PeterJKH schreef:
Ik keek gisteren even naar een recente uitzending van één of ander actualiteitenprogramma. Jetten was te gast. Om een lang verhaal kort te maken, zijn uitsmijter was, gevraagd naar wat mensen nou moesten met die onbetaalbare energieprijzen: Ja, je kunt ook in je sociale netwerk kijken hoe je elkaar kunt helpen. Misschien ben je zelf niet zo handig met doehetzelven, maar je buurman of een kennis wel. Vraag die dan of die wil helpen bij het plaatsen van tochtstrips. Zo help je elkaar, je hebt de overheid niet altijd nodig...
Dag meneer Jetten. Slaapt u rustig verder.
Jetten maakt dezelfde fout met de diesel van het mkb. Ondernemers die een nieuwe bestelbus met dieselmotor kopen moeten ineens fors belasting gaan betalen want Jetten wil elektrische bestelbussen bevorderen. En daarbij ziet Jetten een hele hoop zaken over het hoofd bij de nadelen van elektrisch rijden:
1. chronisch gebrek laadpalen
2. beperkte actieradius waardoor beperkte inzetbaarheid
3. snelladen is prettig maar verkort levensduur accu met als gevolg hoge afschrijvingskosten
4. stapelen van lastenverzwaringen voor het MKB, de economische ruggengraat voor Nederland
5. het mkb kan nooit alle kosten doorberekenen in de dienstverlening of product
6. verhoging motorrrijtuigebelasting door gewicht
7. BPM vrijstelling verdwijnt, ook voor elektrische auto's moet straks BPM worden betaald (na 2024)
https://www.ad.nl/auto/elektrische-best ... ~a7708453/Sowieso zet ik vraagtekens bij het zakelijke gebruik van elektrische bestelauto's. Het probleem is inderdaad de accu die niet vervangen kan worden. Ik weet dat China bezig is met de ontwikkeling van elektrische auto/s met waarbij de accu snel vervangen kan worden. Daarmee haal je twee nadelen weg van elektrisch rijden als er i.p.v. laadpalen stations zijn die je accu snel kunnen vervangen.
https://www.ad.nl/auto/elektrische-best ... ~a7708453/En dan zwijgen we nog over de vogelpest in Schuinesloot.