Raya schreef:
Belachelijk. Beter mijd je op feestje de politiek. En als je dat niet doet, respecteer dan vooral de mening van de ander. Geef desnoods voor de sfeer een keer toe waar nodig, lok dat desnoods een keertje uit, en maak vervolgens zelf weer een punt. Dat ontspant de discussie. Doe dat alles met een vriendelijke lach, zonder schreeuw en zonder perse je gelijk te willen halen, zelfs als je weet dat jouw gelijk ongelijk is.
GroenLinks is een behoorlijk drampartijtje geworden. Ik verwacht niet veel goeds van die cursus.
Ik snap niet waarom mensen überhaupt naar verjaardagsfeestjes gaan. Het is of beleefd en saai of onbeleefd en vervelend. Zelf ben ik al een kwarteeuw niet naar een verjaardagsfeestje geweest en dat bevalt me prima.
Wel snap ik dat groenlinks een cursus wil geven om gemakkelijk rechts te kunnen pareren. De kort door de bocht positie heeft sterke voordelen in een discussie. Je hebt de lachers op je hand, en mensen die politieke discussies vervelend vinden hebben geen zin om naar nuance te luisteren, dus gemakkelijk rechts vertrekt vanuit een zeer comfortabele positie. Als je daar weerwoord op wilt geven moet je voorbereid zijn, anders delf je het onderspit.
Verjaardagfeestjes, ik heb er ook niets mee, maar omdat anderen het wel leuk vinden blijf ik beleefd. Je hebt er dan ook liever geen GroenLinkse 'feestnummers' met zo'n cursus bij, zo voorkom je dat het bier ook nog doodslaat.