Einstein schreef:
Graag van mijn tekst afblijven baedeker, ik corrigeer de quote.
Drama queen.
Einstein schreef:
baedeker schreef:
De NAVO heeft bewust een VN mandaat misbruikt om een regime change te forceren.
Nato bombing of Libya 'exceeded UN mandate'
A book by the UN's top man on the ground in Libya during the anti-Gaddafi uprising, Ian Martin, revealed that NATO’s’ deployments of special forces were “deliberately concealed” from the UN Security Council. Also, NATO failed to investigate civilian deaths from its bombing campaign and gave “unconvincing” arguments for promoting regime change in the name of protecting civilians. Martin writes “Nato operations had increasingly extended from preventing attacks by Gaddafi’s forces to supporting rebel advances.”
In Afrika vinden ze dat nu eenmaal niet fijn.
Dat is
nergens fijn. Ik verdedig het ook niet, zie boven. Maar jij beweerde hierboven zelf, dat "het hele probleem er niet was geweest", wanneer er niet was ingegrepen in Lybie.
Dat weet je niet 
er dreigde een genocide in Benghazi, er moest worden gehandeld, dat was het verhaal van Frankrijk. Overigens Rusland heeft voor zover ik weet de oorlog in Oekraine ook nooit voorgelegd aan de VN. Waarom niet ? Misschien dat de nazi's in Oekraine op het punt stonden, om Rusland binnen te vallen. Er is altijd wel een narratief beschikbaar, als het niet getoetst hoeft te worden. Want als je zoiets echt gaat toetsen, is het onzin. Er waren geen aanvalsplannen op Rusland. Het was machtspolitiek
van Rusland.
Volgens mij dwaal je af en raak je in de war met je narratieven. Laten we het er op houden dat de NAVO in Libië ongevraagd een regime change operatie heeft uitgevoerd. En daar houden ze in Afrika nu eenmaal niet van.
Einstein schreef:
Citaat:
Einstein schreef:
President Janoekovitz werd afgezet omdat de meerderheid van het parlement bewezen achtte, dat hij verkiezingsfraude had gepleegd. Maarja, meerderheden van Oekse untermenschen accepteer jij natuurlijk niet, jij gelooft alleen
русский нарратив 
Poetin is fascisme.. en kolonialisme.. en Lavrov is zijn
paladijnJa ja ... volksmenners Verhofstadt en van Baalen op het plein, nazi scherpschutters
die op de demonstranten schoten en de politie de schuld gaven, een afzetting
in strijd met de grondwet, Amerikaanse Victoria Nuland die bepaalde wie de nieuwe regering zou leiden, ongelofelijk veel geweld, en daarna die
verheerlijking van nazi collaborateurs en massamoordenaars ... de "internationale rechtsorde" toonde z'n ware gezicht.
Kolonialisme was in Afrika een aangelegenheid van de landen van West Europa. Ik meen me te herinneren dat dat bij de inboorlingen niet zo goed viel. Ze kregen recent een kleine flashback, toen de NAVO de monetaire reserves van Rusland in dollars en euros op een middag waardeloos maakte. Rusland had daar weinig last van, maar al die inboorlingen begrepen ogenblikkelijk dat de reservemunten, hen door de "internationale rechtsorde" als een veilige vluchtheuvel aangepraat, niets anders waren dan wederom een koloniaal instrument.
Afrika kent Rusland al jaren als leverancier van voedsel. Waar de NAVO alleen maar ophitst tot meer oorlog, zag Afrika dat Poetin het verschepen van graan mogelijk maakte.
Er zal meer voor nodig zijn om Lavrov in Afrika te laten falen, dan het onderbuikje van kierewiet dat leegloopt.
Ezel heeft gelijk, wat mij betreft samenvatting, voor de rest zie elders..
Ezel is een trol die inhoudsloos flamet en provoceert. Hoxha-boy moet dat niet aanmoedigen.
Einstein schreef:
Janoekovitz bleek corrupt, vóór en ná de verkiezingen. Er zijn allerlei alternatieve lezingen van Majdan, ook berichtgeving waar de scherpschutters door Janoekovitz waren gestuurd. Je maakt het te belangrijk.. die twee EU-hotemetoten stonden daar een half uurtje, de Oekraiense bevolking al maanden.. en is al 10 jaar bezig met Russische grieven. Vooral grieven rond het bestaan van hun land en hun onafhankelijkheid en onafhankelijke keuzes. Rond de Donbass, rond de Krim. Rond buitenlandse betrekkingen die het land wenst aan te gaan.
De NAVO heeft al datgene gedaan waarvan het wist dat het tot oorlog zou leiden met Rusland. Oekraïne is, zonder de stroom van geld en wapens vanuit de NAVO, binnen een week over en uit. Zodra Zelensky doet wat verstandig is voor zijn mensen wordt hij omgelegd door de nazi's en/of de CIA. In Afrika vragen ze dan: Hoezo onafhankelijk? ... en gelijk hebben ze.
Einstein schreef:
De Russische grieven blijven de Oekrainers bezig houden, omdat Rusland een groter en sterker land is, dat wil bepalen wat in Oekraine gebeurt. Ik heb jou toch wel eens de vraag gesteld: hoe zou jij ertegenover staan, als de Verenigde Staten zouden besluiten, om even West-Europa, inclusief Nederland te annexeren ? Of wanneer GB zou besluiten, om een deel van Frankrijk te bezetten.. Gewoon omdat ze het kunnen. Omdat een land ertoe in staat is.
Het is niet verstandig om feitenvrij de grieven van een groot land weg te wuiven, zeker niet als dat land 6.000 kernwapens heeft. Dat is nooit verstandig geweest. Het is nu niet verstandig. En het zal ook nooit verstandig worden. En toch is dat wat het NAVO visie songfestival wil doordrukken. Niet alleen in Africa vinden ze dat erg bedreigend.
Einstein schreef:
Zo ging dat in de 18e eeuw en in jouw wereld van autonome, nationale gebiedjes, zonder EU, zonder NAVO en zonder VN zou dat probleem vanzelf weer terugkomen. Je haalt hierboven zelf de matigende werking van de VN aan. De VN zou zich meer moeten bemoeien met de Afrikaanse landen. Juridische waakhonden en tribunalen, grondwettelijke regels, waaraan zo'n buitenlandse entiteit zich moet houden zijn er niet. Een meer pro-actieve "bemoeizorg" zou misschien een goed idee zijn. Anders wordt Afrika opgegeten door Rusland, China, en de grote multinationals.
De WHO kreeg in mei een pak voor de broek van de Afrikaanse landen vanwege een Westerse poging tot
power grab over Covid. Dat was nogal een spectaculaire afgang voor de links liberalen. Uiteraard werd dat in onze WEF media nauwelijks vermeld, of buiten iedere context gespind. Kennelijk weet Afrika, ook buiten de VN veto's van Rusland en China, prima waar Abraham de mosterd haalt. Ik denk dat je je droom van een wereldregering voorlopig weer een paar eeuwen in de kast kunt schuiven. Het is ook niet mijn gedroomde uitkomst dat Rusland en China Afrika "opeten" (wat er in feite gebeurt is dat China de netwerken aanlegt en Rusland eten stuurt). Maar het is ook weer zo wat om de wereld het alternatief aan te doen, een NAVO visie songfestival is, oftewel een leugencultuur in dienst van Westerse oligarchen.