Tegen afgifte van een 'gratis' tablet [nog een jaar klant blijven en telefoon naar het buitenland zelf betalen], vraagt KPN een kopie van mijn identiteitskaart én van mijn bankpas met nummer!
Ik moet de kaartjes neerleggen 'op de grond', voldoende afstand nemen, zodat de koerier ze kan fotograferen.
Is dat niet waarvoor we voortdurend gewaarschuwd worden?
Het wordt nog gekker, ik moet ook nog € 0,00 pinnen, het apparaat op de grond leggen [gooien?].
waarna het apparaat door de koerier wordt ontsmet, met een vochtig doekje.http://wspforum.nl/wsp/posting.php?mode=post&f=6# , dat dan wel.
Vervolgens moet ik het contract tekenen op een schoongemaakt tablet van de koerier
Telefonisch moest ik al de laatste 3 cijfers van mijn bankpas doorgeven.
Mijn geboortedatum hebben ze al. Mijn handtekening op tablet moet voldoende zijn.
Ik heb telefonisch meegedeeld dat ik de kaartjes niet afgeef om te laten fotograferen.
Wat gaat er vanmiddag gebeuren?
Ik zie op internet dat er al jaren discussie is over deze gang van zaken bij KPN.
Volgens een pagina van Rijksoverheid kan KPN er wel naar vragen, maar ben je niet verplicht om er aan mee te werken. Bij mij hoeven ze daar ook niet mee aan te komen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf