Het is nu wo okt 21, 2020 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 12:17 pm 
lid

Citaat:
Verstappen leverde ook vuurwerk, over de boordradio. Hij was het niet eens met de timing van zijn eerste pitstop. Al een paar keer vroeg hij, duidelijk geërgerd, aan zijn engineer om banden te mogen wisselen, omdat die ‘op’ waren. Maar hij werd op de baan gehouden, om niet in druk verkeer ­terecht te komen na zijn stop. ,,Dat snap ik, ik ben niet achterlijk’’, zei Verstappen na de race, ,,maar wij zijn zo veel sneller dan de rest, zeker op nieuwe banden, die haal ik zo in. Ik vond dat ze niet naar me luisterden, nu stopten we twee ronden te laat.’’

Het maakte geen groot verschil, ook op de medium banden stond er geen maat op Hamilton. Maar het ging na afloop van de weinig enerverende race wel over de toon die Verstappen op de boordradio aansloeg. Teamadviseur Helmut Marko van Red Bull Racing vond die te temperamentvol. ,,Zoiets zeggen is gewoon dom als iedereen meeluistert’’, zei de Oostenrijker bij Sky. ,,Max moet de strategie aan ons overlaten.’’

Terwijl het juist Verstappen is die de tekortkomingen van zijn auto nog zo goed mogelijk camoufleert door elke race het maximaal haalbare eruit te persen en het voortouw te nemen in de strategie. Vorige week in Engeland overrulede hij zijn engineer nog, met winst tot gevolg. Een dergelijk kunststuk zat er nu niet in.

https://www.ad.nl/formule-1/verstappen- ... ~abc41682/

Chrsitan moet Helmut Marko direct ontslaan en een hartig hebben met de engineer. Immers bij Mercedes luisterden op de tweede races op Silvertone ook niet naar de coureurs en Max won de race, DE coureur kan het beste voelen hoe zijn auto rijdt en niet de engineer, En ze weten heo Max reageert want het is een Nederlander. Als je je druk maakt over toonzetting neem dan geen Nederlanders aan als coureur.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]