel te groot debiet? Oke, dat is natuurlijk allemaal niet eenvoudig te realiseren en kost de nodige inspanningen en geld, maar dat zou de moeite waard kunnen zijn als er mogelijkheden zijn. Heet dat niet watermanagement? Zijn we daar geen kampioen in, dan?
Alexandra van Huffelen is op dit Staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering en gaat dus niet meer over de toeslagen.
Mogelijk heeft Kwaaisteniet dat gemist.