double0dennis schreef:
osker schreef:
Inderdaad na een ronduit teleurstellende kwalificatie had hij vandaag zomaar weer kunnen winnen omdat die twee idioten van Mercedes elkaar wederom probeerden van de baan te rijden.
Dat hij Räikkönen achter zich hield voor een podiumplaats was eigenlijk veel mooier dan zijn uiteindelijke tweede stek.
Toto wollf moet ingrijpen bij Mercedes. Het stoeltje van één van de twee zou wel eens open kunnen vallen volgend jaar.
Het had overigens geen ronde langer moeten duren want de banden van Verstappen zat al bijna op het canvas van zijn banden. Hij had zomaar een Vetteltje kunnen doen. Maar goed... zonder geluk vaart niemand wel.
Zoals ik reeds zondag vermoedde, is de klapband van Vettel niet veroorzaakt door slijtage. Uit een gisteren door Pirelli uitgegeven persbericht blijkt dat de klapband is veroorzaakt door brokstukken.
double0dennis schreef:
Die teleurstellende kwalificatie vind ik niet zo problematisch. Verstappen blijft daar eigenlijk steeds achter op Ricciardo. Uiteindelijk worden de punten na de race verdeeld. Je kunt dan beter tijdens de race pieken.
Het moet worden toegegeven dat Verstappen in de race doorgaans kan aanvallen, terwijl zijn teamgenoot heeft te verdedigen en plaatsen verliest. Desalniettemin deed Verstappen's reactie na de kwalificatie mij herinneringen oproepen van zijn vader.