Julien Sorel schreef:
Biertje schreef:
Julien Sorel schreef:
Zonder boeren?
boeren kunnen neit leven van kringlooplandbouw
Wat ben je toch een onnozele sukkel.
Complimenteus weer in een wereld die jij ook niet snapt. Een wereld waarin we denken dat de gebraden duiven ons in de mond blijven vliegen, maar geen rekening houden met de Wet van Engel, Cochrane treadmill en 1,3% van het BNP om ons in leven te houden.
Kringlooplandbouw bestaat niet en heeft nooit bestaan, hieronder een les in begrijpelijke taal: 'De Les van de Es'
Heide is cultuurlandschap, door vele boerengeneraties vormgegeven
https://energiemilieu.nl/2019/10/18/hei ... rmgegeven/ Er wordt vaak aangenomen dat voor elke hoeveelheid gecultiveerde akkergrond gemiddeld een achtvoudige hoeveelheid woeste heidegrond nodig was. Dit systeem was dus de noodzakelijke “kringlooplandbouw”, waar men tegenwoordig zo graag over spreekt, voordat het woord was uitgevonden! Het voer voor de dieren was lokaal, de humus was lokaal, de mest was lokaal en het graan, het vlees en de melk ook.
(....)
Ik wil de ecologen en biologen niet denigrerend tegemoet treden. Ze hebben de beste bedoelingen, namelijk een schone natuur voor ons en onze nakomelingen. Dat willen we allemaal. Ik herken idealen en wetenschappelijk enthousiasme als ik die zie want die heb ik mijn gehele werkzame leven ook gehad en die heb ik nog.
Maar ze zullen moeten accepteren dat alle “natuurgebieden” in Oost-NL in werkelijkheid cultuurlandschappen zijn, door de voorouders of voorgangers van onze boeren gevormd en zeer sterk beïnvloed. Dit geeft onze boeren het morele recht w.b. de toekomst van deze natuurgebieden een heel stevige vinger in de pap te hebben.
Zo kan worden voorkomen dat sommige politieke partijen in NL – uit redenen van “natuurbehoud” en door gebrek aan kennis – te ver doorslaan en voor de landbouw draconische maatregelen willen nemen. En de rest van Europa snapt er niets van en ziet de standpunten van sommige politieke partijen hoofdschuddend aan.
En pak onderstaand artikel over de lezing van Pieter Omtzigt er bij:
Pieter Omtzigt: Zo verkwanselt de overheid bestaanszekerheid burgers
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... gle.com%2F Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt houdt vandaag, zaterdag 18 maart, de Hub Cobbenrede over het thema bestaanszekerheid. Hij doet dat in Heerlen, de plek met de hoogste energiearmoede van heel Nederland. EW publiceert de volledige tekst van Omtzigt.
Boeren, burgers en buitenlui, iemand gaat het betalen in een open economie en wie dat zijn verklaart de winst van BBB.