Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Ik constateer dat Lumiere jokkebrokt als hij beweert dat er voor de inval geen doden waren, en dat jij jokkebrokt als je beweert dat het er geen 13.000 waren.
Ik weet niet wat Poetin z'n bron is, maar constateer dat Oekraïens president Poroshenko in 2015 al een veel hoger aantal burgerdoden noemde dan OHCHR in 2022.
Ik zie dat Baedeker begint te draaien en te glibberen. Hij weet donders goed dat de bewering van Putin dat er 14.000 burgerdoden zijn veroorzaakt door Oekraine een platte leugen is maar, met Putin, is hij wanhopig op zoek naar een legitimatie voor de invasie. Triest.
Je loopt zelf te glibberen. We hebben vastgesteld dat Lumiere en jij allebei jokkebrokken, dat de Oekraïense president Poroshenko in 2015 al een veel groter aantal burgerdoden noemde, en dat je de bron van Poetin z'n cijfer niet hebt. En ondertussen weten we dat het aantal burgerdoden weer oploopt door de Oekraïense tactieken om in steden te vechten, met burgers als menselijk schild (zie rapport Amnesty), en dat de bombardementen van burgerdoelen in de Donbas gewoon doorgaat, nu met ammunitie van de NAVO.

Wat Porechenko in 2015 mogelijk riep is niet relevant. Het gaat om de feiten en die tonen hooguit 3500 burgerdoden aan. Je kent die feiten, Putin kent die feiten en je liegt gewoon door.