Julien Sorel schreef:
Raya schreef:
Ondanks het prijsplafond is de energierekening nog 2 tot 2,5 x zo hoog als voordien. Daarbij is het prijsplafond zodanig dat velen fors bij moeten betalen, zelfs als ze binnen het jaarmaximum blijven, omdat er wordt gewerkt met dagmaxima die voor iedere dag verschillend zijn.
En je denkt toch zeker niet dat in die paar maanden alle woningen ineens geïsoleerd zijn, van zonnepanelen en warmtepompen zijn voorzien?
Het kan jou duidelijk geen moer schelen hoe anderen er aan toe zijn. Je neemt niet eens de moeite jezelf van de feiten op de hoogte te stellen. Je bent klaar om de politiek in te gaan.
De meeste energiebedrijven zitten met hun energietarieven al duidelijk onder het prijsplafond. Dat is goed nieuws voor Kaag maar zeker ook voor de consument.
Natuurlijk zijn alle huizen niet ineens geïsoleerd en van zonnepanelen en warmtepompen voorzien maar de groei is op alledrie terreinen enorm. Dat is grote winst.
De meeste energiebedrijven zitten nog helemaal niet onder het energieplafond.
Ik heb net zelfs nog een aanzegging gehad voor de komende maanden na 1 maart, dat de prijzen boven het energieplafond zullen zijn en het maandbedrag extra wordt verhoogd.
Een groei op de drie genoemde terreinen, neemt niet weg, dat miljoenen huizen nog niet volgens de normen zijn geisoleerd, geen zonnepanelen en geen warmtepompen hebben. Vrijwel allemaal mensen die niet rijk zijn, niet zelf kunnen investeren, ondanks subsidies omdat ze huurwoningen hebben, en daarom wel degelijk met idiote rekeningen worden geconfronteerd.
Het is handig als je af en toe uit je eigen bubbel stapt en de propaganda van dit kabinet niet voor zoete koek slikt.
Ik ken geen energiebedrijf dat met zijn tarieven nog boven het prijsplafond zit. Ik kon dat bedrijf in elk geval niet vinden.
Ik ontken niet dat nog veel huizen onvoldoende zijn geïsoleerd en geen zonnepanelen en/of warmtepompen hebben. Ik signaleer slechts dat dit in rap tempo aan het veranderen is.